Hírek

Miért jó a keserű íz?

Nagyanyáink tudták: a keserű jót tesz a gyomornak. Az endíviasaláta, a karfiol, az üröm és még egy sor zöldfűszer tartalmaz keserűanyagokat. 

 

Mára, gondos keresztezéssel, egyre több, eredetileg kesernyés ízű zöldségből és gyümölcsből "eltüntették" a keserűanyagokat. Jó példa erre a grépfrút: ma már alig találunk fanyar-kesernyés ízű példányokat, egyre több a rózsaszínű, inkább édes aromájú fajta. Más termények hasonló sorsra jutottak: a cikória, a radicchio vagy az articsóka mára szinte kizárólag kevésbé kesernyés formájában létezik.

 

A tudomány mára újra felfedezni látszik a keserűanyagokat és ezeknek az egészség megőrzésében játszott jelentőségét. Ezek az anyagok serkentik az emésztőnedvek termelődését a gyomorban, a hasnyálmirigyben, a májban és az epehólyagban. A keserűanyagok erősítik a belek mozgását, enyhén hashajtók és serkentik az anyagcserét.

 

Ha nem eszünk belőlük eleget, könnyen elsavasodhat szervezetünk, aminek következménye az ólmos fáradtság. Ilyenkor már csak koncentrált formában tudnak segíteni rajtunk a keserűanyagok. Keserű ízű gyógynövények többek között az angélikagyökér, a sárga gyömbér, a fahéj, a kardamommag és a máriatövis. Kaphatók keserű teakeverékek és egyéb gyógyhatású késztímények is.

 

tgym
2018. 08. 27.

Kapcsolódó képek


Aktuális lapszámunk:
2018. december

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.