Natúrkonyha

Nyári gyümölcsök az étlapon

A friss szezongyümölcsök életerőt, állóképességet adnak, frissen tartanak bennünket, rendkívüli tisztító hatással rendelkeznek. Magas C-vitamin- és ásványianyag-tartalmukkal hozzájárulnak egészségünk fenntartásához.


 

Receptek

Gyümölcssaláta csokoládéöntettel

Hozzávalók a szószhoz: 1 banán, 1 csésze (2dl) tej, 1 csésze tejszín, 1 evőkanál kakaó, 1 teáskanálnyi reszelt citromhéj, 1 késhegynyi vaníliareszelék.

 

Elkészítése: A hozzávalókat egy mixerben alaposan összeturmixoljuk. Apróra vágunk 50 dkg szezonális gyümölcsöt (eper, málna, fekete szeder, áfonya, meggy, cseresznye, ribiszke, egres stb.), keverhetjük is őket ízlés szerinti arányban. Ezután ráöntjük a csokoládészószt.

 

Ostya (gofri) egreskompóttal

Hozzávalók az egreskompóthoz: 50 dkg tisztított egres, 10 dkg méz, 1 nyolcadliter almalé, fél db vaníliarúd, 1 vaníliapuding-por, egy nyolcad liter felvert tejszín.

 

Hozzávalók a tejes ostyához: 25 dkg teljes kiőrlésű búza- vagy tönkölyliszt, 5 dkg méz, 1,5 teáskanál sütőpor vagy szódabikarbóna, negyed teáskanál só, 10 dkg hántolt mandulalapocskák, 4 dl tejszínes tej, 5dkg olvasztott vaj, 2 db tojás, 1 citrom reszelt héja.

 

Elkészítése: Az egresbogyókat mézzel, almalével és a vaníliarúddal egy fazékban mintegy 15 percig puhára pároljuk. A vaníliapuding-port hideg vízzel elkeverjük és a forró egresbogyók közé vegyítjük, majd hűlni hagyjuk. A felvert tejszínt közéforgatjuk és a szószt az ostyára tesszük.

 

Ostya készítése: A hozzávalókat kevert tésztának homogénre készítjük. Előfűtött, olajozott ostyasütőben 8 db ostyát sütünk.

 

Bogyóital

Hozzávalók: 30 dkg bogyós gyümölcs (pl. eper, málna, ribizli), 15 dkg sovány joghurt, 3 dl zsírszegény tej, 1 db vaníliarúd.

 

Elkészítése: Alapos mosás és tisztítás után a gyümölcsöket pürésítjük, hozzáadjuk a vaníliarúd kikapart belsejét, a joghurtot és a tejet, s alaposan elkeverjük. 4 pohár italra elegendő.

 

Stresszoldó ital

Hozzávalók: 1 banán, 1 mangó, 2,5 dl sárgarépalé, 1,5 dl narancslé, némi citromlé.

 

Elkészítése: A banánt és a mangót darabokra vágjuk, és a sárgarépalével együtt beletesszük a mixerbe. Kevés citromlevet adunk hozzá, és jól összeturmixoljuk. 3-4 pohár ital készíthető belőle.

 

Fitneszital (4 személy részére)

Hozzávalók: 10 dkg málna, 1 db sárgabarack, 2 db kivi, 3 dl ásványvíz, 2 teáskanál szezámmag.

 

Elkészítése: A barackot és a kiviket darabokra vágjuk, a málnával és az ásványvízzel összeturmixoljuk. Tálalás előtt a szezámmagot rászórjuk.

 

Nyári álomital (3-4 pohár)

Hozzávalók: 20 dkg cseresznye, 1 fél mangó, egynegyed sárgadinnye, 1,25 dl cseresznyelé (vagy ásványvíz), kevés citromlé.

 

Elkészítése: A mangót és a sárgadinnyét darabokra vágjuk, a cseresznyét kimagozzuk. Mindezeket a cseresznyelével beletesszük a mixerbe, és alaposan pürésítjük. Ízlés szerint teszünk bele citromlevet.

Borsik Miklósné
XII. évfolyam 7. szám

Címkék: natúrkonyha receptek, nyári gyümölcsök

Aktuális lapszámunk:
2019. november

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.