Hírek

Természetes arclifting

Stressz hatására nem csak a nyakunk és a vállunk, de az arcizmaink is feszültté válnak. Arcunk ugyanis közvetlen idegi kapcsolatban áll a limbikus rendszerrel, az agy érzelemközpontjával. A következő, gyengéd gyakorlatok segítenek ellazulni – nem csak az arcunknak, de a lelkünknek is.

 

 

A nyugodt arc megnyugtatóan hat az agyunkra, ezzel szemben, ha feszült az arcunk, az stresszhormonok kibocsátásához vezet. Arcizmaink folyamatosan információkat küldenek az agyunknak, amely ennek megfelelően reagál. Ugyanez fordítva is igaz. Ha valaki szomorú, egészen más lesz a mimikája, mint ha jókedvű lenne vagy éppen kellemes meglepetés érte volna.

 

A kutatók már régen bebizonyították kísérletek segítségével, hogy képesek vagyunk becsapni az agyunkat. Ha szomorúak vagy feszültek vagyunk, mégis mosolygunk, nevetünk  és ellazítjuk az arcunkat, rögtön valamivel jobban érezzük magunkat, mivel a limbikus rendszer gondoskodik a boldogsághormonok kibocsátásáról.

 

Mindennap folyamatosan használjuk az arcizmainkat. A stressz, a problémák, a nyomás és a düh látható nyomokat hagynak az arcunkon. Minden mozdulat ráncokat okoz, hiszen ezek adják a mimikánk alapját. Ez csak akkor válik problémássá, ha egy-egy arckifejezés hosszabb ideig fennáll vagy gyakran ismétlődik, például ha összeráncolt szemöldökkel ülünk a számítógépünk előtt vagy az ajkunkat rágcsáljuk. A folyamatosan megfeszült izmok vérkeringése jelentősen csökken, az agy pedig ezt a folyamatos feszültséget vészjelzésként értelmezi.

 

A nyugodt arc nem csak barátságosabban néz ki, de az agyi idegeken keresztül azt is üzeni az agynak, hogy minden rendben van, megnyugodhatunk. A kiegyensúlyozott arckifejezés segít kellemesen érezni magunkat és tisztán gondolkodni. Testünk, szellemünk és lelkünk is megnyugszik.

 

 

A cikk folytatását a Természetgyógyász Magazin márciusi lapszámában olvashatják!

 

tgym
2018. 03. 28.

Kapcsolódó képek


Aktuális lapszámunk:
2018. július

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.