Hírek

Időskori táplálkozás

A 70 feletti idősek általában keveset mozognak, aminek hatására csökken az alapanyagcseréjük, kalóriaszükségletük és étvágyuk.

 

Vitamin- és nyomelemszükségletük ellenben változatlan marad. Éves kongresszusa alkalmából a Német Belgyógyászok Társasága az étrendből származó időskori veszélyekre, főként a hiányállapotok kockázatára figyelmeztetett. Az idősek bőre már kellő napfény hatására is képtelen megfelelő mennyiségű D-vitamint előállítani, ráadásul sok idős személy már kevesebbet is tartózkodik a szabadban.

 

Szervezetük képtelen a megfelelő mennyiségű D-vitamint előállítani, amit csak étrendi kiegészítőkkel lehet ellensúlyozni. Fontos, hogy az idősek stabilan tartsák a testsúlyukat. A jelentős testsúlycsökkenés hatására ugyanis veszedelmes mértékben sorvadhat az izomzatuk, ami legyengüléssel és az esések, ill. az abból eredő sérülések kockázatának növekedésével jár. Az izomsorvadás megelőzésének fontos eszköze a megfelelő mennyiségű fehérje fogyasztása. Minden étkezés tartalmazzon legalább egy fehérjében gazdag élelmiszert – lehetőleg háromszor egy nap. Ez lehet hús, jó minőségű tejtermék vagy valamilyen növényi fehérjeforrás. Szintén nélkülözhetetlen az antioxidánsokban gazdag zöldség és gyümölcs, valamint az omega-3 zsírsavakban bővelkedő tengeri hal fogyasztása is.

tgym
2019. 03. 07.

Kapcsolódó képek


Aktuális lapszámunk:
2019. augusztus

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.