Müller Péter rovata

Exkluzív: A Kossuth-díjas Müller Péter rovata

Zahir és Batin


     

    Ha emlékszel még a Matrix című filmre, tudod, hogy hőse ráébred arra, hogy amit ő tökéletes valóságnak hitt és élt meg, az nem volt egyéb, mint egy központi számítógépen generált információs halmaz, mely mind az öt érzékszervét, tudatát, egész lényét belevarázsolta egy olyan valóságszisztémába, melyet nemcsak ő, de minden benne élő lény, még a kő is, az abszolút és egyedüli Valóságnak tartott.

    A földi életünk lényegében egy ilyen mátrix, melyet anyagi világnak nevezünk, s amelyet minden vallásban és ezotériában megneveznek.

    Jézus azt mondja: az én országom nem evilágból való.

    Erre az evilágra mondják a hinduk, hogy „maja”, ami nem káprázatot jelent, hanem szó szerint azt, hogy „nem az”. Az arab szufiban úgy nevezik: al-zahir, ami lényegében a fizikailag érzékelhető, külső felszínt jelenti. Ha azt akarják mondani arabul, hogy „úgy látszik, hogy”…, akkor azt mondják: „Al-zahir enne”. A létezés másik pólusát, a belső, rejtett szellemi valóság világát pedig úgy hívják: al batin. Amit magába rejt a föld belseje, azt úgy mondják: „Batin-ul-ardi”.

    Istennek két arca van: a megnyilvánult s a meg nem nyilvánuló, a külső és a belső. Allahnak egyik jelzője, hogy ő nemcsak a külső, hanem „batin”, vagyis a belső, a rejtett is.

    „Másvilág”, mondjuk. Amikor megszületünk, a „batin” világából érkezünk, és hosszasan és küzdelmesen tanulunk bele ebbe a mátrixba, ebbe a zahir világba, melyben aztán mint százszázalékos és egyetlen valóságban élünk. Hatalmas munkája van a léleknek, míg belevarázsolja, beleazonosítja magát a fizikai testébe és abba a világba, melyet földi, anyagi világnak nevezünk.

     

     

     

    A cikk folytatását a Természetgyógyász Magazin áprilisi lapszámában olvashatják!

    Müller Péter
    XXV. évfolyam 4. szám

      Aktuális lapszámunk:
      2019. augusztus

      A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.