Betegségek A-tól Z-ig

Egészséges alvás

„Az embernek azt jelenti az alvás, mint az órának a felhúzás” - – Arthur Schopenhauer

    Aki éjszaka nem tudja kipihenni magát, annál nagyobb eséllyel alakulnak ki testi és lelki betegségek. Evés nélkül hosszabb ideig kibírjuk, a szexről le tudunk mondani, ha muszáj – de az alvás nem opcionális, szükségünk van rá. Ezt bizonyítja rengeteg alváslabor is, ahova a problémás alvók segítségért fordulnak. Mi az, ami tényleg segít?


     

    A mély, pihentető alvás elsőre természetesnek tűnik. Hogy a helyzet nem ennyire egyértelmű, arról elsősorban azok tudnak beszámolni, akik egyszerűen nem tudnak kikapcsolni. Dr. Guy Meadows angol alvásszakértő évek óta kizárólag az alvászavarok kezelésével foglalkozik. 2009- ben megalapította a Sleep School alvásiskolát Londonban. Ebben a furcsa iskolában azt tanítja, hogyan tudjuk túlpörgött szervezetünket lépésről lépésre leállítani és megnyugtatni. Meadows azt javasolja, hogy egyszerűen adjuk fel a harcot az éjjeli agyalással szemben, a megoldás, ha inkább elfogadjuk és megfigyeljük a negatív gondolatokat. Legfrissebb tanácsadó könyvében elmagyarázza, hogyan nehezíti meg csupán az álmatlanságtól való félelem az elalvást.

     

    A cikk folytatását a Természetgyógyász Magazin februári lapszámában olvashatják!

    M. L.
    XXIII. évfolyam 2. szám

      Aktuális lapszámunk:
      2018. december

      A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.