Szépség

A harmónia útja

A csenen csi-kung ellazít, ugyanakkor új energiával tölt fel. A gyorsan megtanulható energiagyakorlatokat egy tajcsi mester 30 éve fejlesztette ki Kínában. A rendkívül lassú mozdulatoknak köszönhetően feloldódnak a test energiablokádjai, ugyanakkor segítenek elengedni a negatív érzelmeket, és helyettük pozitív gondolatokkal, érzésekkel feltöltődni. A következőkben bemutatjuk a 8 gyakorlatot, a hozzá tartozó fejmasszázst és a zárómeditációt. Már az első gyakorlásnál érezni fogjuk, hogy nem is olyan nehéz.


Kezdetnek

 

Ütögető masszázs, amellyel megindul a csi áramlása. Tenyérrel ütögessük végig a karok külső és belső oldalát. Utána lazán ökölbe hajlított kézzel, finoman a köldöktől felfelé a mellkasig a törzsünket is kopogtassuk végig. Folytatjuk a kopogtatást az ujjbegyekkel az arcon. Lágyan, gyúró mozdulatokkal átmasszírozzuk a fülkagylókat, utána a kopogtató ujjakkal lassan a tarkó felé haladunk. Ezután tenyérrel a nyak hátsó részét és a vállakat kopogtatjuk végig. Tenyérrel végigmasszírozzuk a hátat, alaposan megdörzsölgetjük a vesetájékot, majd így, tenyérrel lefelé haladunk a lábakon is. A lábak elülső oldalán felfelé jövünk a köldökig.

 

 

Befejezésként

 

 

Energiameditációval érezzük a benső mosolyt. A gyakorlatok elvégzése után mindkét tenyerünket helyezzük a hasra és gyűjtsük össze a csit az alsó tantienben, amely a három fő energiaközpont egyike, és a köldöknél található. Érezzük percekig a belső erőt, a nyugalom intenzív érzését, a pillanatot, mielőtt visszatérnénk hétköznapi tevékenységünkhöz. A szívünk mélyén mosolyogjunk, képzeljük el, hogy ez a mosoly minden lélegzetvétellel melegen, lágyan szétterjed egész testünkben, míg minden sejtünk mosolyog és kisugározza ezt a mosolyt.

 


 

Feloldja az energiablokkot a vállban. Oldalsó karemelés vállmagasságban. A kéz felfelé néz. Most lassan körözzünk a lapockákkal befelé, a gerinc irányába, majd lefelé és kifelé. Közben nyugodtan lélegezzünk tovább. Ismételjük meg a mozgást 9-szer, mindkét irányba. Körzés közben mindig gondoljunk arra, hogy ellazulunk – pl. amikor leengedjük a lapockát. Gondolati úton ne építsünk be a mozgásba akadályt. Ez segít kitartani.

 


 

Erősíti a fejet és a gerincoszlopot. Mindkét kézzel fogjuk meg a fejünket, és lazítsuk el a vállunkat. A fej ezután lassan balra dől, mintha meg akarnánk érinteni a bal füllel a vállunkat. Ezután térjünk vissza a kiinduló testhelyzetbe. Ugyanezt végezzük el jobb irányba is. Képzeljük el, hogy fejünkkel egy fekvő 8-ast írunk le. A mozdulat lehetőleg kicsi legyen. A fej egészen laza, az áll végig egy pontban marad. 9-szer ismételjük.

 


 

Megnyitja a mellkast és ellazítja a hát alsó részét. Álljunk egyenesen, és a képen látható módon hajlítsuk karjainkat a hátunk mögé, a kezek vesetájékon helyezkednek el, az ujjak felfelé néznek és érintik egymást. A hát egyenes, ne homorítsunk hátrafelé. Képzeljük el, hogy belégzéskor kívülről energia áramlik a gerincünknek abba a részébe, ahol kezeink pihennek (II. és III. ágyéki csigolya közötti pont). E pont kínai neve ming-men, jelentése égi kapu vagy az élet kapuja. Minél ellazultabb ez a terület, annál jobban érezzük magunkat.

 


 

Megbékíti a lelket. Emeljük karjainkat enyhén behajlítva a mellkasunk elé (lásd a képet), mintha egy nagy labdát tartanánk magunk előtt. Vállunk laza, ne húzzuk fel, a középső ujjak felénk néznek. Szívjuk be a levegőt mélyen az orrunkon keresztül és képzeljük el, hogy középső ujjunkkal pozitív energiát sugárzunk a testünk felé, a köldök irányába, ahonnan életerőként árad szét, felfelé a fejünkhöz. Szájon keresztül lélegezzünk ki minden rosszat, kellemetlen érzéseket, haragot és szorongást, vezessük ezeket a középső ujjainkba, amelyek kilégzés közben nem felénk, hanem kifelé néznek. A rossz az ujjbegyeken keresztül távozik. Többször ismételjük.

 


 

Jó a hátfájdalmak ellen. Enyhén hajlítsuk be a térdeinket, és törzsünkkel hajoljunk előre. Most körkörös mozgással lejjebb hajlunk, utána a kört folytatva, hátrafelé haladva kiegyenesedünk, térdünk majdnem teljesen kiegyenesedik. Egész testünkkel körözzünk a hossztengely körül – a mozgás azonban az ágyéki gerinc tájékából jön. Képzeljük el, hogy belégzés közben a földből friss energiát veszünk fel. Engedjük, hogy ez az energia átjárja egész testünket. Kilégzéskor pedig engedjük el a régit, az elhasználtat, mindent, ami terhel, lefelé, a lábunkon keresztül. 3-9-szer ismételjük.

 


 

Vegyünk fel tiszta, friss energiát. Mivel a lótusz mélyen a mocsárban gyökerezik, de levelei és virágai tiszták, Keleten ez a virág a tisztaság szimbóluma. Mellkasunk előtt kezeinkkel formázzunk lótuszvirágot. Hunyjuk be szemünket, és lassan lélegezzünk ki-be, 9-szer. Eközben töltekezzünk fel az univerzum tiszta energiájával. Ezután kezünket érintsük össze, mintha imádkoznánk, lélegezzünk tovább nyugodtan. Hallgatózzunk befelé – érezzük és élvezzük a kellemes érzést, amely átjárja, melegíti és erősíti egész testünket.

- tamás -
XIV. évfolyam 1. szám

Címkék: csenen csi-kung, energiagyakorlat, öngyógyítás

Aktuális lapszámunk:
2018. július

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.