Betegségek A-tól Z-ig

Holisztikus stresszoldás

A magnézium stresszes időszakokban elengedhetetlen

A stressz kezelése a fejben jó, még jobb azonban, ha holisztikusan, tehát az egész szervezetre kiterjedően próbáljuk meg oldani, csökkenteni hatásait. Szerveink 100%-os teljesítménye 30%- ra csökkenhet anélkül, hogy ezt észlelnénk. Csak ilyen nagyarányú szintcsökkenésnél jelzi szervezetünk, hogy valami nincs rendben. Aki semmit sem tesz egészsége érdekében, számolhat vele, hogy évente kb. 1,5%-kal csökken a teljesítménye.


A mentális tréning és a testtartás-, ill. légzésgyakorlatok az egészségmegőrző program fontos elemei

 

Az egészséghez vezető úton fontos mérföldkő a zsír, az elhízás mértékének csökkentése, megszüntetése. A testünkben felhalmozódó zsír korlátozza mozgásunkat, artériáinkban felhalmozódva pedig fontos kockázati tényező a szív- és keringésrendszeri betegségek, az agyvérzés kialakulásában. E kockázatot csökkenthetjük jelentős mértékben rendszeres mozgással. Az izomzatban 90%-ban cukrok égetéséért, 10%-ban pedig zsírok égetéséért felelős enzimek találhatók. Ha fordított lenne ez az arány, az sokkal kedvezőbb lenne. E cél elérése érdekében az izmoknak állandóan aerob égetést végző munkát kell végeznie. A közepes tempójú séta, amelytől még nem fulladunk ki, és közben akár beszélgetni is tudnánk, pontosan ilyen égetést – zsírégetést – eredményez. Érdemes tehát rendszeresen nagy sétákat tenni, vagy 20-25 percig lassú tempóban kocogni, kerékpározni.

 

Igen fontos a táplálkozás is. Ideálisnak tekinthető a hal friss zöldséggel vagy a friss gyümölcs. Ez a könnyű táplálék nem terheli feleslegesen szervezetünket, ugyanakkor serkenti az agyműködést. Sajnos a salátabárok, ill. az egészséges ételeket kínáló büfék, kantinok igen ritkák.

 

Különösen a gyors élettempójú, sok stresszhatásnak kitett emberekre jellemző, hogy a maximumot szeretnék kihozni magukból, ugyanakkor testüknek nem adják meg a szükséges tápanyagokat, ásványi anyagokat, nyomelemeket és vitaminokat, amelyek a regenerálódáshoz szükségesek. A táplálékkiegészítőket éppen ezért semmiképpen nem tekinthetjük luxusnak. Különösen akkor, ha figyelembe vesszük, hogy a termőföldekből műtrágyákkal igyekszenek kitermelni minél nagyobb terméshozamot, a gyümölcsök éretlenül kerülnek a piacra, ezért a növényi eredetű táplálékokban sincs elegendő vitamin és ásványi anyag.

 

Dr. Thomas Matschurat, ortomolekuláris medicinával foglalkozó orvos a legfontosabb táplálékkiegészítők közé sorolja az A-, C- és Evitamint, a magnéziumot és a szelént. A C-vitamin a legerősebb, vízben oldódó antioxidáns, ez azt jelenti, hogy sejtjeinket megvédi a káros szabad oxigéngyökök támadásától, valamint sok káros környezeti hatástól.

 

A zsírban oldódó vitaminok közül az A- és az E-vitamin a szelénnel együtt végzi el ugyanezt a feladatot. A magnéziumot a „benső béke sójaként” is emlegetik, ezért stresszes időszakokban elengedhetetlen.

 

Az állandó táplálkozás (reggel, délben, este) miatt az emésztés soha nem tud megpihenni. Az újonnan elfogyasztott étkeket azonnal fel kell dolgoznia, és a felesleget a sejtekben, szövetekben igyekszik raktározni a szervezet. A sejtek ennek következtében szinte megfulladnak az anyagcsere során keletkező salakanyagokban. Testszövettől függően az egyes sejtek 40-60-szor osztódnak, majd elpusztulnak.

 

A kutatásoknak köszönhetően ma már tudjuk, hogy azok a sejtek, amelyek rendszeresen meg tudnak szabadulni a salakanyagoktól, hosszabb ideig élnek, ez pedig az emberi élet meghosszabbítását is jelenti. A salaktalanítás legmegfelelőbb ideje a délelőtt. Ebben az időszakban szerveink a kiválasztásra vannak programozva. A friss gyümölcs vagy a frissen préselt gyümölcslé megadja testünknek a kellő lendületet, amellyel indulhat a nap. A kiválasztott salakanyagok eltávolításával nő a szervezet energiaszintje, a test és a szellem tettre kész és friss. Ezenkívül évente egy-két alkalommal érdemes nagyobb méregtelenítésbe kezdeni, ami kb. kéthetes böjtkúrát jelent.

 

A hegyeket megmozgatni képes képzelet nélkül bizonyára nem jöttek volna létre újítások, találmányok. A vizualizációs gyakorlatok során a gondolatokat, ötleteket úgy kell kezelnünk, mintha már meg is valósultak volna. E cél megvalósításához a legmegfelelőbbek a 4 és 13 Hz frekvenciájú agyhullámok. Mindez megfelelő gyakorlással elérhető. Ha pedig begyakoroltuk a megfelelő mentális gyakorlatot, céljainkat könnyebben meg tudjuk valósítani.

 

Napközben fontosak a légzésgyakorlatok is, amelyek segítségével gyorsan és hatékonyan felfrissíthetjük magunkat. A magas vérnyomás és az emelkedett vércukorszint fontos kockázati tényezők, amelyeket megelőző vizsgálatokkal gyorsan, eredményesen ki lehet szűrni. Ajánlatos évente legalább egyszer egy laborvizsgálaton részt venni, amely során megállapítják a vér hemoglobin-, vércukor-, összfehérje-, koleszterin-, triglicerid-, gamma GT-, húgysav- és magnéziumszintjét.

-tommy-
XVIII. évfolyam 6. szám

Címkék: holisztika, magnézium, stresszoldás

Aktuális lapszámunk:
2019. augusztus

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.