Összes cikk
 1   1 oldal van összesen.

Ugrás a következő oldalra:

Aludni jó!

Este fáradtan az ágyba feküdni, mélyen és tartósan aludni, reggel frissen ébredni - erről sokan álmodnak. A kutatók ma már rengeteget tudnak az alvásról és arról is, hogy miként biztosíthatjuk magunknak optimálisan ezt a nélkülözhetetlen életelixírt.

» Részletek

Alvajárás

Sok gyereknél az alvajárás szinte már a normális fejlődés része. Felnőtteknél azonban a latinul szomnambulizmusnak nevezett alvási rendellenesség utalhat az agyműködés komoly zavarára is. Az okokat ezért mielőbb érdemes tisztázni.

» Részletek

Alvásfázisok - Az alvás nagy rejtélye

» Részletek

Alvászavarok

A közvélemény-kutatásokban minden második válaszadó azt mondja, alvászavarban szenved. A valódi alvászavar azonban jóval ritkább, bár valóban magas (minden hetedik ember). A gyógyszerek ritkán jelentenek valódi gyógyírt, sőt hosszabb távon inkább csak rontanak a helyzeten. Valódi segítséget a felvilágosítás, valamint az öngyógyításhoz adott segítségnyújtás jelentene. Erre azonban ritkán van idő a gyógyításban. Az alábbiakban megtudhatja, mit kellene tudnia, és mire érdemes odafigyelnie.

» Részletek

Ha nem jön az álom

A fejlett ipari országok lakóinak átlagosan majd negyven százaléka nem alszik jól. Pedig olyan problémáról van szó, amely ellen mi magunk is sokat tehetünk. Számos természetes szer és módszer létezik, amelynek segítségével újra megtalálhatjuk a pihentető szendergést.

» Részletek

Melatonin

Mindannyian arra vágyunk, hogy hosszú és egészséges életet éljünk, hogy testi-lelki épségünket késő öregkorunkig megőrizzük. Az egyre hosszabbodó életkilátások mellett ez nem megvalósíthatatlan álom. Egyik fontos előfeltétele a melatonin, szervezetünk alváshormonja. Cikkünk hasznos ötleteket ad, hogyan aktivizálhatjuk ennek az idővel szervezetünkben mind kisebb mennyiségben előforduló vegyületnek a termelődését.

» Részletek

Mi az alvási apnoe?

» Részletek

Nyugtalan láb szindróma

Az elviselhetetlen húzó érzés és bizsergés éppen akkor jelentkezik, amikor az ember el akarna aludni. Így írják le a panaszaikat az érintettek, akiknek éjszaka fel kell kelniük sétálni, mivel nem találnak nyugalmat. Vajon milyen okok rejtőznek a nyugtalan láb szindróma mögött, és mi jelentheti a leghatékonyabb segítséget?

» Részletek

Pihentető alvás melatoninnal?

Ideális altató, megvéd a ráktól, és természetes fiatalító is - mindezt ígérik a melatoninnal kapcsolatban. A sötétedés beálltával a szemfenéken elhelyezkedő ideghártya felől érkező idegi impulzusok az agy meghatározott kapcsolási pontjain keresztül stimulálják a tobozmirigyet, és azt melatonin termelésére serkentik. Ez a hormon a vérbe jutva elősegíti az alvást. Éjszaka vérünk kb. 10-szer annyi melatonint tartalmaz, mint nappal. Amint szemünket fény éri, a tobozmirigyben csökken a melatonin termelődése. Idősebb korban a melatonin ...

» Részletek

Szép álmokat!

A jó, pihentető alvás legalább annyira fontos a kellemes közérzethez, mint a légzés, a rendszeres testmozgás és a kiegyensúlyozott táplálkozás. Ha nem betegség okozza az alvászavart, gyakran életmódunk a hibás. Pedig ezen tudunk változtatni.

» Részletek

Aktuális lapszámunk:
2019. június

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.