Összes cikk
 1   1 oldal van összesen.

Ugrás a következő oldalra:

Aludni jó!

Este fáradtan az ágyba feküdni, mélyen és tartósan aludni, reggel frissen ébredni - erről sokan álmodnak. A kutatók ma már rengeteget tudnak az alvásról és arról is, hogy miként biztosíthatjuk magunknak optimálisan ezt a nélkülözhetetlen életelixírt.

» Részletek

Alvajárás

Sok gyereknél az alvajárás szinte már a normális fejlődés része. Felnőtteknél azonban a latinul szomnambulizmusnak nevezett alvási rendellenesség utalhat az agyműködés komoly zavarára is. Az okokat ezért mielőbb érdemes tisztázni.

» Részletek

Alvászavarok

A közvélemény-kutatásokban minden második válaszadó azt mondja, alvászavarban szenved. A valódi alvászavar azonban jóval ritkább, bár valóban magas (minden hetedik ember). A gyógyszerek ritkán jelentenek valódi gyógyírt, sőt hosszabb távon inkább csak rontanak a helyzeten. Valódi segítséget a felvilágosítás, valamint az öngyógyításhoz adott segítségnyújtás jelentene. Erre azonban ritkán van idő a gyógyításban. Az alábbiakban megtudhatja, mit kellene tudnia, és mire érdemes odafigyelnie.

» Részletek

Ha nem jön az álom

A fejlett ipari országok lakóinak átlagosan majd negyven százaléka nem alszik jól. Pedig olyan problémáról van szó, amely ellen mi magunk is sokat tehetünk. Számos természetes szer és módszer létezik, amelynek segítségével újra megtalálhatjuk a pihentető szendergést.

» Részletek

Mi az alvási apnoe?

» Részletek

Miért horkolunk?

Hazánk lakosságának mintegy 30%-a kevésbé, 20-25%-a közepesen, 10-15%-a erősen és 5%-a igen erősen horkol. A horkolás arra utal, hogy a felső légutak valamely szűkületéből eredő levegőventiláció és az azt követő lágyrészek részben mozgáskoordinációs, részben a görcsös állapota valósul meg.

» Részletek

Öregedés és alvászavarok

» Részletek

Szép álmokat!

A jó, pihentető alvás legalább annyira fontos a kellemes közérzethez, mint a légzés, a rendszeres testmozgás és a kiegyensúlyozott táplálkozás. Ha nem betegség okozza az alvászavart, gyakran életmódunk a hibás. Pedig ezen tudunk változtatni.

» Részletek

Aktuális lapszámunk:
2019. június

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.