Hírek

Az erősítő edzés is véd a ráktól

Az ENSZ egészségügyi világszervezete, a WHO hetente két és fél óra kardiotréninget, valamint két alkalommal erősítő edzést javasol. 

 

Utóbbit a legtöbben hanyagolják, pedig a kutatási eredmények szerint épp az erősítő (súlyzós, gépes) edzés igen hatékonyan csökkenti a rák kialakulásának kockázatát. Ausztrál kutatók 80 000 személy adatainak elemzése alapján állapították meg, hogy akik a WHO-ajánlásnak megfelelően sportolnak, 29 százalékkal csökkentik a rák iránti fogékonyságukat.

 

A kardio- és az erősítő tréning más-más betegségcsoport ellen véd: az állóképességet fejlesztő kardioedzés inkább a szív-érrendszeri betegségek, az erősítő edzés pedig a rák kockázatát csökkenti. A kutatások szerint teljesen mindegy, hogy az izomfejlesztő edzéshez saját testsúlyunkat (pl. fekvőtámasz) vagy edzőgépeket, súlyzókat stb. veszünk igénybe, a hatás azonos. Kezdéshez elegendő hetente két-három edzés amely alkalmanként 3-4 gyakorlatból, minden gyakorlat pedig 5-15 alkalomból álló sorozatból (ismétlések száma) álljon.

 

tgym
2018. 06. 06.

Kapcsolódó képek


Aktuális lapszámunk:
2018. június

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.