Natúrkonyha

Natúrkonyha: Burgonya az étlapon

    A burgonya őshazája a dél-amerikai Andok hegység. Innen került a spanyolok közvetítésével a tizenhatodik században Európába, és terjedt el fokozatosan világszerte. Érdekes módon az európai gyarmatosítók eleinte csak dísznövényként tartották, jóval később jöttek rá, hogy gumói ehetők. Német földön pl. csak a tizennyolcadik században lett belőle ehető haszonnövény.


     

    A burgonya értékes fehérjékben (főként tejjel vagy  tojással kombinálva), emésztést segítő ballasztanyagokban, káliumban és magnéziumban, valamint c-, K- és B-vitaminokban gazdag. Az ásványi anyagok gondoskodnak szervezetünk sav-bázis egyensúlyának fenntartásáról. Korábban úgy tartották róla, hogy hizlal, de ez nem igaz. Noha szénhidráttartalma viszonylag magas, hála a benne található sok ballasztanyagnak, inkább csak jól telít, laktat, mintsem hizlal. A súlygyarapodás inkább a hozzá kínált szószok, zsíros húsok és a sült burgonya elkészítéséhez használt sütőzsiradék rovására írható.

     

    A cikk folytatását a Természetgyógyász Magazin januári lapszámában olvashatják!

     

    -vági-
    XXIII. évfolyam 1. szám

      Aktuális lapszámunk:
      2020. április

      A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.