Hírek

 1   1 oldal van összesen.

Ugrás a következő oldalra:

2020. 06. 12.

Az 5 leggyakoribb mozgásszervi panasz kezelése gyógynövényekkel

Kerti munka, sport a szabadban, kirándulás – a jó idő bizony nemcsak a kedvet hozza
meg a mozgáshoz, hanem sokunknak a fájdalmakat is. Gyuri bácsi, a bükki füvesember házi
patikájából most a leggyakoribb mozgásszervi panaszokra ajánl bevált gyógynövényeket.

» Részletek

2020. 05. 25.

Mozgásfejlesztés a Parkinson-kórban szenvedőknek

Akár 15-20 éven keresztül képes szinten tartani a fizikai állapotot az időben megkezdett mozgásfejlesztés központi idegrendszeri sérülések esetén.

 

» Részletek

2020. 04. 15.

AYURVÉDIKUS VÉDELEM A KORONAVÍRUS IDEJÉN – az AYUSH ajánlása

 

A Magyar Ayurvéda Gyógyászati Alapítvány Khsz. 1996 óta dolgozik az Ayurvéda, az élet tudománya, prevenciós módszertanának elterjesztésében és megismertetésében Magyarországon.  Segítjük az embereket a naturális egészségmegőrzésre fókuszálni, prevencióban gondolkodni, tiszta növényi hatóanyagokkal közérzetüket javítani, adott esetben a gyógyulást segíteni. E tudomány egy örök életen keresztül tanulható. 

 

Az indiai állam AYUSH Minisztériumának az ajánlását tesszük közre. Az AYUSH mozaikszó az Ayurvéda, Jóga, Unani, Siddha és Homeopátia szavakból áll össze. Az AYUSH Minisztériuma India ősi gyógyászati ágait összefogva, megőrizve a tradicionális tudást, felügyeli, irányítja, koordinálja a szakma csoportok együttes munkáit, segíti további fejlődésüket, és feladatául tekinti az ősi tudás terjesztését a Világban.

 

Az AYUSH Minisztérium bizonyos hagyományos módszereket javasol a megelőző egészségügyi intézkedésekhez és az immunitás fokozásához, különös tekintettel a légzőszervünk egészségéhez, hogy az esetlegesen behatoló vírust könnyebben, gyorsabban legyőzhessük! Ezeket az ayurvédikus irodalom és tudományos publikációk támasztják alá.

 

Testünk természetes védekező rendszerének (immunitásának) javítása fontos szerepet játszik az optimális egészség megőrzésében. Fontos, hogy olyan megelőző intézkedéseket hozzunk, amelyek erősíthetik immunitásunkat.

 

 

 

Az Ayurveda immunitásfokozó hagyományos módszerei a koronavírus idején:

 

I.     Általános intézkedések

 

1.     Meleg víz: Igyunk meleg vizet egész nap!

 

2.     Yoga ásanák, Pranayama  (légzőgyakorlatok) napi gyakorlása és legalább 30 perces meditáció ((#YOGA atHome #StayHome #Maradjotthon #StaySafe) naponta.

 

3.     Ajánlott fűszerek alkalmazása a főzésnél: Haldi (kurkuma), Jeera (kömény), Dhaniya (koriander) Lahsun (fokhagyma).

 

II.   Ayurvédikus immunitást támogató módszerek

 

1.    Chyawanprash Amla lekvár (Vita Jam): Reggelente 1 evőkanál Chyawanprash lekvárt együnk, ami az Amla gyümölcs és 43 gyógynövény kivonatának komplex keveréke.  Az amla az egyik leggazdagabb C-vitamin forrás, antioxidáns, de gazdag kalciumban, foszforban, vasban, karotinban, szénhidrátokban, thiaminban és riboflavinban is. 

2.     Gyógynövényes tea: Naponta egyszer vagy kétszer gyógynövényes teát igyunk, ami tulsiból (bazsalikomból), fahéjból, fekete borsból, gyömbérből, mazsolából készült főzet. (Szükség szerint természetes cukorral és/vagy friss citromlével ízesítsük.)

 

3.     Aranytej: Fél teáskanál Haldi (kurkuma) port 150 ml forró tejben keverjük el, és naponta egyszer vagy kétszer fogyasszuk el.

 

III. Egyszerű ayurvédikus eljárások

 

1.     Orrjáratok védelme: Vigyünk fel szezámolajat vagy kókuszdióolajat vagy Ghee-t (tisztított vajat) mindkét orrnyílásba (Pratimarsh Nasya) reggel és este.

 

2.     Olajterápia: Vegyünk be egy evőkanál szezámolajat vagy kókuszdióolajat a szánkba, 2-3 percig tartsuk bent, mozgassuk, majd köpjük ki és meleg vízzel öblítsük ki, naponta egyszer vagy kétszer.

 

IV. Száraz köhögés / torokfájás idején

 

1.     Gőz-inhaláció: Inhaláljunk friss Pudina (menta) levelekkel vagy Ajwain-nel (köménymag) naponta egyszer. (Gőzölés után lakásban kell maradni minimum 1 órát, de előnyösebb este végezni, utána lefeküdni.)

 

2.     Szegfűszegpor: Mézzel keverjük el lavang (szegfűszeg) port.  Naponta 2-3 alkalommal fogyasszuk köhögés vagy torokirritáció esetén.

 

 

Ezek az intézkedések általában kezelik a normál száraz köhögést és a torokfájást. Azonban,  érdemes orvoshoz fordulni, ha ezek a tünetek hosszabban is fennállnak!

 

Az előző ajánlásokat mindenki tudja alkalmazni, egyénileg tudja beilleszteni a mindennapjaiba, ahogy ideje engedi, azonban együttesen alkalmazva – adott esetben - a praktikák erősebb hatást tudnak eredményezni.

 

Ezeket az intézkedéseket vezető, indiai ayurvéda gyógyítók (Vaidyak) javasolják:

 

1. Padma Shri Vaidya P R Krishnakumar, Coimbatore

 

2. Padma Bhushan Vaidya Devendra Triguna, Delhi

 

3. Vaidya P M Varier, Kottakkal

 

4. Vaidya Jayant Devpujari, Nagpur

 

5. Vaidya Vinay Velankar, Thane

 

6. Vaidya B S Prasad, Belgaum

 

7. Padma Shri Vaidya Gurdeep Singh, Jamnagar

 

8. Acharya Balkrishna ji, Haridwar

 

9. Vaidya M. S Baghel, Jaipur

 

10.Vaidya R B Dwivedi, Hardoi, UP

 

11.Vaidya K N Dwivedi, Varanasi

 

12.Vaidya Rakesh Sharma, Chandigarh

 

13.Vaidya Abichal Chattopadhyay, Kolkata

 

14. Vaidya Tanuja Nesari, Delhi

 

15.Vaidya Sanjeev Sharma, Jaipur

 

16.Vaidya Anup Thakar, Jamnagar

 

 

A nyugati orvoslás betegségeket kezel, míg az ősi alternatív gyógyító és öngyógyítást tanító rendszerek főképp prevencióban gondolkoznak.  Természetesen vannak és lehetnek alternatívák a már kialakult betegségek kezelésére is, melyek átfogók, több életmódbeli változtatást is igénylő gyógymódok, azonban a megelőzés, a szervezet felkészítése, immunrendszer erősítése, a lelki egészség megtartása mindenek előtt a prioritás.

 

Az Ayurvéda a természet ajándékait terjeszti az egészséges és boldog élet fenntartásában. Az Ayurvéda széleskörű tudománya a megelőzésen alapul, kiterjed tudásbázisa a táplálkozásra („Dinacharya”), a napi rutinok alkalmazására („Ritucharya”). Szezonális praktikákat alkalmaz az egészséges élet fenntartása érdekében. a gyógynövények, növényi táplálkozás gyógyító hatásait tanítja.

 

Jogi nyilatkozat: Az előző ajánlás megelőző jellegű, az Ayush Minisztérium és vezető Vaidyak saját véleményét és ajánlását tartalmazza, és nem állítja vagy sugallja azt, hogy gyógyítja vagy kezeli a COVID-19 vagy más vírust.

 

Magyar Ayurveda Gyógyászati Alapítvány Khsz.

1136 Budapest, Tátra utca 24. II/2.

E-mail: garuda@garuda.hu

Telefon: +36 1 331 2316, +30 506 2474

www.ayurveda.hu

 

 

 

 

» Részletek

2020. 01. 22.

A szélütés megelőzése testmozgással

Minden megtett lépés számít! – ez a Német Stroke-társaság jelszava. A szakemberek nem győzik hangsúlyozni, hogy a legfontosabb egészségmegőrző „eljárás” a testmozgás.

 

» Részletek

2019. 06. 23.

Az alkalmazottak helytelenül ítélik meg mozgásigényüket

Az üzemek és állami hivatalok alkalmazottainak 92%-a úgy véli, hogy eleget mozognak.

 

» Részletek

2019. 02. 11.

Rák esetén sokat segít a testmozgás

A rendszeresen mozgó rákbetegek nem csak fizikailag fittebbek, de saját életminőségüket is jobbnak érzik, és ritkábban szenvednek krónikus fáradtságban – állapították meg a Német Rákkutató Központ és a Tumorbetegségek Heidelbergi Nemzeti Központjának orvosai.

 

» Részletek

2018. 02. 02.

Rákellenes Világnap 2018 – Fókuszban a mozgás

A Rákellenes Világnapot (World Cancer Day) ez évben a „Képesek vagyunk rá. Képes vagyok rá.” szlogen jegyében szervezik, hogy mindenki felfedezhesse, hogy – akár egyedül, akár társakkal közösen – tehet a rákbetegség ellen. Idén a mozgás szerepe áll a középpontban.

 

» Részletek

2018. 01. 22.

Sok mozgással csökkenthető a vastagbélrák kockázata

A sok testmozgás egyértelműen csökkenti a vastagbélrák kialakulásának kockázatát.

 

» Részletek

2016. 12. 09.

Garattorna megszünteti a horkolást

A középkorú férfiak 20–46 százaléka, a nők 8–25 százaléka horkol. Ennek oka a garat izomzatának elrenyhülése.

» Részletek

2016. 06. 18.

Térdkopás: a mozgás enyhíti a fájdalmat

Világszerte több millióan szenvednek ízületi kopásban. A kellemetlen fájdalmakkal járó betegség leggyakrabban a térdízületet támadja meg.

» Részletek

2016. 05. 02.

A testmozgás is csökkenti a vérnyomást

Aki sokat ül, pl. irodai munkát végez, annak magasabb a szív-érrendszeri megbetegedési kockázata. Kutatások szerint, ha az ülést gyakran, rövid ideig tartó testmozgással szakítjuk meg, jelentősen csökkenthető ez a veszély.

» Részletek

2015. 07. 03.

A testmozgás megvéd a Parkinson-kórtól

A fizikai aktivitás jót tesz egészségünknek, csökkenti a szélütés és a demencia kockázatát – és a Parkinson- kór kialakulásának veszélyét is. A svéd Karolinska Intézet kutatói szerint a napi rendszerességű moderált fizikai aktivitással jelentősen csökkenthető a Parkinson- kór kockázata.

» Részletek

2014. 08. 16.

A kertészkedés az egyik legjobb testmozgás időskorban

A mozgás létfontosságú eleme életünknek! Ehhez nem feltétlenül kell sportolnunk. A szederszedés az erdőben vagy a kerti munka is megteszi – ezek a nem megterhelő mozgásformák karbantartják testünket és meghosszabbítják életünket.

» Részletek

Aktuális lapszámunk:
2020. április

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.