Öngyógyítás

Légzőgyakorlatok április, május és június hónapokra


 

Április: vitaminbomba

 

Mielőtt nekifognánk a következő, valóságos „vitaminbombát” jelentő légzőgyakorlathoz, előbb teremtsük meg a megfelelő tudatossághoz szükséges tudatállapotot. A legjobb, ha reggel, felkelés után és este, az elalvás előtt kerítünk rá sort. Ez ellazít, jobban érezzük majd magunkat tőle a bőrünkben, és szellemi tisztaságról gondoskodik.

 

Feküdjünk ellazulva a hátunkra, tegyünk egy kispárnát a fejünk alá. Ha összetekert plédet teszünk a térdünk alá, ez tehermentesíti a hátunk alsó szakaszát. Figyeljük meg a légzésünket, anélkül, hogy befolyásolnánk. Hol érezzük? A mellkasunkban? A hasunkban? A vállunkban? Talán a karunkban és a lábunkban is? Hagyjunk rá időt.

 

Most képzeljük el, hogy a bal karunkon keresztül lélegzünk, mintha a légzésre indíttatást adó impulzus onnan érkezne. Néhány légvétel után hasonlítsuk össze a két karunkat. Érzünk valami különbséget? Most ugyanezt végezzük el a lábunkkal. Az egyik hosszabbnak tűnik a másiknál? Most azt képzeljük el, hogy az egész testünkkel lélegzünk, mintha az egyetlen, óriási tüdő lenne. Lélegezzük be a friss, életet adó oxigént minden sejtünkkel, és élvezzük ezt az életelixírt.

 

 

Légzőgyakorlat áprilisra: vitaminbomba

Feküdjünk a hátunkra, húzzuk fel a lábunkat, a két karunk feküdjön a testünk mellett a földön. Belégzés közben emeljük fel a karunkat függőleges helyzetbe. Közben nyissuk szét a lábunkat, hogy a térdünk közelítsen a földhöz, és a lábfejünk a külső élén támaszkodjon. Kilégzésnél emeljük a karunkat még egy kicsit hátrébb, hogy körülbelül harmincfokos szögben legyen a talajtól. Belégzés közben tegyük hátra a karunkat a földre, mintha a mozgás a lábfejünk külső éléből indulna ki. Kilégzés közben a karunk újra térjen vissza előre a talajra, a két térdünk záruljon össze. Csináljuk a gyakorlatot folyamatosan öt percen át, a saját tempónkban. A láb helyzete miatt a rekeszizom különösen aktív munkát végez. Ez valóságos vitaminbombaként hat a szervezetre, és az egész testet feltölti energiával és életerővel.

 

 

Május: mézédes mosoly

 

Légzőgyakorlat májusra: mézédes mosoly

Keressünk magunknak egy szép helyet a természetben! Egy mezőt, egy kis tavat, ahol jól érezzük magunkat. Mosolyogjunk rá a természetre, és hunyjuk be a szemünket. Képzeletben keressük fel azt a helyet, ahol valóban vagyunk. Figyeljünk a légzésünkre, és összpontosítsuk rá a figyelmünket. Így szellemünk könnyen megnyugvást talál. Most képzeljük el, hogy minden nehéz, szomorú és negatív érzésünk a lábunkon keresztül alásüllyed a földbe, és a helyükön kis sárga virágok nyílnak. Most képzeljünk magunk elé valakit, akit kedvelünk, és akire rámosolygunk. Képzeletünkben az illető vissza is mosolyog ránk. Minden egyes be- és kilégzés közben koncentráljunk erre a mosolyra tudatosan. Érezni fogjuk, hogy lazul el mindinkább az arcunk. Őrizzük meg néhány percig ezt a mosolyt.

 

 

Légzőgyakorlat júniusra: töltődjünk fel napfénnyel!

A nap elemi erőt, egészséget és hosszú életet jelképez. Helyesen adagolva feltölthet minket energiával.

 

Június: töltődjünk fel napfénnyel!

 

A gyakorlathoz keressünk egy szép helyet a szabad természetben. A nap felé fordulva üljünk le meditációs pózban: a fenekünk és a két térdünk képezzen háromszöget, a hátunk legyen egyenes. Így az energia szabadon áramolhat a szervezetünkben. Hunyjuk be a szemünket, és néhány mély légvétel erejéig figyeljünk az „itt és mostra”. Érezzük meg, ahogyan a nap átmelegíti sugaraival az arcunkat. Lélegezzük be mélyen a nap energiáját a szájunkon át, és juttassuk tovább az energiát a hasunkba, majd ott egy kicsit tartsuk meg. Nyeljünk egyet, és lélegezzünk ki. A napfény feltölti lélegzetünket energiával, és az eloszlik az egész testünkben. Ismételjük meg a gyakorlatot háromszor. Talán még jobban sikerül, ha azt képzeljük, napraforgók vagyunk.


IX. évfolyam 4. szám

Címkék: légzőgyakorlatok

Aktuális lapszámunk:
2019. december

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.