Holisztika

Öregedés és alvászavarok

Kristálygyógyászat - Gyógyítás kövekkel 14. rész


 

Öregedés

A kor előrehaladtával mutatkozó egészségi állapotunk nagyban függ attól, hogy mennyire törődünk magunkkal. Egészséges étrenddel és rendszeres testmozgással nagyobb esélyünk van arra, hogy késői éveinkben is megőrizzük aktivitásunkat, különösen, ha felismerjük a légzés, az idegrendszerünk és agyunk között fennálló szoros kapcsolatot.

 

Tudnunk kell, hogy a légzés testi működése több puszta be- és kilégzésnél. A beszívás (belégzés) hozza magával az életerőt, amelyet csíként vagy pránaként is ismerünk. Amikor feszültek vagyunk, nyomás nehezedik ránk, düh emészt vagy félünk valamitől, röviden, gyorsan és sekélyesen lélegzünk. Békés, nyugodt hangulatban lélegzetünk hosszú, lassú és mély, ezért telis-teli van életerővel.

 

Teljes és mély légzésnél a mellkas kitágul, feloldja a belső nyomást, kilégzéskor pedig kiengedi a méreganyagokat.


Tanácsok a kezeléshez

A most következő gyakorlat gyorsan, bárhol és bármikor, akár ülő helyzetben is elvégezhető.

 

• A most következő gyakorlat gyorsan, bárhol és bármikor, akár ülő helyzetben is elvégezhető.
 
• Mivel meglehetősen erőteljes gyakorlatról van szó, eleinte csak rövid ideig végezzük. Rendszeres alkalmazása révén idővel növekszik az életerőnk, csökken a stressz szintje, s emlékezőképességünk is javul.
 
• Végezzük hát gyakran az életerő fokozására, a stressz csökkentésére és a lazulás
elősegítésére.
 
• Egy hegyikristállyal tovább fokozhatjuk a gyakorlat hatékonyságát, s így természetes módon növelhetjük életerőnket is

 

Amire szükségünk lesz:

 

1 nagy hegyikristály

 

Mit tegyünk?

1. Üljünk le egy székre, hátunk legyen egyenes, de nem merev. A széket csak támasznak használjuk, ha egyáltalán szükségünk van rá.

 

2. Lazítsuk el a vállunkat úgy, hogy néhányszor fel és hátra húzzuk, így nemcsak a feszültséget, de a pangó csít is mozgásba hozzuk. Egy percen át erőteljesen rázzuk le a kezünket, ezzel megtisztítjuk érzelmeinket, és fokozzuk a csínek a kézbe áramlását.

 

3. Tartsuk magunk elé a nagyméretű hegyikristályt.

 

4. Lélegezzünk ki. Az orrunkon keresztül fújjuk ki a tüdőnkben lévő összes levegőt. 

 

5. Ezután nagyon lassan, az orrunkon szívjuk be a levegőt, először az alhasi részbe, majd a test középső részébe, végezetül a mellkasunkba úgy, hogy a mellcsont felemelkedjen.

 

6. A következő kilégzéskor elsőként az alhasi részből préseljük ki a levegőt, majd a középsőből, legvégül a mellkasból, lassan visszaengedve a mellkast eredeti helyzetébe.

 

7. Figyelmünket helyezzük a hegyikristályra. Csukjuk be a szemünket és képzeljük el, amint beszívjuk a kristály tiszta energiáját.

 

8. Figyeljük a légzésünket. Majd a gyakorlatot ismételjük meg hétszer egymás után.

 

 

Alvászavarok

Álmatlanságban szenved az, aki nehezen alszik el, gyakran, vagy reggel korán felébred, s aztán már nem tud visszaaludni. Az idült álmatlanságot gyakorta valamely sorsdöntő életesemény, az életünkben bekövetkezett törés, például valamely hozzátartozónk elvesztése okozza. Krónikus álmatlanságról akkor beszélünk, amikor az alvási zavar állandósul.

 

Az álmatlanság egyik fő okozója a stressz. Ennek leküzdése érdekében alkalmazzuk a jóga relaxációs technikáit, vagy meditáljunk lefekvés előtt. Amíg nem találjuk meg a megfelelő módszert, egy egyszerű légzési gyakorlat is megteszi: vegyünk mély lélegzetet az orrunkon keresztül, tartsuk bent a levegőt, közben számoljunk hatig, majd finoman fújjuk ki a szánkon, miközben ismételgessük gondolatban a "béke" szót. Ismételjük meg a gyakorlatot tízszer. A békés alvás elősegítésére kipróbálhatjuk az ametisztet is: tegyük a párnánk alá éjszakára.

 

Rémálmokkal gyakorlatilag bármely életkorban szembesülhetünk, általában szorongás vagy félelem idézi elő őket. A visszatérő rémálmok azt jelzik, hogy tudatalattink nagy bajban van. Az indigószínű kristályok, mint amilyen a jolit is, megnyugtatják a tudatos elmét, egyfajta békés eltávolodást idéznek elő a világ dolgaival szemben, így elősegítik a tudatalattival folytatott belső párbeszéd kialakulását. Ha éjszakára jolitkristály teszünk a párnánk alá, bepillantást nyerhetünk rémálmaink rejtelmeibe. 

 

 

Tanácsok a kezeléshez

• Lefekvés előtt nyugtassuk meg magunkat valamilyen alvási szertartással. Például vegyünk meleg fürdőt, amelybe cseppentsünk levendula illóolajat. A fürdőkádat vegyük körül ametisztkristályokkal, gyújtsunk meg néhány szál gyertyát, amelyek segítik az ellazulást.
 
• A hálószoba legyen kellemes hőmérsékletű, sötét, csendes és jól szellőzött. Díszítsük
az ibolya és a levendula színárnyalataival, amelyek ellazítanak, s oldják a stresszt. Ágyunk mellett helyezzünk el egy ametiszt-kristályt.
 
• A népi gyógyászat szerint a levendula egyike az álmatlanságot gyógyító növényeknek.
Tegyünk hát az ágyunk mellé, az éjjeliszekrényre egy csokor szárított levendulát, a
párnánkra helyezett törölközőre pedig cseppentsünk a levendula illóolajából.

 

Amire szükségünk lesz:

 

1 csiszolt ametiszt, vagy

1 csiszolt szugilit , vagy

1 csiszolt karoit, vagy

1 csiszolt jolit.

 

• Az ametisztkristályok megtisztítják a fizikai és a finomtestet azáltal, hogy hatásukat a test mélyebb rétegeibe hatolva fejtik ki. A feszültség feloldásával az ametiszt elősegíti a pihentető alvást.
 
• A szugilit kiegyensúlyozza az idegrendszert. Az érzékeny, félelem keltette rémálmoktól
szenvedő embereknek valóságos feloldozást nyújt.
 
• A karoit enyhíti az érzelmi nyugtalanságot. A csecsemők nyugodt alvását is segíti.
 
• A jolit azzal, hogy tisztítja és aktivizálja a harmadikszem-csakrát, nyugtatja a tudatos
elmét. Feléleszti a belső tudást és bölcsességet.

 

Mit tegyünk?

1. Feküdjünk le kényelmesen az ágyunkra, lehetőleg abban az időpontban, amelyben egyébként is nyugovóra térnénk.

 

2. A kiválasztott kristályt helyezzük a harmadik-szem-csakrára, a két szemünk közé, az orr fölé. Ez a terület a fő akupresszúrás pontja az álmatlanságot okozó pangó energia áramoltatásának. Egyébként a harmadikszem-csakra masszírozása is meghozhatja a várva várt álmosságot.

 

3. A kristály fennmaradhat, amíg elalszunk, de 15 perc múlva be is tehetjük a párnánk alá.

- kajtár -
XVI. évfolyam 2. szám

Címkék: alvászavar, kristálygyógyászat, öregedés

Aktuális lapszámunk:
2019. december

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.