Szépség

Arcszépítő gyakorlatok: elűzik a stresszt


 

Legyen szó aggódó homlokráncolásról, rossz hangulatról vagy jókedvről, minden érzelmi rezdülés bevésődik arcunkba. A német Karin Maria Smeets stresszoldással foglalkozó terapeuta egyszerű arc- és testgyakorlataival nemcsak szépségünkért és jobb kisugárzásunkért tehetünk, de idegrendszerünk is megnyugszik.

 

A munkahely és a magánélet mindennapos kihívásai nyomot hagynak arcunkon, sebészeti beavatkozás helyett azonban hatékony stresszcsökkentő gyakorlatokkal is tehetünk a ráncok ellen.

 

„Mindenki saját arca építésze – vallja Karin Maria Smeets. – Egyszerű arc- és testgyakorlatok után úgy érezhetjük, mintha idegrendszerünket háromnapos szabadságra küldtük volna.” Az arcon minden reflexzóna megtalálható, így az arctechnikákkal nem csak az arcszövetet mozgatjuk, hanem a különböző szerveket, az anyagcserét és az érzelmi rendszert is pozitívan befolyásolhatjuk. Ezáltal javul az általános közérzet, higgadtabbak és harmonikusabbak leszünk – és ez meglátszik az arcon. Szánjunk naponta időt e hatásos gyakorlatok elvégzésére!

Íme a gyakorlatok:

 

Medenceforgatás: egy csipetnyi élet

Feküdjön a hasára, homlokát tegye a kezeire. Mozgassa medencéjét lendületesen oldalra. A vállak eközben maradjanak lazák. A gyakorlatot addig végezze, amíg áramlást vagy bizsergést nem érez minden testrészében, főként a fejében és az arcán.

 

Medenceforgatás

 

Hatások: A nyirokműködés aktivizálása, a szív- és érrendszer felélénkítése, fájdalomcsillapítás a hát alsó részén, az idegrendszer kikapcsolása, könynyűség érzete a testben, az általános jó közérzet javulása.

Mentális tipp: Maradjon mozgásban! Egy kis lazító tréninggel az élet olykor nyugtalan alakulását is lazán átvészeli.

 

 

Hátnyomkodás: az ízületek jutalma

Feküdjön a hasára, homlokát tegye a kezeire. Partnere kenjen egy kis olajat a hátára, kezeit helyezze a felső hátcsigolyák mellé, és erősen húzza végig hüvelykujját a keskeny izompárnán a gerinc mentén lefelé. Tipp: csinálja úgy, mintha egy tubusból nyomná ki a fogkrémet. Addig tartson a masszírozás, amíg az izomkötegek a háton melegek és puhák lesznek.

 

Hátnyomkodás

 

Hatások: Az izmok ellazulnak, a belső szervek vérellátása javul, az idegrendszer pihen.

Mentális tipp: Szakítson mindennap időt arra, hogy önmagával foglalkozzon. Tegye fel magának a következő kérdéseket: Ki vagyok én? Hol tartok? Mit akarok?

 

 

Fejforgatás: a fej és nyak könnyedsége

Feküdjön kényelmesen a hátán. Forgassa fejét folyamatosan egyik oldalról a másikra. A mozgás legyen gördülékeny és szünetmentes. Fontos, hogy fekve végezze a gyakorlatot, mert így a nyaki csigolyák védve vannak. Addig végezze a gyakorlatot, amíg a fejet elönti a melegség és bizsergés, illetve az egész testet könnyűnek nem érzi.

 

Fejforgatás 

 

Hatások: A felső torok- és nyakizomzat, illetve a gerinc ellazulása a keresztcsontig; a hátizomzat és a vállak görcseinek oldódása; a fej, az orr, a szemek és a homloküreg vérellátásának javulása; felfrissülés és vitalizálódás.

Mentális tipp: Érezzen hálát mindaz iránt, amit éppen élvezhet.

 

 

Dörzsölés: szenzációs élénkség

Egy lekerekített kővel vagy egy hasonló tárggyal dörzsölje át a teljes fejbőrt és minden fejizmot, különösen a halántékon és a fej oldalsó részén. A gyakorlat addig tartson, amíg a fej átmelegszik és bizseregni kezd. Néha előfordulhat, hogy úgy érzi, tágul a feje.

 

Dörzsölés

 

Hatások: A fej nyomáscsökkenése, különösen a szemek mögött; a feszültséggel kapcsolatos fejfájás enyhülése; a hát lazulása; az agyi vérellátás aktiválása; az egész szervezet és idegrendszer felfrissülése.

Mentális tipp: Legyen türelmes az élet nehéz pillanataiban, és gondoljon arra: minden úgy lesz, ahogy lennie kell. Menjen ki a természetbe, és figyeljen meg mindent, ami folyik: minden megy tovább.

 

 

Toroklifting: örömteli megkönnyebbülés

Simogassa minden ujjhegyével oldalt a nyakát felfelé a kulcscsonttól az állig. Mélyen simítson a szövetbe, és képzelje el, hogy minden salakanyagot, de minden ki nem mondott szót, nyálkát és félelmet is, ami ott megtelepedett, kisimít onnan. Addig végezze a gyakorlatot, amíg a nyak könnyed lesz és esetleg bizseregni kezd.

 

Toroklifting

 

Hatások: A nyaki ráncok kisimulása, a nyakkerület csökkenése, a belső nyakszövet megtisztítása a slejmtől, ami hatékony megfázás és rekedtség esetén.

Mentális tipp: Keresse meg az okát annak, miért esik nehezére bizonyos dolgokat szabadon kimondani. Vegye a bátorságot arra, hogy elmondja, ami önnek fontos.

 

 

Állkapocslazítás: szokatlan könnyebbség

Tegye bal mutatóujját jobb arca belső oldalához, oda, ahol a felső és alsó állkapocs az ízületben egyesül. Nyomja mutatóujjával kifelé a szövetet, mintha hatalmas arcot szeretne formálni. Egy ideig tartsa a szövet húzását, amíg azt veszi észre, hogy puhább lesz és a feszültség alábbhagy. Ismételje a kezelést a bal oldalon is. Addig végezze, amíg a szövet laza lesz és az állkapocs megkönnyebbülését lehet érezni.

 

Állkapocslazítás

 

Hatások: Az állkapocsszövet ellazulása; a szövet oldása a vállban, a nyakban és a torokban; a feszültség okozta fejfájás enyhülése; a medence ellazulása az állkapocsízületen keresztül; az idegrendszer lazulása.

Mentális tipp: Aki jóindulatúan szembenéz magával és másokkal, nem csak elégedettebb lesz, hanem laza lesz az arckifejezése is.

 

 

A homlok végigsimítása: jótét az idegrendszernek

Mutatóujjával simítsa végig az orrgyökértől a hajtőig a homlok szövetét egyenesen felfelé. Mélyen simítson a szövetbe, hogy ott az elraktározódott stresszt oldani tudja. Fejtsen ki akkora nyomást, amennyi még kényelmes. Addig tartson a gyakorlat, amíg kellemesen könnyeddé válik a fej, és az egész testben lazító melegség árad szét.

 

 
A homlok végigsimítása

 

Hatások: A feszültség okozta fájdalmak enyhülése; az orrgyökér mély ráncainak kisimítása; a homlok és arc vérellátásának javulása; a szem megnagyobbodása és az idegrendszer ellazulása.

Mentális tipp: Csak olyan gondokon aggódjon, melyeket meg is lehet oldani. A megoldhatatlan problémákat legjobb, ha azonnal kitörli, mert különben érzelmi és idegrendszeri zavarokhoz vezethetnek.

-mese-
XVIII. évfolyam 6. szám

Címkék: arcszépítő gyakorlatok, stresszkezelés

Aktuális lapszámunk:
2019. december

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.