Öngyógyítás

Egyenes háttal egy életen át

    Egy új, egyelőre csak külföldön használatos, teljességre törekvő módszer gyöngéden segít a fej- és hátfájdalmakon csakúgy, mint a speciális, lelki eredetű problémákon. Az „Alta Major” belsőleg és külsőleg is újra kiegyenesíti az embert.  


     A terapeuta gyöngéden a beteg mellkasára helyezi a bal kezét. Jobb kezének ujjbegyeivel kitapogatja a nyaki csigolyákat. Könnyed érintéseivel gyorsan megtalálja a fejfájás és a feszültségek okát: a tarkón gyűrődés húzódik egy elferdült nyaki csigolya miatt. Eltérően azonban a szokásos kiropraktikai kezelésektől, most nem azzal kezdi, hogy a csigolyát erőszakosan visszaigazítja, a helyére rántja. Divo Köppen-Webernél, az Alta Major terápia kifejlesztőjénél a beteg elsőként a hibás és a helyes testtartás közötti különbséget tanulja meg érzékelni.

     

    „A gyöngéd felkészítés során a betegekben testüknek teljesen új tudata alakul ki: mélyen elmerülnek magukban, miközben megtapasztalják, milyen érzés valójában, amikor a megszokott, hibás tartásban ülnek és állnak. Ezek után fokozatosan megtanítják őket az új testtartásra, amely mentes mindenféle feszültségtől és görcstől – ráadásul a krónikus hát- és fejfájások is azonnal elmúlnak. A páciensek a mozgásgyakorlatok és a saját képzelőerő segítségével azokat az erőket mozgósítják, amelyek az embert »automatikusan«, testileg és lelkileg is újra kiegyenesítik.”

     

    A gerincoszlop a személyes élettörténet tükre. Ha meg van görbülve és fáj, annak gyakran lelki, érzelmi oka van. Az ember tudat alatt védekező testtartást alakít ki magának, hogy elkerülje a fájdalmas tapasztalatokat. Magasra húzza a vállát, előretolja az állát vagy meggörbíti a hátát. Aki például teknősként behúzza a fejét, az biztosan nagyon gyakran fél. Aki ferdén tartja a fejét, abban túlbuzog a megfelelési vágy. A lógó váll és a beesett mellkas arra utal, hogy az illető súlyos csalódáson esett át. Az ilyen, huzamosabb időn át tartó védekező tartásokból alakul ki az izomzat állandó túlfeszítettsége és a csigolya hibás állása. Mindenekelőtt a fej és a hát kezd el fájni, de a mozgás is nehézkessé válhat, emésztési zavarok és más bajok léphetnek föl.

     

     

    Az energiablokádok feloldása

    Ez a terápia, amelyet megalkotója a saját tapasztalatai alapján fejlesztett ki, megszünteti az ilyen jellegű szenvedések testi és a lelki eredetű okait is. A fájdalmak és a megfeszített izmok ugyanis váltakozó elektromos feszültséget termelnek, ami blokkolja az áramlást az akupunktúrás meridiánokban és más energiákat is megfékez. Ha a beteg belső koncentrációval képes óvatosan megváltoztatni hibás testtartását, akkor gyakran a vele járó érzelmi problémák és energiablokádok is feloldódnak.

     

    A szokatlan testmozgás középpontjában az úgynevezett Alta Major pont áll. A testnek az a területe, amely a legfelső nyakcsigolya és a koponya közötti részen található, ahol a gerincvelő és minden idegköteg a koponyába és ezáltal az agyba megy át. Innen ágaznak szét az idegek, hogy összekössék az agyat a szervekkel és a test területeivel. „A világosság és az igazság kapuja”, így nevezi ezt a pontot a szufizmus, az iszlám misztika.

     

     

    Meg kell tanulni érezni az egyenes testtartást

     

    Az indiai csakratan szerint ez a pont egy mellékcsakra, ami fontos kapcsolatot jelent a fejcsakrák és a test más centrumai között. Már az ötezer éves védikus iratban, a Vidjána Bhairava Tantrában is, amelyet a legenda szerint Siva indiai főisten hozott el az embereknek, említik ezt a pontot. A külvilág eseményeire fogékony, híres vallásos tanárnő, Alice Bailey számára ez a pont jelenti „egész testünk energiaellátásának a kapuját”.

     

    Köppen-Weber szerint az Alta Major pont az ember „formaképző központja”. E ponton keresztül meg lehet szólítani az embernek azt a belső lényegét, amely az emlékek alapján – elsősorban érzelmileg – befolyásolja a testtartást és vele együtt a gerincoszlop egyenes tartását. A test mindazonáltal többéves hibás tartás után gyakran már nem is tudja, hogyan lenne képes egyedül kiegyenesedni. Ezért ingerlik a terápia során az Alta Major központot bizonyos jól irányzott mozgásokkal, kitapintással, saját megfigyelésekkel és átérzésekkel vagy vizualizációkkal. Mindez fölébreszti a test, a szellem és a lélek öngyógyító erőit.

     

     

    Alta Major otthonra

    Sok ember előreejtett vállal jár egész életében – mintegy tudat alatt így védekezve az érzelmi sérülésekkel szemben. Ez a tartás azonban gátolja a szív erejét és az életenergiát. A következő gyakorlatokkal ezek újra mozgósíthatók:

     

    Feküdjön a hátára, húzza fel a lábait. Helyezzen egy kispárnát a mellkasára. Súlya a terapeuta kezének gyöngéd nyomását helyettesíti. Lélegezzen mélyet, és kilégzéskor próbálja magasra nyomni a mellkasán lévő terhet. Kb. tízszer ismételje meg a gyakorlatot, majd vegye le a párnát és lazítson.

     

      Minden egyes kilégzéskor engedjen egyre jobban a könnyű nyomásnak mindaddig, amíg vállai egészen a földön nem fekszenek.

    Javítson a nyaktartásán. Tolja a párnát a feje alá, úgy, hogy álla egy kicsit a mellére lógjon. Ez a tartás finoman megnyújtja a tarkóizomzatot. Néhány perc után fektesse a párnát a homlokára és érezze a különbséget.
    Helyezzen egy kispárnát a lábfejére. A párna súlya alatt érezheti, ahogy a talpa és a padló között megerősödik a kapcsolat. Fordítsa minden figyelmét a talpára, és tudatosítsa magában a „földelő kapcsolatot”.
       

    Két hét naponta ismétlődő gyakorlás után több párnát készítsen elő. Minden gyakorlat után tegyen magára egy párnát úgy, hogy a végén legyen egy-egy a mellkasán, a két vállán, a feje alatt és a két lábfején.

     

      Most álljon négykézláb. Fektesse a párnát először a farkcsontjára. Engedjen a gyönge nyomásnak, közben húzza a medencéjét a hasa felé. Ezek után csúsztassa a párnát a lapockái közé, majd hátcsigolyáihoz a szív magasságában. Minden belélegzéskor nyomjon a párna irányába, így nyújtsa meg finoman a csigolyáit és az izomzatát.
      Most üljön le egy székre, de ne dőljön hátra. Könnyedén ide-oda dőlve keresse meg magának azt az ülő helyzetet, amelynél a gerincoszlopa tökéletesen egyenes. A felső teste és a feje – izomzatának megfeszítése nélkül – nyugodjon a függőleges hátgerincen és a medencén. Ezután helyezzen egy párnát a fejére, és engedje le az állát egy kicsit a mellkasa felé.
       

    Végül feküdjön még egyszer a hátára és lazítson.

    - roland -
    IX. évfolyam 3. szám

    Címkék: hátfájdalom

      Aktuális lapszámunk:
      2019. november

      A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.