Natúrkonyha

Csakratáplálkozás - Hetedik rész

Szahaszrara vagy Koronacsakra


A FEJTETŐCSAKRA néven is ismert csúcs-energiaközpont szimbóluma az ezerszirmú lótusz. Az ezres szám a befejezettséget és teljességet jelképezi, és felhívja a figyelmet a koronacsakrára, mint a legfontosabb energiavezeték, a Szusumna célcsakrájára. A fehér, ibolyakék, aranyszínű Szahaszrara csakra összefügg a spiritualitással és megvilágosodással. Témái az ember által elérhető legmagasabb szintű tudatállapotok körül forognak. Egy nyitott 7. csakra a legmélyebb béke és a legnagyobb harmónia érzését teremti meg, mivel itt a dualitás állapotát sikerül túllépni. A gyógyító lét megtapasztalásához vezet és kapcsolatot hoz létre a gondolkodáson túli valósággal.

 

A Szahaszrara csakra energiája lehetővé teszi az egyén átváltozását isteni tökéletességű emberré. A szakirodalomban gyakran óva intenek a legmagasabb csakra felébresztésétől. Az alsó főcsakrák stabil bázisa nélkül tényleg rendkívül veszélyes lenne a nagyon érzékeny koronacsakra aktiválása. A 7. csakra fejlődése általában csodálatos boldogságállapotokhoz vezet. Mély béke, az összetartozás érzése az egész univerzummal, megdönthetetlen higgadtság és megelégedettség a mentális hatása az aktív koronacsakrának. Aki elérte ezt a legmagasabb tudatszintet, embertársai számára is erő és inspiráció forrásává válik. Ugyanakkor negatív oldala ennek, hogy a túlzott mértékű koncentrálás a 7. csakrára egyoldalú fejlődéshez, túlzott elhatárolódáshoz vezet. Az egyén visszahúzódik, a világban egyre idegenebbül, bátortalanabbul mozog.

 

A 7. csakra az egész szervezetre hat. Ha túl gyenge az energiaáramlás ebben a tartományban, az krónikus megbetegedésekhez, idegbajhoz és életet veszélyeztető betegségekhez vezethet. A leggyakrabban előforduló egészségzavarok, amelyek összefüggnek a Szahaszrara csakra gyengeségével, a következők: fejfájás, koncentrálóképesség zavarai, zavarodott állapotok, feledékenység, alvászavar, depresszív lehangoltság. Ez utóbbi azoknál az embereknél figyelhető meg, akiknek alsó csakrái jól fejlettek, és éppen spirituális teljesítőképességük áttörése előtt állnak. A legtöbb esetben azonban a Szahaszrara csakrával összefüggő egészségügyi problémák más csakrák hiányos fejlettségére utalnak.

 

E csakra erősítéséhez és harmonizálásához hozzájárulhatunk táplálkozásunk megreformálásával. A rendszeres táplálkozás kisebb adagokban igen fontos. A fehér és arany színeket képviselő táplálékok, zöldségek, gyümölcsök fogyasztását részesítsük előnyben, melyek fizikai szinten tisztítják a szervezetet, ugyanakkor hozzájárulnak a szellemi, lelki tisztuláshoz is. Ilyenek a gomba, fokhagyma, spárga, jégretek, hónapos retek, karalábé, avokádó, kemény héjú gyümölcsök, szójatej, kecsketej, túró, tofu, zsázsa, köles, barna rizs, zabpehely, kukorica, ananász, grépfrút, őszibarack, citrom, alma, banán, méz, olajos magvak, hal, kagyló, rák.

 

 

Receptek:

Őszibarack-saláta túróval

Hozzávalók: 4 db őszibarack, 4 salátalevél, 10 dkg dióbél, 2 evőkanál kefir, 20 dkg túró (sovány), citromlé, só, bors ízlés szerint.

 

Elkészítése: A megtisztított, megmosott őszibarackokat kimagozzuk, és meglocsoljuk citromlével. A túrót összekeverjük a kefirrel vagy sovány tejföllel, az apróra vágott dióval, majd sóval, borssal ízesítjük. Ezt a tölteléket a gyümölcsök magházaiba töltjük. Salátalevéllel tálaljuk a töltött barackokat.

 

Rizsleves

Hozzávalók: 1 fej hagyma, 3 db közepes sárgarépa, kevés kukoricaolaj, 2 dl tej, 2 dkg vaj, 20 dkg fehér rizs, só, bors, ízlés szerint.

 

Elkészítése: A vékony szeletekre vágott hagymát kevés olajon aranysárgára pirítjuk. A megtisztított, karikára vágott sárgarépát hozzáadjuk, rövid ideig pároljuk, és felengedjük vízzel. Amikor fő, hozzáadjuk a rizst, sóval, borssal ízesítjük. Lassú tűzön puhára főzzük, és a sűrűjét áttörjük. A lébe visszatesszük a pürét, s hozzáadjuk a vajat és a tejet.

 

Burgonya pasztinákkal

Hozzávalók: 80 dkg burgonya, 10 dkg pasztinák, 1 dl kefir, só ízlés szerint.

 

Elkészítése: A megtisztított pasztinákot nyersen lereszeljük. Hozzáadjuk a kefirt vagy zsírszegény tejfölt. Sóval ízesítjük, főtt burgonyával tálaljuk. (Héjában főzzük!)

 

Spárga gombával

Hozzávalók: 1/2 kg spárga, 20 dkg gomba, 5 dkg vaj, fél dl citromlé, ugyanennyi fehérbor, 1 csomó petrezselyemzöld, só, bors, ízlés szerint.

 

Elkészítése: Az egészben hagyott spárgát sós vízben megfőzzük és lecsepegtetjük. A megtisztított, apróra vágott gombát megpároljuk a vajon, petrezselyemmel, sóval, borssal pároljuk, míg el nem fogy a saját leve. Ekkor felöntjük fehérborral, ízesítjük citromlével. Az előmelegített tálra sugárszerűen helyezzük el a forró spárgát úgy, hogy szára befelé, feje a tál széle felé mutasson. Középre helyezzük a felhalmozott gombát, s az egészet meghintjük vágott petrezselyemmel.

 

 

Ananász sütve

Hozzávalók: 4 karika ananász, sűrű palacsintatészta, méz ízlés szerint

 

Elkészítése: 1 tojással készítünk palacsintatésztát, a tojásfehérjét külön habbá verve keverjük azt a masszába. Az ananászokat megmártjuk benne, és bő olajban kisütjük. Tálaláskor mézet csurgatunk rá.

Borsik Miklósné
IX. évfolyam 8. szám

Címkék: csakratáplálkozás, natúrkonyha receptek

Aktuális lapszámunk:
2018. szeptember

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.