Natúrkonyha

Csakratáplálkozás - Hatodik rész

Ájna csakra - Homlokcsakra, Harmadik szem


Ez a kétszirmú, indigókék színű hatodik csakra a szemöldökök között, a homlok közepén az orrgyök fölött helyezkedik el. Szellemi központként lehetővé teszi az érzékelést és tudatosságot. A 6. csakrában végződnek az Ida és Pingala fő energiavezetékek, melyek egyesülése a dualitás megszűnését szimbolizálja, s amelyhez meditáció útján juthatunk el. Ha az életenergia összegyűlik az Ájna csakrában és a blokkok megszűnnek, ténylegesen lehetségessé válik a magasabb szintű megismerés. Az Ájna csakra kapcsolatot létesít a szellemvilághoz. Lehetővé teszi az intuitív érzékelést, rámutat a valóság birodalmára, arra, amely nyilvánvalóvá vált, amennyiben túlléptünk a világ dualisztikus észlelésén, s gondolataink nyugalomba jutnak. E magasabb szintű valóságon belül fejlődnek ki a telepatikus képességek. A megérzés arra nézve, hogy mi fog történni, vagy más emberek intuitív megragadása a fenomének esetében, akiket ebben az összefüggésben gyakran megfigyeltek. További témája az Ájna csakrának az önismeret. A harmadik szem tapasztalásait gyakran fényekkel való tapasztalásokként írják le, olyan pillanatokként, amelyek során a szemek egyszer csak megnyíltak.

 

Egy jól fejlett Ájna csakra segítségével közvetlen és sima kapcsolat létesíthető a fantázia, a belső képek és látomások világával. Erős harmadik szem csakrával felébreszthető a képalkotás képessége (vizualizálás), absztrakt célok élővé tétele, és így például saját életünk további alakulására víziók kifejlesztése. A 6. csakra fejlesztése révén megerősített érzékszervek nemcsak a képzelőerő kivetítésére szolgálnak. A harmadik szem irányadóan befolyásolja a lélekhez vezető intuitív kapcsolat fokozatos felépítését is és olyan oltalmazó teljesség megtapasztalását, mely túl jón és rosszon a dualisztikus nézetek mögött létezik. Minél inkább energiával feltöltött az Ájna csakra, annál könnyebbé válik a csalódások, illúziók felismerése.

 

Magunk mögött hagyjuk a mással való foglalkozást, múlandó világi jelenségeket, míg végül sikeresen megtisztulnak, megnyugszanak gondolataink. A jobb és bal agyfélteke megbékülnek, az értelem és az intuíció helyes mértékben kerül bevetésre, melynek eredménye a béke tudatossága. Mivel ez a csakra az összes belső elválasztású mirigy működését befolyásolja, lényeges szerepe van az általános egészségi állapot fenntartásában. A homlokcsakra zavarai mindenekelőtt lelki-szellemi szinten jelennek meg, mint például félelmek vagy céltalanság, értelmetlenségérzés vagy koncentrációs problémák. Fizikai tünetek is jeleznek csakragyengeséget, mint fejfájás, migrén, érzékszervek megbetegedése. Egy igen erősen legyengült Ájna csakra súlyos elmebetegséghez (testi tünetekkel) is vezethet. Ugyanúgy felelőssé tehető súlyos depressziók kialakulásáért, míg ennek a csakrának a túlzott aktivitása rögeszméket, kényszerképzeteket és skizofréniát válthat ki. A kiegyensúlyozott csakraműködést a rendszeres relaxáció és meditáció, jóga végzése mellett lila színű zöldségek és gyümölcsök fogyasztásával segíthetjük. Ezek hatékony antioxidánsokat, antociánokat tartalmaznak, melyek oxigénnel támogatják a sejtek működését és javítják a vér minőségét. Ilyenek az aszalt szilva, áfonya, padlizsán, fekete szőlő, szeder, szilva. Emellett természetesen fontos a teljes kiőrlésű gabonafélék közül elsősorban a hajdina, rozs, zabpehely fogyasztása.

 

 

Receptek

 

Áfonyasaláta

Hozzávalók: fél kg áfonya, 3 evőkanál méz, fél dl vörösbor, kis rúd vanília, citromhéj ízlés szerint.

 

 

Elkészítése: Az áfonyaszemeket tisztítás, alapos mosás után leöntjük annyi vízzel, hogy ellepje azokat. A citromhéjat hozzáadva puhára főzzük a gyümölcsöt. Hagyjuk lefőni a levét. Ezután hűtjük, hozzáadjuk a bort, belekeverjük a mézet. Díszítésnek tejszínhabot használhatunk.

 

Szilvasült

Hozzávalók: 1 kg szilva, 10 dkg dió.

 

 

Elkészítése: A megmosott érett szilvaszemeket kimagozzuk. A magok helyére pici lekvárt és diódarabkákat teszünk. Kis lángon addig sütjük, míg levét elveszti.

 

Szederkrém

Hozzávalók: fél kg szeder, negyed kg tehéntúró, 2 dl joghurt, 1 dl tejszín, 4 evőkanál méz, 2 evőkanál rum, 2 tojás , 1 citrom.

 

 

Elkészítése: Pár szem szeder kivételével áttörjük a szederszemeket, a túrót. Összekeverjük mindkettőt, hozzáadjuk a 2 tojássárgáját, a joghurtot, a citrom levét, mézet és a rumot. Ezután belekeverjük a habbá vert tojásfehérjét és a felvert tejszínt. Üvegtálba helyezzük, tetejét a félretett szederrel díszítjük.

 

Sült padlizsán

Hozzávalók: 1 kg padlizsán, 3 evőkanál liszt, 2 dl étolaj, 1 teáskanál bazsalikomfű, 1 teáskanál só, 3 gerezd fokhagyma.

 

 

Elkészítése: Az ujjnyi szeletekre vágott padlizsánt megsózzuk, kb. tíz percig állni hagyjuk, ezután a só által kioldott nedvet felitatjuk. Mindkét felén jól megforgatjuk lisztben, s közepes tűznél kevés olajban megsütjük. Szeletenként megszórjuk reszelt fokhagymával és bazsalikommal. Melegen tálaljuk.

Borsik Miklósné
IX. évfolyam 7. szám

Címkék: csakratáplálkozás, natúrkonyha receptek

Aktuális lapszámunk:
2019. június

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.