Egészséges életmód

Energiatáplálék

Gyógyít, regenerál és salaktalanít

Az ökologikus étel - helyesen elkészítve - valóban orvosság lehet. A ma használatos ipari olajok és zsírok, valamint fehérjék az anyagcsere számára hatalmas energetikai megterhelést jelentenek. A krónikus fáradtság - ami majd minden ember számára ismerős - jelzi ezt a legjobban. Már egyetlen biológiailag teljes értékű, ún. 5 elemmenü elfogyasztása bebizonyítja, hogy az étkezést nem kell törvényszerűen fáradtságnak követnie.


 

 

Hogy a táplálkozásban sürgős szemléletváltozásra van szükség, többek között a táplálkozási betegségekben szenvedő gyermekek ijesztően nagy száma is jelzi. Orvosi tanulmányok a következő Amerikára és Európára vonatkozó számokat közlik: gyermekeink 25%-a krónikus reuma-, köszvény- és asztmabeteg. További 25% krónikus anyagcserebetegségben (I. típusú diabétesz, elhízás, valamint különböző allergiák és bőrbetegségek), valamint további 25% hiper- vagy hipoaktivitásban (koncentrálóképességi zavarok) szenved. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint e betegségek mindegyike élelmiszereinkre vezethető vissza.

 

A felnőttek körében - ugyanezekből az okokból – kialakult egészségkárosodás tekintetében sem jobb a helyzet.

 

Testünknek a felvett táplálék 80%-át energiává kell alakítania. Ezért rendkívül fontos tudni, hogy melyek az energiát adó élelmiszerek. A Krebber/Matzke táplálkozási módszer három alappilléren nyugszik:

 

1. Ismernünk kell élelmiszereinkben a pH-érték alakulásának törvényszerűségeit, tehát a főzés során figyelembe kell venni a savas és lúgos kémhatást.

 

2. Kizárólag természetes és kémiailag nem módosított alapanyagokat szabad felhasználni.

 

3. Egy étkezés menüjének elkészítése során a szénhidrátok, fehérjék, zsiradékok és vitaminok, természetes enzimek ideális kombinációját kell létrehozni. 

 

 

Ha a nap zöldséglevessel kezdődik, a fáradtan kelők is felébrednek. A hiányzó nyomelemekkel és ásványi anyagokkal feltölti szervezetünk raktárait és új energiát ad

 

Az 5 elem szerinti táplálkozás célja a magas fűtőérték elérése és minden szervben az energetikai egyensúly megteremtése. Ezáltal válhatnak aktívvá szervezetünk öngyógyító erői. Minél kevesebb ráfordítással és fáradsággal képes a szervezet a táplálékot energiává alakítani, annál több szabad energiája marad az anyagcsere- folyamat lebonyolítására és ezáltal a sejtek folyamatos regenerálására. A több energia mindig egészségesebb és jobb égést, vitalitást és egyben életörömet jelent.

 

Minden élelmiszerünk rendelkezik saját, természettől fogva adott pH-értékkel. A legtöbbje a savas, kisebb része a lúgos tartományhoz tartozik. Minél szélsőségesebben csapongunk a savak és a bázisok között, a pH-értéket annál inkább kénytelen a szervezetünk testünkben kiegyenlíteni. Minél jobban kimerítjük ezeket a bázistartalékokat, és minél kevésbé gondoskodunk a táplálékbevitellel a pótlásukról, annál nagyobb a báziscsökkenés az életünk során. A testünk lassan elveszíti azt a lehetőséget, hogy saját tartalékaiból a sav-bázis egyensúlyt kiegyenlítse. Az eredmény túlsavasodás.

 

 

A modern szupermarket-élelmiszerekből gyakran hiányoznak az agyunk számára fontos tápanyagok. De az ízfokozók és a festékanyagok is ártanak egészségünknek

 

Az az állítás, hogy a burgonya és a gyümölcsök - mint manapság bizonygatják – lúgosak, csak annyiban igaz, hogy ezek nagyon sok szervezetazonos bázistartalékot mozgósítanak bennünk és mi ezáltal bázikus reakcióhoz jutunk. A burgonya és a gyümölcsök azonban nagyon savasak és bázikus anyagcserét igényelnek.

 

Ezzel szemben a teljes értékű táplálkozással, amelynek során a bázisokat a táplálékkal vesszük fel, saját pH-értékünk folyamatos gyengülését ellensúlyozzuk. E gyengülés következményei a betegségek minden fajtája. Elengedhetetlen a biológiailag termesztett fűszerek és fűszernövények gazdag variációjának alkalmazása erőteljes bázikus hatásuk miatt. Nem csak kiegészítésképpen kell az asztalra kerülniük, hanem az ételekben is már a főzés során.

 

   

„A táplálék mint orvosság” jó ízű is lehet: A receptek az „5 elem-táplálkozás” szerint szénhidrátok, zöldségek és fűszerek felhasználásával teszik ezt lehetővé

 

Természetesen az is igen fontos, hogy igyunk, de elsősorban teákat és nem gyümölcsleveket, mivel ezek a savas tartományba tartoznak, és ismét csak feleslegesen használják fel testünk bázistartalékait. A legideálisabb italfélék a zöldséglevesek, mert ezekből a bázisokat úgymond homöopatikus módon játszi könnyedséggel veszi fel anyagcserénk.

 

A hús-, hal- és tejtermékek, feltéve, hogy biológiailag állították elő és mértékkel fogyasztják, az egészséges embereknek nem okoznak problémát. De ha krónikus betegségekről van szó, akkor rendkívül fontos a vegetárius táplálkozás. Ugyanis ennek a táplálékfajtának jelentősen magasabb és jobb a hatásfoka. 

 

 

Az öt elem jelentősége, avagy hogyan tölthetjük fel szervezetünket energiával

Az 5 elemről szóló titokzatos tanok gyökerei az univerzum kínai értelmezéséhez vezetnek. A természeti jelenségek és azok folyamatosan változó, elmúló és megújuló körforgásban zajló változásai megfigyelésének eredményeként keletkeztek. Bolygónkon a magasabb rendű élet ezeknek az erőknek kiegyensúlyozott viszonyai közepette fejlődött ki.

 

 

Az egészséges konyha elengedhetetlen tartozékai: sokféle biológiai ízesítőszer és fűszernövény

 

Az élelmiszereinket vagy inkább élvezeti szereinket az 5 elem – fa, tűz, föld, fém, víz - szerint úgy képzelhetjük el, mint egy dinamót, amely forgásba jön, és ezzel energiát termel. Minden élelmiszer különböző energiával rendelkezik. Ezért nem szabad reggel a napot nehezen emészthető ételek fogyasztásával kezdeni. Testünk reggel relatíve ellazult. Szivacshoz hasonlít, amely az éjszaka folyamán kissé kiszáradt, és alapjában véve csak egy dologra törekszik: testnedveinket elektrolitokkal, vagyis elektromos töltéssel rendelkező ásványi sókkal ismét feltölteni.

 

Ennek ideális módja lenne a napot könnyű, sótartalmú zöldséglevessel kezdeni. Ez ugyanis pontosan azokat a nyomelemeket és ásványi sókat tartalmazza, amelyekre szervezetünknek szüksége van ahhoz, hogy a napot frissen és lendületesen kezdjük el. 

 

 

Butává esszük magunkat?

Konrad Beyreuther Alzheimer-kutató, a baden-württembergi tartományi kormány élelmiszer- és egészségvédelemért felelős államtitkára megállapította: "A táplálkozás  valószínűleg döntő tényező az Alzheimernél."

 

A limonádék ártalmatlannak tartott citromsavtartalma is "trójai faló" lehet, amely alumíniumot szállíthat az agyba, és ezzel az Alzheimer-rizikót megnöveli. Az ilyen adalékanyagok hivatalosan ártalmatlannak nyilvánulnak. Ugyanis a természetes  élelmiszerekben is előfordulnak, sőt az emberi testben is. De az ipari termelés növeli a fogyasztást és veszélyezteti egészségünket. Természetesen az életben úgy van, hogy egészségünk nem csak attól függ, mit eszünk, hanem a gondolatainktól is. Tehát az élethez való hozzáállásunk is egészségünk és szerencsénk jelentős tényezője.

 

 

A növényi fehérjékből testünk, a hússal ellentétben, több energiát nyerhet. Például a lencséből vagy a szójacsírából

 

Az élelmiszerekkel való tudatosabb bánásmód automatikusan magával hozza az élethez való hozzáállásunk megváltozását is. Megengedem magamnak, hogy az életben a dolgokat ne tennem kelljen, hanem megtehessem.

 

A testi fáradtság hallatlanul elősegíti a szellemi és érzelmi stressz létrejöttét. Ez azt jelenti, hogy ha nem vagyunk fáradtak, az egészséges táplálkozásnak köszönhetően, akkor a stresszel is sokkal könnyebben megbirkózunk.

 

 

A Druida-ital vagy a Jó reggelt-leves

Hozzávalók: 15 g szárított shiitake gomba beáztatva és szeletekre vágva. 25 g szárított  Sengiri-retek beáztatva és néhány darabra vágva. 3 közepes hagyma finomra aprítva vagy csíkokra vágva. 3 közepes sárgarépa kockára vágva vagy felkarikázva. 1 szál póréhagyma feldarabolva. 1–2 gumó gyömbér lereszelve. 4 evőkanál Shoyu, friss zöldfűszerek apróra vágva, ízlés szerint.

 

Elkészítése: A gombát és retket fél órára beáztatjuk vagy éjszakára hűtőbe tesszük. Az áztatóvizet felhasználjuk a főzővízhez. Egy fazékba kb. 1,5 liter vizet töltünk. A beáztatott és laskára vágott gombát és a csíkokra vágott retket áztatólével együtt hozzáadjuk. A hagymát is hozzáadva fél óráig fedővel lefedve főzzük. Hozzáadjuk a sárgarépát, 5 percig főzzük. A pórédarabokat és/vagy bármilyen más csíkokra vágott zöldséget (pl. kelkáposzta, fehérkáposzta, karfiol, brokkoli kis darabokra szedve, zeller feldarabolva, bab szeletelve, borsó) hozzáadunk. Kis lángon néhány percig tovább főzzük. Fontos: A főzés után a zöldség ropogós maradjon.

 

Tipp: Keményebb zöldségféléket a répával együtt tegyük a fazékba (pl. zeller, bab, borsó). A fazekat levesszük a tűzről. 1–2 evőkanál Shoyuval (ízlés szerint) fűszerezzük és megkóstoljuk. Reszelt gyömbért keverünk hozzá. Friss zöldfűszerekkel meghintjük. A hűtőszekrényben néhány napig eltartható a leves. Csak óvatosan melegítsük, hogy az értékes tápanyagokat, illetve a fermentációt ne károsítsuk.

 

Javaslat: A gomba és a retek erős, természetes méregtelenítő és salaktalanító hatással rendelkezik. Első osztályú zsírégetők.

- dr. ki -
XII. évfolyam 3. szám

Címkék: salaktalanítás, táplálkozás

Aktuális lapszámunk:
2019. november

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.