Hírek

10 jó tanács a fertőzések megelőzése érdekében

Sokat tehetünk annak érdekében, hogy elkerüljük a különféle fertőzéseket. Természetesen nem létezik százszázalékos védelem, de jelentősen csökkenthetjük a ránk leselkedő veszélyeket.

 

(A javasolt adagok egy átlagos, 70 kg testsúlyú felnőttre vonatkoznak.) • Higiéné: Gyakori és alapos kézmosás (valódi) szappannal. A kézfertőtlenítők túlzásba vitt használata inkább káros, mert kiszárítja a bőrt, és tönkreteszi a bőrfelszínen élő, természetes védelmet nyújtó baktériumflórát.

• Távolságtartás: Lehetőleg mindig tartsunk távolságot másoktól, ha fennáll a fertőződés vagy fertőzés veszélye. Különösen fontos ez az óvintézkedés olyan személyek esetén, akik a veszélyeztetett csoportba tartoznak.

• D-vitamin: Törekedjünk 40-60 ng/ml értékű D-vitamin-szérumszintre. Fenntartó adagként felnőtteknek napi 5000 N. E. (nemzetközi egység) dózis javasolt.

• Magnézium: A D-vitamin kofaktora, ezért ebből napi 400 mg szedése javasolt.

• Cink: A fertőzés fennállása alatt szedjünk napi 20-25 mg cinket.

• Mértékletes testmozgás: Lehetőleg a szabad levegőn, egyedül vagy kettesben, semmiképp sem csoportosan. Ne erőltessük túl magunkat, mert az inkább gyengíti az immunrendszert.

• Alkohol: Csökkentsük az alkoholfogyasztást minimális szintre, vagy inkább teljesen tartózkodjunk tőle (természetesen ugyanez vonatkozik a dohányzásra is).

• Napozás: Mérsékelt napozás javasolt, nyáron csak délelőtt, vagy délután három óra után. A természetes UV-sugárzás nem csak serkenti bőrünkben a D-vitamin termelődését, de elpusztítja a kórokozókat is.

• Zöldségek és cékla: Egyen minél több friss zöldséget és céklát, és a nap folyamán egyenletes időközökre elosztva szedjen összesen 250 mg C-vitamint, vagy egyen C-vitaminban különösen gazdag zöldséget, gyümölcsöt! Fogyasszon ómega-3 zsírsavakban gazdag élelmiszereket, pl. tengeri halat.

 

tgym
2020. 08. 28.

Kapcsolódó képek


Aktuális lapszámunk:
2020. szeptember

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.