Holisztika

Jósnő vagy boszorkány?

    Ajánlott cikkeink a témában:


 

Ki kell ábrándítanom a szenzációra éhezőket: egyik sem. Ez csupán annak a könyvnek a címe, melyet elsőként írt meg Carla Galli, aki persze épp olyan hús-vér földi halandó, mint bármelyikünk, csak egy icipicit mégiscsak boszorkány, hiszen bámulatos ügyességgel találja fel magát minden olyan helyzetben, amelyben sokan csak toporognának vagy a sorsot kárhoztatnák.

 

Ő az Ébredések szín-ház lelke, arca és motorja, három önismereti könyv és számtalan publikáció írója, valamint az MTV-ben sugárzott, „Nulladik típusú találkozások” című műsor társszerzője. Egyetemi évei alatt a Köllő Miklós Pantomim Színház szólistája volt.

 

Pályafutása 1989-ben megjelent első könyvének kiadása után kezdett felfelé ívelni. Ekkor a Magyarországon is fellépő Albert Ignatyen koparafenomén mellett asszisztens tolmácsként dolgozott, és a vele való sikeres országos előadások győzték meg és ösztönözték Déri Jánost, hogy létrejöjjön a Nulladik típusú találkozások című tv-műsor. Második könyve, az „Akar-e FENOM-ÉN lenni?” megírása után alakult meg a Para-Kutatási Tudományos Társaság. Dr. Weninger Antalhoz fűződő baráti kapcsolatai alapján született meg a „Fiatalító jóga” c. könyve, és ezután jött létre a „Rejuv” preventív mentális stúdió, ahol Carla Galli vezetésével számos műsort forgattak szépség-egészség témában, melyeket a Szív TV és a Duna TV mutatott be.

 

Carla Galli jelenleg is folyamatosan tart önismereti és üzleti teljesítménynövelő tréningeket, coachingot, mind a civil, mind a vállalati szférában, továbbá kutatásokat végez és programokat fejleszt az emberi erőforrások jobb kiaknázására.

 

– Ön a Hellinger-féle szervezetfelállítás módszert alkalmazza munkájában a képzéséhez. Miért ezt választotta, mi a titka ennek a Hellinger-féle technikának?

 

– A módszer Bert Hellinger német pszichoterapeuta nevéhez fűződik, aki a 90-es évek második felében a családfelállításból fejlesztette ki. Kiderült, hogy a rejtett családi problémák felszínrehozásának törvényszerűségei – bizonyos módosításokkal – helyesek szervezetek, cégek esetében is. A módszer – különösen német nyelvterületen tapasztalható – robbanásszerű elterjedése során új, a gazdasági élet igényeire szabott speciális felállításfajták fejlődtek ki. Mára a szervezet fejlesztés eszköztárának teljes jogú elemévé vált, mint cégek szisztematikus fejlődésének eszköze, elsősorban egyszerűsége,
gyorsasága és relatív olcsósága révén.

 

– Kinek segíthet ezzel a módszerrel?

 

– Mindenkinek. A szervezetfelállítás inkább a cégeknek, a családfelállítás inkább a magánszemélyeknek szól.

 

– Hogy működik egy felállítás, és mit nyerhetünk vele?

 

– Ha egy vezető tudni szeretné, hogy mely partnerekkel, termékekkel, üzleti ötletekkel, munkatársakkal tudná a leghatékonyabban elérni céljait, akkor felállíthatja szervezetének legfontosabb szereplőit (személyek, tényezők, absztrakt dolgok). A csoportból kiválasztott személyek – nevezzük őket képviselőknek – antennaként működve leképezik a felállított rendszer dinamikáját. A módszer alkalmazása során gyakori, hogy perceken belül mindenki számára érthető összefüggések kerülnek napvilágra. Lehetőség van a szereplők mozgatására, új alternatívák kipróbálására, modellezésre, úgy, hogy közben figyelhetjük a rendszer egészének reakcióját. Mindezt addig folytathatjuk, míg optimális képet nem kapunk. Cégek esetében a társulat tagjai megmutatják, illetve „eljátsszák” a cég pillanatnyi állapotát, mely a résztvevők történeteiből áll össze, és a vállalat eseményein
alapul. A felállított rendszer a valós, azaz a jelen helyzetet ábrázolja. Abban az esetben, ha a civilszemélyek szeretnének rálátást szerezni adott pillanati párkapcsolati, pénzügyi
vagy bármely más megoldatlan problémára, akkor inkább az önismereti szerepjátékos formát ajánlom, az Ébredések szín-házát. A színjátékban résztvevők spirituális szinten eljátszhatják, megtapasztalhatják az őket irányító rendszerek működését. Az előadás
alatt mindenki újból átélheti életének filmjét, s annak egy személyben lehet rendezője,
szereplője és nézője is. A játékban résztvevők más nézőpontból láthatják a folyamatokat, és az eljátszott szituációkon keresztül meglátják valódi önmagunkat. A produkciónak nagy előnye, hogy a résztvevők felismerik saját sorsukat, és képessé válnak megállítani az
őket befolyásoló negatív folyamatokat.

 

– Kik alkotják a társulat tagjait?

 

– Olyan emberekből áll a társulat, akik szívesen vesznek részt önmaguk és mások személyiségfejlesztésében, és hajlandóak ezért áldozatokat is hozni, tanulni. Legfőbb küldetése a színháznak és tagjainak az, hogy a művészet eszközeivel segítse feltárni a belső forrásokat és értékeket. Amikor egy ember kezdi megismerni önmagát, érzékenyebbé válik a külső ingerekre, és látni tudja a problémákat. Célunk a bennünk lévő kreativitás és spirituális kommunikáció fejlesztése is, a kinesztetikus érzékszervek segítségével képessé válunk megérezni dolgokat, sőt ezekkel az érzékszervekkel tudunk kommunikálni is. Ez azonban hosszú folyamat, vannak olyan személyek, akik ezeknek a szerveknek még a létezéséről sem tudnak. Ezen a téren minden kifejleszthető, csak meg kell ismerni a technikát, hiszen minél élesebbek ezek az érzékszervek, annál érzékenyebben reagálhatunk az érzésekre. A társulat tagjai, akivel együtt dolgozom, extra érzékeny emberek, számomra igazi gyöngyszemek.

 

– Ha valaki közelebbről szeretné megismerni ezeket a technikákat, hol teheti meg?

 

– Ősszel indítunk egy stúdiót (Dialógus Világa), ahol egy kurzus során kommunikációt, retorikát, színpadi fellépést, spirituális és emocionális intelligenciát és sok más izgalmas dolgot is megtanulhatnak a résztvevők. Sőt a résztvevők belső erőforrásaik birtokosai és irányítói lesznek, és választ kapnak az élet kérdéseire. (×)

Vona Adrienn
XII. évfolyam 7. szám

Címkék: Carla Galli, jósnő

    Ajánlott cikkeink a témában:

Aktuális lapszámunk:
2018. december

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.