Hírek

Légzőedzés: Csodaterápia a civilizációs betegségek ellen

A lélegzetben óriási erő lakozik, és az egészségre gyakorolt hatása is elképzelhetetlenül nagy. A légzés pont olyan fontos, mint az evés vagy az ivás, megteremti az alapokat a testnek és a szellemnek. A helyes légzést azonban meg kell tanulni.

 

 

A legtöbben manapság nem mélyen a hasukba lélegeznek, ahogyan igazából kellene, ha a lélegzet teljes erejét ki akarjuk használni, hanem a mellkasukba. Ez azt jelenti, hogy automatikusan rosszul lélegeznek és ezáltal túl kevés oxigénhez jutnak. Ennek okai a modern életvitelben keresendők. Aki napi nyolc vagy több órát a számítógép előtt ülve tölt, annak egészen biztosan görcsösek az izmai, így nem tud magától mélyen be- és kilélegezni.

 

Ülő helyzetben a hasunknak nem jut elég hely, a hátunk és a nyakunk begörbül, egészen természetes, hogy bizonyos izmaink megfeszülnek és görcsös csomók keletkeznek bennük. A probléma az, hogy a görcsös ülés során a rekeszizmunk nem tud szabadon mozgni. Így hibásan lélegzünk, ez pedig több betegség okozója lehet, amelyek sokszor csak évekkel később lépnek fel.

 

A pszichés nyomás, mint a stressz, a multitasking és a szűk határidők, amelyeknek egyre több ember van kitéve, szintén hozzájárulnak a felgyorsult, lapos, egészségtelen légzéshez. Hiszen aki hosszú távon nem tud mélyen lélegezni, annak a szervezetében oxigénhiány alakul ki, amely előbb vagy utóbb betegségek kialakulásához vezet.

 

A hibás légzés többek között okozhat szívritmuszavarokat, keringési zavarokat, fejfájást, emésztési zavarokat (mint az irritábilis bél szindróma és társai), alvászavarokat, depressziót és szorongást. Ez csak pár a lehetségesen fellépő bajok közül, nem is beszélve az olyan, az életminőséget erősen rontó betegségekről, mint az asztma vagy a COPD (krónikus obstruktív tüdőbetegség).

 

Természetesen ezeknek a betegségeknek a kezeléséhez tapasztalt szakorvosra van szükség. De mi magunk is sokat tehetünk azért, hogy jobban érezzük magunkat, ha megtanuljuk az olyan önsegítő technikákat, amelyek segítségével könnyebben és jobban lélegezhetünk.

 

 

A cikk folytatását a Természetgyógyász Magazin márciusi lapszámában olvashatják!

 

tgym
2018. 03. 11.

Kapcsolódó képek


Aktuális lapszámunk:
2018. június

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.