Öngyógyítás

Zónaterápia 2.

Szépség , fiatalság , egészség – pontmasszázzsal

Világszerte terjedő új házi gyógymód a zónaterápia, amelynek legismertebb képviselője és angliai apostola Joseph Corvo. Zónaterápia címmel angolul megjelent könyvének előszavában hangsúlyozza, hogy módszere tökéletes programot jelent a fiatalság, a szépség és az egészség megőrzésére, illetve visszanyerésére. Mint írja, a zónaterápia segítségével egy 70 éves ember olyan fiatal és egészséges lehet, mint egy 50 éves, míg a 60 éves csupán 40-nek, a 40 éves pedig mindössze 30-nak néz majd ki, illetve olyannak érzi magát. Corvo a zónaterápiát teljesen biztonságosnak nevezi, és hozzá teszi: semmilyen bonyolult dolog nincs benne, bárki megtanulhatja, gyakorolhatja, és jó eredményeket fog elérni. A zónaterápiával véleménye szerint elkerülhetők a betegségek, ha pedig már megbetegedett valaki, akkor ez a módszer megkönnyíti útját a gyógyuláshoz. Mindössze annyit kell tennie, hogy ujjával nyomást gyakorol a megfelelő pontra. Módszere természetesen nem helyettesíti az orvost, de alkalmas arra, hogy az orvos által előírt bármilyen kezelést jól kiegészítsen. Sorozatunknak ebben a részében az arcizmainak edzését ismertetjük.


Az arc testünk egyik legfontosabb része, hiszen állandóan látható. Családtagjaink, barátaink és az idegenek annak alapján ítélnek meg bennünket elsősorban, ami látható belőlünk - ez pedig az arcunk.

 

Ha állásinterjúra megyünk, reménybeli munkaadónk főként az arcunkat tanulmányozza, azon próbálja lemérni képességeinket, jellemünket, reakcióinkat. Amikor pedig egy olyan emberrel találkozunk, akivel esetleg baráti vagy szerelmi kapcsolatot létesíthetünk, a fejlemények szempontjából nagy szerepe van az arcunknak. Megérdemli hát, hogy több figyelmet szenteljünk neki. Mivel arcunk bőrből, izmokból és idegekből áll, megvan a lehetőségünk arra, hogy ábrázatunk magabiztosabb, szebb legyen, és teljesebb képet adjon rólunk.

 

Vonzóbb arc

Az itt leírt gyakorlatok elvégzésével, a megfelelő pontok masszázsával először is az izomszövet működését ösztönözzük. Ez döntő lépés a bőrtónusának javításában. Még ennél is fontosabb a megadott pontok masszázsa, hiszen ezzel nemcsak az arcunkra, hanem belső szerveink működésére is hatást gyakorolunk. Belső és külső szépségünk, egészségünk egyaránt javul.

 

A javasolt módszerrel elérhetjük, hogy arcunk fiatalosabb, erősebb, szebb és vonzóbb legyen - még idősebb korban is. Mindez a megfelelő izomtónuson és a javuló vérkeringésen múlik. Természetesen a koponyacsont szerkezete ugyancsak befolyásolja arc kifejezésünket, az arcizmainak edzése azonban sokat javít az összbenyomáson.

 

Az arc izmai

 

Állunkat nagyobbá, kerekebbé és erősebbé tehetjük. Az állkapocs vonala nagyobb biztonságot sugározhat. Az ajakformája és vonalai ugyancsak javíthatók, a szem alatti bemélyedések eltüntethetők. Megszabadul hatunk az arcon látható kiütésektől, mitesszerektől, kitágíthatjuk a bőrpórusait, és az arcszínünket is vonzóbbá varázsolhatjuk. Változtathatunk a szájvonalán. Szájunk ugyanis nagy, kör alakú, középen lyukas izom, amely rendkívül rugalmas, hiszen megnyújthatjuk egy narancs méretére, vagy összehúzhatjuk olyan kicsire, mint egy szem zöldborsó. Ha ezt az izmot eddzük, ajkunk teltebb és kifejezőbb lesz, ha viszont nem törődünk vele, akkor meglátszik rajta a bennünket érő stressz és a felgyülemlő feszültség. Ajkunk színtelenné válik, és arcunkon látható vonalak képződnek az orrtól a szájzugig.

 

A szem körüli izmok ugyancsak jól reagálnak a gyakorlatokra, akárcsak a homlok, az arc középső része és az áll. Szem körüli izmaink szoros kapcsolatban állnak az idegrendszerrel, és mivel ezen a területen bőrünk igen vékony, azonnal látható rajta a feszültség, az aggodalom vagy a rossz alvás okozta idegrendszeri reakció. A feszült idegek hatására elvékonyodik a zsírszövet, aminek következtében a szem körül megjelennek az árkok, a sötét körök és a táskák. Az itt vázolt gyakorlatok segítségével megakadályozhatjuk a zsírszövet elvékonyodását.

 

Ha összehasonlítjuk egy fiatal és egy idősebb ember szemét, akkor a különbség elsősorban a szem alatti bőr teltségében mutatkozik meg. Ezt előnyösen befolyásolhatjuk gyakorlatainkkal, amelyek javítják a keringést, és fiatalosabb külsőt kölcsönöznek arcunknak.

 

 

1. gyakorlat

Csücsörítsük az ajkunkat, mint ha fütyülni akarnánk. Ajkunk nyílása a lehető legkisebb legyen. Eközben erővel nyújtsuk előre ajkunkat, mintha elakarnánk érni vele valamilyen tárgyat. Ugyanakkor csukjuk be a szemünket, valamennyi izmunkat húzzuk előre a szájirányába, eközben folytassuk a csücsörítést és az ajak előrenyújtását. Tartsuk fenn ezt a helyzetet 20 másodpercig.

 

 

 

 

2. gyakorlat

Lazítsuk el a szájunkat, és azonnal hajtsuk végre az előző gyakorlatban leírttal ellentétes irányú mozgást. Szemünket nyissuk tágra, a szemöldökünket húzzuk fel. Nyissuk ki a szánkat, és húzzuk szét a lehető legszélesebbre. Eközben koncentráljunk arra, hogy minden feszültség távozzon a szájunkból. Folytassuk a feszítést, még szélesebbre nyitva a szánkat, miközben valamennyi arcizmunkat erőteljesen kifelé húzzuk. Tartsuk fenn ezt a helyzetet 20 másodpercig, majd folytassuk ismét az 1. gyakorlattal. Felváltva végezzük az 1. és a 2. gyakorlatot, összesen 2 percig.

 

 

3. gyakorlat

Fogainkat szorosan zárva tartva erősen húzzuk lefelé az áll izmát. Tartsuk fenn ezt a feszítést, miközben arcunk felső részét próbáljuk ellazítani. Most húzzuk fölfelé az áll izmát, és tartsuk megfeszítve. Ha sikerül megtanulni ennek az izom mozgatásnak a tudatos ellenőrzését, akkor már könnyebb lesz rutinszerűen végezni a gyakorlatot. Hajtsuk végre az állizom mozgatását négyszer lassan és nyolcszor gyorsan. Már néhány másodpercen belül érezni fogjuk állunkban az erőfeszítés okozta fájdalmat, és hamarosan jelentékeny javulást tapasztalhatunk az áll méretében és körvonalaiban. Az erősebb áll mindenkinek javítja az arckifejezését.

 

 

 

4. gyakorlat

Ezzel a gyakorlattal a torok és a nyak izmait erősítjük. Hajtsuk hátra a fejünket, mintha a mennyezetre akarnánk nézni. Helyezzük a jobb kezünket a homlokunk közepére, mintha hátra akarnánk nyomni a fejünket a gerinc irányába. Miközben megpróbáljuk a fejünket ismét előre hajtani, álljunk ellen a mozgásnak a kezünkkel. Végezzük el a gyakorlatot hatszor egymás után.

 

 

5. gyakorlat

Hajtsuk előre a fejünket a mellkasunk felé. Tegyük a jobb kezünket a tarkónkra. Most próbáljuk a fejünket felemelni a szokásos helyzetébe, miközben kezünkkel ellenirányban nyomunk, megakadályozva a fej mozgását. Ismételjük hatszor, azután váltogassuk az ötödik gyakorlatot a negyedikkel. Figyeljük meg, hogyan erősödnek a nyak és a torok izmai.

 

 

 

 

6. gyakorlat

Fújjuk fel az arcunkat, és csücsörítsük a szánkat. Paskoljuk tenyerünkkel az arcunkat, közben borsó nagyságú résen fújjuk ki a levegőt. Ismételjük két percen keresztül, pofozgassuk az arcunkat. Meglátjuk, ez a gyakorlat valóságos csodát tesz velünk.

 

 

 

Ráncfelvarrás helyett

Ha az idegvégződések blokád alatt vannak, testünkben az elektromágnesesség áramlása is akadályokba ütközik, és valamennyi szervünk károsodik, beleértve a legnagyobbat, a bőrt. A szükségesnél kevesebb vér, oxigén, fehérje és ásványi anyag jut el a bőrhöz. Következésképpen bőrünk száraz és petyhüdt lesz. Az arcizmai a szó szoros értelmében eltűnhetnek, és a bőr szinte magára a csontra tapad. Minél tovább tart az idegvégződések blokádja - és ez a legtöbb embernél kisebb-nagyobb mértékben bekövetkezik -, annál láthatóbb lesz a bőr és az egész arc öregedése.

 

Ha viszont megfelelően tápláljuk a bőrünket, akkor egészséges marad: a régieket felváltva új sejtek képződnek. A zónaterápia révén megvalósíthatjuk a bőr kellő táplálását.

 

Az arcon található kulcsfontosságú pontok erőteljes masszázsával - amiről sorozatunk következő részében lesz szó - felszabadíthatjuk a blokkolt idegvégződéseket, ösztönözve az izomszövet működését. Így megfelelő mennyiségű vérhez, oxigénhez és fehérjéhez jut az arcunk, aminek következtében azonnal javulásnak indul az izmok állapota és a bőrtónusa.

 

A legtöbb ember nem gondol arra, hogy vonzó arckifejezését akkor veszíti el, amikor izomszövetei gyengülni kezdenek. Pedig ezen oly könnyű segíteni! Ha megfogadják a tanácsokat, nem lesz szükségük arcfelvarrásra ahhoz, hogy frissebben, fiatalosabban nézzenek ki.

 

Sorozatunk következő részében ismertetjük az arcmasszázs pontjait.

 

 

tgym
XI. évfolyam 3. szám

Címkék: zónaterápia

Aktuális lapszámunk:
2019. július

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.