Natúrkonyha

Sütemények a szétválasztó diéta szellemében


 

Korábbi számainkban beszámoltunk róla, hogy a szénhidrátok és a fehérjék szétválasztásával könnyebb megőrizni testsúlyunkat. Miért is ne alkalmaznánk ezt az elvet a sütemények elkészítésénél? Természetesen édességek fogyasztása esetén nem reménykedhetünk, hogy ezekkel lefogyhatunk, de legalább az emésztést nem terheljük fölöslegesen.

 

A sütemények esetében is figyelnünk kell rá, hogy mi kerüljön terítékre: fehérjével vagy csupán szénhidrátokkal készült puszedli. Ez minden esetben attól függ, hogy mit ettünk előtte. Ha az utolsó étkezés három órával vagy annál is korábban volt, akkor mindegy, hogy melyik süteményt kínáljuk. Aki tehát tésztát, burgonyát vagy rizses ételt evett, helyesen teszi, ha lisztes süteményt (szénhidrátot) fogyaszt, ugyanakkor húsok, halak után a fehérjével készült süteményeket kell enni. Az alábbiakban közlünk néhány receptet:

 

 

Diós puszedli (szénhidrát)

20 dkg sovány krémtúrót 9 dkg cukorral, 1 csomag vaníliás cukorral, 1 csipet sóval, 9 evőkanál étolajjal és 6 evőkanál tejszínnel, valamint

 

6 tojássárgájával simára keverünk. 40 dkg lisztet 4 csapott teáskanálnyi sütőporral elkeverünk, és az egészet gyorsan sima tésztává gyúrjuk. Ne gyúrjuk túl sokáig, mert ragadós lesz.

 

10 dkg reszelt és 10 dkg durvára aprított diót, valamint 10 dkg mazsolát gyúrunk a tésztába, amit hengerré alakítunk. 15 egyforma darabot vágunk belőle, majd  a darabkákból folyókat formálunk. Jól kizsírozott sütőlemezen, 200 fokos sütőben kb. 20 percig sütjük.

 

 

Tojáslikőrös perecek (szénhidrát)

20 dkg vajat, 10 dkg porcukrot, 1 tojássárgáját, egy vaníliarúd kikapart közepét, 30 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzalisztet, 3 evőkanál tojáslikőrt és 1 csipetnyi sót alaposan összegyúrunk. A tésztát sütőpapírba csomagolva két órára a hűtőszekrénybe helyezzük. Ezután ceruzavékonyságú rudacskákat sodrunk belőle, amelyekből kis pereceket formázunk. 190 fokos sütőben kb. 15 percig sütjük.

 

A mázhoz 4 cl tojáslikőrt 10 dkg cukorral simára keverünk, és ezzel bevonjuk a kihűlt pereceket.

 

 

Marcipánnyelv (szénhidrát)

15 dkg vajat, 7 dkg porcukrot, 1 csomag vaníliáscukrot, 15 dkg nyers marcipánmasszát és 15 dkg lisztet alaposan összegyúrunk. Vastag rudakat formálunk belőle, amit sütőpapírba csomagolva két órán át a hűtőszekrényben pihentetünk. Ha megdermedt,

 

a rudacskákat laposra nyomkodjuk és kb. fél centiméteres ovális darabkákat vágunk belőlük. 190 fokos sütőben kb. 15 percig sütjük.

 

Fél tábla csokoládét felolvasztunk és a kekszekre csorgatjuk.

 

 

Kókuszbomba (fehérje)

125 g kókuszreszeléket lobogó forró vízzel leöntünk, és egy óráig hagyjuk dagadni. 1 púpos evőkanál csicseriborsólisztet 2 teáskanálnyi sütőporral elkeverünk. Ezeket, valamint 1 evőkanálnyi nyírfaszirupot és 1 csipet sót a kókuszreszelékhez adunk. 1 tojássárgáját 1 evőkanál nyírfasziruppal sűrű, krémszerű masszává verünk, és az egészet óvatosan a kókuszos tésztához adjuk. A tojásfehérjét 3 evőkanál sziruppal kemény habbá verjük, és óvatosan, hogy a hab ne törjön meg, a masszához keverjük. Evőkanállal kis halmokat helyezünk sütőpapírral kibélelt sütőlemezre. 200 fokos sütőben kb. 15 percig sütjük.

 

Utána 1 evőkanál meleg mézet csurgatunk rá és kókuszreszelékkel szórjuk meg.

 

 

Vaníliás kifli másképpen (fehérje)

125 g reszelt mandulát lobogó forró vízzel elkeverünk és egy óráig dagadni hagyunk. 1 púpos evőkanál csicseriborsólisztet 2 teáskanálnyi sütőporral elkeverünk, 1 csipet sóval és 1 evőkanál nyírfasziruppal együtt a mandulához adjuk.

 

1 tojássárgáját 1 evőkanál nyírfasziruppal fehér krémmé keverünk, és ezt a krémet a tészta többi alkotórészével elkeverjük. A tojásfehérjét 1 evőkanál nyírfasziruppal kemény habbá verjük és a tésztához adjuk.

 

A tésztából kis kifliket formázunk és 200 fokos sütőben kb. 15 percig sütjük.

-klee-
IX. évfolyam 9. szám

Címkék: natúrkonyha receptek, szétválasztó diéta

Aktuális lapszámunk:
2017. október

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.