Szépség

24 óra bőrünk életében

Bőrápolás a bioritmus jegyében

Tudta, hogy testünk meghatározott napirend szerint működik? Aki ismeri ezt a biológiai órát, tudatosabban, hatékonyabban tudja ápolni a bőrt, és jobban érzi magát. Az alábbiakban eláruljuk Önnek, hogyan használja ki a legoptimálisabban bioritmusát.  


6 óra Ez a felkelés ideje, irány a zuhany, ahol váltott hőmérsékletű – hideg, meleg – vízzel zuhanyozva egykettőre elszáll a fáradtság és az álmosság. A zuhanyozást hideg vízsugárral fejezzük be. Ennek hatására az éberséget előidéző kortizol nevű hormonból több termelődik, amitől végképp elszáll az álom a szemünkből. Mivel a kora reggeli órákban az allergiák különösen heves formában jelentkezhetnek, óvatosan kell bánnunk a krémekkel.
7 óra Gyakran megduzzad a szemhéja? Ez azért jelentkezik fokozottabb mértékben, mert ilyenkor a sejtek folyadéktartalma magasabb, és ilyenkor a nyirokfolyadék lassabban áramlik. Elérkezett tehát az idő a nyugtató, duzzanatot csökkentő szemhéjkrémek használatára, amelyet a mutatóujjunkkal gyengéden ütögetve vihetünk be a bőrbe.
11 óra Ebben az órában a faggyúmirigyek különösen aktívak: ilyenkor elsősorban a homlok, az orr és az áll bőre fénylik a faggyútól. Ugyanezek a területek igen érzékenyek az izgató hatású anyagokra, mint pl. az alkoholra, amire kivörösödéssel reagálnak. A legmegfelelőbb és leggyorsabb segítség, ha papírral felitatjuk a faggyút, és laza szerkezetű púderrel behintjük a bőrt.
12 óra Gyakran nem marad elég időnk megfelelő mennyiségű ebéd elfogyasztására. Ha csak pár falatra marad is időnk, arra mindig ügyeljünk, hogy megfelelő mennyiségű vitamint vegyünk magunkhoz. A friss gyümölcs, a ropogós zöldség és egy ízletes joghurt az egészség és a szépség kulcsa.
13 óra Elérkezett teljesítőképességünk mélypontja, csökken a vérnyomás és a hormonszint, a bőr ennek hatására elgyötört, apró ráncok jelennek meg rajta. Aki teheti, ilyenkor próbáljon meg meditáció segítségével lazítani. Egy rövid szunyókálás is csodát tesz.
15 óra A bőr ilyenkor a legkevésbé alkalmas krémek és különféle hatóanyagok felvételére. Ilyenkor jót tesz egy csésze kávé – de tényleg csak egy. Nyissuk ki az ablakot, lélegezzünk mélyen, a lift helyett pedig inkább a lépcsőt használjuk. Így több oxigént juttatunk a szervezetbe.
17 óra Ebben az időben igen jót tesz, ha legalább 10 percnyi mozgást, gimnasztikát be tudunk iktatni napirendünkbe. A sport javítja a keringést, utána a bőr rózsás és bársonyos. A testmozgást követően fogyasszunk elegendő mennyiségű folyadékot.
20 óra Itt az idő egy kellemes szaunázásra vagy lazító masszázsra. Ezek hatására oldódnak az izomfeszültségek, kiválasztódnak a salakanyagok. Ebben az órában a bőr különösen alkalmas a krémek és azok hatóanyagainak felvételére.
22 óra Ideje nyugovóra térni. Egy dologról azonban soha nem szabad megfeledkezni – a bőrtisztításról. Különben a pórusok eltömődnek, ami kedvez a pattanások, miteszerek kialakulásának. Mivel éjszaka a bőr különösen alkalmas a hatóanyagok felszívására, ajánlatos éjszakai bőrápoló krémeket alkalmazni. Kiváló éjszakai ital egy csésze hársfavirágtea.
     


VIII. évfolyam 5. szám

Címkék: bioritmus, bőrápolás

Aktuális lapszámunk:
2018. június

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.