Házipatika

Álomhozó gyógyfüvek

Régi-új, szelíd gyógyfüves gyógyszerformák az öngyógyításban füvesasszony módra

Mottó: "Már öt négyzetméternyi gyógynövénykert birtokában sokat tehet az ember önmagáért, viruló egészségéért." (Maurice Messegue)


 

Az álmatlanságnak számos formája lehet. Van, aki nehezen alszik el, van, aki éjszaka többször felébred és nem tud visszaaludni, van, aki túl korán felébred. Miután az embereknek mintegy 50%-a alvászavartól szenved, az altatótabletták forgalmazása az egyik legjobb üzlet. A gyógyszerek általában hatásosak, de számtalan mellékhatással rendelkeznek és függőséget okoznak. Mielőtt körzeti orvosunkkal felíratnánk az altatókat, próbáljuk ki a természetes nyugtató és altató gyógynövénykészítményeket.

 

Nyugtató teakeverék

30-30 grammnyi citromfüvet, borsmentát, komlóvirágot és 60 grammnyi orbáncfűvirágot összekeverünk, 1 evőkanálnyit 1 liter forrásban lévő vízhez teszünk, a tűzforrást elzárjuk. 10 percig állni hagyjuk, leszűrjük és estig apránként elkortyolgatjuk.

 

1. kép: A citromfű cserépben is termeszthető.
2. kép: A macskagyökér virágja parfümös illatú, gyökerének szaga viszont kellemetlen

 

Elalvást segítő teakeverék

30-30 gramm citromfű, illatos macskamenta, fodormenta, vízmelléki csucsóka keverékéből 1 evőkanálnyit 2,5 deciliter forrásban lévő vízzel leforrázunk, 15 percig állni hagyjuk, leszűrve 1-2 órával a lefekvés előtt elfogyasztjuk.

 

Macskagyökér (valeriana off.)

A macskagyökérrel és a citromfűvel végzett kísérletek során bebizonyosodott, hogy a két növény együttes alkalmazásával olyan erős altató hatás érhető el, mint az altatótablettákkal, mellékhatás és függőség kialakulása nélkül. Aki nem bírja a macskagyökér "illatát", készítsen belőle inkább tinktúrát, és a citromfűteába csepegtetve (20-30 csepp) fogyassza.

 

Orbáncfűtea vagy -tinktúra

Szorongás, depresszió, ingerlékenység esetén a legjobb házi szer, de hatása csak hosszabb, rendszeres szedés mellett érvényesül. A virágos hajtáscsúcsból a teát forrázással készítsük, a napi adag legalább 0,5 liter legyen.

Tinktúrájából reggel és délben 10-10 csepp, lefekvés előtt 20 csepp ajánlott.

 

1. kép: A virágzó orbáncfű stresszoldó, depresszióellenes hatású
2. kép: Az illatos gyógyfűpárna elősegíti nyugodt alvásunkat

 

Gyógyfüves altatópárna

Egy sűrű szövésű anyagból varrjunk 20x20 cm-es párnahuzatot tépőzárral vagy cipzárral ellátva. Töltsük meg levendulavirággal, macskamentával, citromfűvel, kakukkfűvel, somkóróval és illatos rózsaszirommal. Éjszakára a fejpárnánk mellé téve a gyógyító illatok megnyugtatják idegrendszerünket, kellemes alvást, szép álmokat hoznak.

M. A.
XIV. évfolyam 12. szám

Címkék: gyógynövény receptek, házipatika, nyugtató növények

Aktuális lapszámunk:
2020. augusztus

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.