Hírek

Maradjon fitt! Mit tehetünk az ülő életmód káros hatási ellen?

A modern munkahely általában véve mozgáshiányra kárhoztatja az egyént. Azonban már néhány apró változtatással sokat tehetünk egészségünk érdekében, pl. álló munkahelyek kialakításával, rendszeres, rövid nyújtógyakorlatok végzésével, vagy a felvonó helyett a lépcső használatával. A déli ebédszünetben lehetőleg gyalogoljunk vagy sétáljunk.

 

Jó segítség a lépésszámláló, amely dokumentálja a megtett lépéseket, így felkeltvén becsvágyunkat, hogy napról napra jobban teljesítsünk. A jelenleg érvényes ajánlás szerint naponta legalább 10 000 lépést kellene megtennünk. A munkából hazaérve sokan ismét csak ülnek, pl. a számítógép vagy a televízió előtt. Pedig otthon is sok lehetőségünk nyílik a testmozgásra. Este, vacsora után célszerű sétálni, aki ennél többre vágyik, munka után kocoghat, futhat, jógázhat stb. Különösen jót tesz a hátunknak a skandináv gyaloglás (Nordic Walking), az úszás és a kerékpározás. A soron következő bevásárlást lehetőleg gyalog intézzük, és telefonbeszélgetéseinket is állva bonyolítsuk le. Fogmosás közben végezhetünk térdhajlítást, de testmozgásnak számít a porszívózás és a kerti munka is. Mindeközben ügyeljünk rá, hogy gerincünket mindig egyenesen tartsuk. Vegyünk példát izgő-mozgó gyerekeinkről, és játsszunk velük! Fussunk versenyt, vagy labdázzunk velük a játszótéren!

 

tgym
2019. 10. 30.

Kapcsolódó képek


Aktuális lapszámunk:
2019. november

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.