Öngyógyítás

Csi-kung masszázs az érzékeknek

A masszázs valóságos jótétemény a testnek, a léleknek és a szellemnek. Egy energia-masszázzsal még hatékonyabbak lehetünk. Az alábbiakban leírt távol-keleti gyakorlatok életerővel látják el az érzékeket és az egész idegrendszert. Az éltető csi-energia szabadon áramolhat egész testünkben.  


A csi aktiválása

 

1. Álljunk, vagy üljünk le kényelmesen, de egyenes gerinccel, kezünket a mellkas előtt tenyérrel egymáshoz érintjük, mintha imádkoznánk.
2. Dörzsöljük össze a tenyereket, majd az ennek hatására felmelegedett kézfelülettel simítsuk végig a deréktájat, a hasról indulva hátra, egészen a vesékig. A gerinc két oldalán egy pillanatra pihentessük meg a kezünket. Ezután lazán ökölbe szorított kézzel gyengéden maszszírozzuk meg hátunk alsó részét fel-le irányuló mozgással, mindegyik irányba 81-szer.
3. Ezután megismételjük a 2. pont elején leírt tenyérdörzsölést, végül a tenyereket lassan, kb. 10-15 cm távolságra eltávolítjuk egymástól, miközben figyeljük, hogy eközben mit érzünk. Kezeinket mostanra feltöltöttük csi-energiával, amit a következő gyakorlatokhoz hasznosíthatunk.
     

A szemek erősítése

 

4. A kezeket fejmagasságba emeljük, a tenyerek az arc felé néznek. Figyelmünket a középső ujjak hegyére összpontosítjuk. Hunyjuk be a szemünket, és a szemekhez közel, mindkét kézzel kis köröket írunk le a levegőbe, először 24-szer kifelé, majd 24-szer befelé.
5. Ezután összpontosítsunk a középső és gyűrűsujjunkra, majd helyezzük őket puhán a behunyt szemekre. A középső ujj a felső, a gyűrűsujj az alsó szemhéjon nyugszik. Számoljunk 24-ig.
     

A hallás erősítése

 

6. Koncentráljunk a középső és a mutatóujjakra. Helyezzük a mutatóujjat a fül mögé, a középső ujjat pedig a fül elé a képen látható módon. Végezzünk erőteljes, fel-le irányuló masszírozást, 36-szor mindkét irányba.
     

A szaglás aktiválása

 

7. Figyelmünket összpontosítsuk a hüvelykujjra, majd helyezzük tenyérrel összeérintett kezeinket orrunk elé a képen látható módon. A hüvelykujj töve az orr melletti arcrészen nyugszik. Finoman maszszírozzunk a hüvelykujj tövét felfele a homlokig, majd lefelé az állig tolva, mindkét irányban 36-szor.
     

Az ízérzékelés erősítése

 

8. Koncentráljunk a mutatóujjra, majd hosszában érintsük egyiket az alsó, ill. a felső ajakhoz, a hüvelykujj behajlítva a tenyérhez simul. A kezek jobbra-balra mozgatásával lágyan masszírozzuk meg az ajkakat, mindkét irányban 24-szer.
     

Az agy serkentése

 

9. Összes ujjunkat a fejbőrhöz érintve, többször simítsunk a homloktól a tarkó irányába. Ezután maszszírozzuk a fejbőrt, annak ide-oda tologatásával 24-szer.
     

A mirigyek és a „harmadik szem” aktiválása

 

10. A fenti gyakorlatokat követően két kézzel, a fotón látható módon letakarjuk a szemünket. A kéztartást megtartva hátrafelé simítunk a tarkóig, összesen 6-szor.
     

Végezetül kezünket az alhasra helyezzük, tenyérrel a has felé. Hunyjuk be a szemünket, mosolyogjunk és figyeljük meg, hogy mit érzünk. Ha jól végeztük a gyakorlatokat, sajátságos könnyűséget érzünk agyunkban, és intenzíven érezzük, ahogy talpaink a talajhoz tapadnak.

-tamas-
VIII. évfolyam 6. szám

Címkék: csi-kung

Aktuális lapszámunk:
2019. március

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.