Szépség

Csakraenergetizáló gyakorlatok

A megújulás titkai 26. - Bíró Ica szépségreceptje


 

A helyes légzés

A lélegzés folyamatos, automatikus mozgás. Amíg élünk, lélegzünk. A test-szellem közötti legfontosabb összekötő kapocs a lélegzés. Nyugodt légzés - nyugodt elme. Sokan felszínesen lélegeznek. Sokszor már abból is megállapítható valakinek a lelki és fizikai állapota, hogy hogyan veszi a levegőt. A lélegzés a vegetatív idegrendszerhez kötődik. Vagyis a légzési mód életmódtükörképünk is. A test, lélek, szellem és lélegzet kölcsönhatása egyre jobban fókuszba kerül. A legújabb kutatások szerint is fontos, hogy megtanuljunk helyesen lélegezni. A tudatos légzés segíti a tiszta gondolkodást és a tiszta elmét. A lélegzet mélyen és teljesen fel tud frissíteni bennünket, és megnyugvást hoz a stresszes időszakokban is. Új, belső meglátások felé nyit kaput. Hét mély ritmikus légzés elegendő ahhoz, hogy testünk összes sejtjét ellássa oxigénnel és energiával.

 

A tudatos légzés hatalma

Ősi népeknél - mint pl. az egyiptomiaknál, a tibetieknél, az inkáknál - papok, jógik és szellemi gyógyítók tanították és használták fel tudatosságnövelő tevékenységükhöz és gyógyításaikhoz a légzés hatalmát.

 

A lélegzet irányításán keresztül irányítani leszünk képesek elménket, elménk irányításával megtalálhatjuk önmagunk igazi énjét. Különböző pszichikai terápiákban és egyéb orvoslásokban is gyakran alkalmaznak tudatos légzésgyakorlatokat. A nyugati világban is újra felfedezték a légzés fiatalító hatását és gyógyító erejét. Különösen a holisztikus szemléletű terápiákban alkalmazzák sikeresen a tudatos légzési módozatokat. Lélegezzünk, és próbáljuk meg érzékelni belső világunkat. Aki még soha nem irányította befelé a figyelmét, és még soha nem szentelt figyelmet testének belülről, az meglepődhet attól, hogy milyen sok gondolat bukkan fel benne. Türelmesen várjunk, hogy nyugalomba, csendbe kerüljünk. A lélek tudatalattijából régóta őrzött emlékképek merülhetnek föl, melyek különös, furcsa, ártalmatlan érzetekkel párosulhatnak, a bizsergetőtől a hideg-meleg nyomásérzetekig. Minden esetben, ha bármelyik légzésgyakorlat alatt megszédülnénk, lélegezzünk újra lassabban és természetesen.

 

Csakralégzés

A csakralégzés alkalmával is jelentkezhetnek furcsa, meleg, nyomó vagy egyéb fizikai érzeteink. Legjobb, ha a vonuló energiára koncentrálunk, és hagyjuk kibontakozni az érzéseket.

 

A lélegzetünk pontosan oda vezet el, ahová nekünk el kell jutnunk, és olyan dolgokat idéz elő, melyekre éppen a legnagyobb szükségünk van. Hinni kell a belső gyógyító folyamatokban. Lélegzetünk a végtelen univerzummal köt össze minket, mert hiszen annak részéből merít. Ha tudatosan követjük lélegzetünket, tanítónkká válik, figyelmünket a fizikai, mentális blokkokra tereli, és információt közvetít. Hagyjuk vezetni magunkat az önmegismerés felé. A csakralégzés a jelenbe vezet, az örömbe, a békébe és a meditációba. A csakrákkal dolgozva megnövelhetjük érzékenységünket, és jobban be tudjuk fogadni az új energiákat. Fontos, hogy tudatos és felelősségteljes módon közelítsünk a felsőbb energiák felé. Nem okozhatunk sem magunknak, sem másoknak kellemetlenségeket a magasabb energiák felvétele miatt.

 

Fontos: hárítsuk el a negatív rezgéseket, és mindig tartsuk szem előtt a nem ártás elvét.

 

Gyakorlati útmutató

Étkezés után legalább 1 órával végezzük a gyakorlatokat.

 

Kényelmes pozícióban helyezkedjünk el. Türelmesen, nem erőltetve a dolgokat tudatosítsuk a csakrák harmonizálását.

 

A speciális lélegzet és a vizualizáció ellazult állapotban segít beindítani a csakrák aktiválásának folyamatát, pontosan akkor, amikor itt az ideje. Ideális esetben mentális és szellemi fejlődésünk a csakrák megnyitásával párhuzamosan halad.

 

Tudatosítsuk és ismerjük fel, hogy a szeretetben való növekedés az elsődleges életfeladatunk.

 

 

A szexcsakra gyakorlatai

 

A lelkünkkel való szoros kapcsolat csak akkor fejlődhet ki, ha belső tereinket szívünk szereteterejével tökéletesen megtisztítottuk.

 

Lélegezzünk lágyan, egyenletesen, merüljünk mély relaxált vagy meditatív állapotba.

 

Fontos, hogy a gyakorlatok végén mindig vizualizáljuk a csakrák lezárását is.

 

Nem tanácsos a felső csakrákat az alsók nélkül megnyitni. A szívcsakra a szeretet székhelye és a lélek átjárója is, ezért mindig a szív erőire támaszkodjunk. Az intuitív érzések mindig segítenek a helyes irányt megmutatni. A csakralégzés fontos része a vizualizáció.

 

Vizualizáció

Akik testi-lelki alkatuknál fogva erős befolyással vannak saját életükre, gyakran az összes lehetőség közül a belső módszereket tartják leghatásosabbnak csakráik megtisztításához, regenerálásához.

 

A varázsszó a vizualizálás. A vizualizáció azt jelenti, hogy szellemi erőnkkel belső képet alakítunk ki magunkban. Olyan természetes adottságról van szó, amely minden embernek a sajátja. Tehát nem nehéz átültetni a gyakorlatba. A vizualizációs módszert számos orvos és pszichológus alkalmazta nagy sikerrel. Többek között súlyos betegségek gyógyítása területén is. Ez a módszer a képzelőtehetséget vagy az irányított alkotó fantáziát alkalmazza. A legérdekesebb ebben az, hogy szellemünk valójában egy olyan lehetőséget birtokol, amely az intenzív képi fogalmakat valósággá képes változtatni. A legfontosabb, hogy a kialakított belső képet őszinte hittel elfogadjuk, mert csak akkor tudjuk a valóság szintjére emelni.

 

A gyökércsakra gyakorlatai

 

A vizualizáció a képek, helyzetek alkotásának a képessége. Képzeletben a belső elfogadás és megerősítés segítségével mentális képeink és ideáink valóságossá válnak elménkben. "Az elmén át lehet csatlakozni a lélek erejéhez, mely gondolkodik és képzeteket alkot" - tanították már az ősi bölcsek is (Arisztotelész).

 

Általában könnyebb képekben, mint szavakban gondolkodni. A csakralégzés első lépése, hogy arra a csakrára összpontosítsunk, amelyikkel éppen dolgozunk. Minél többször dolgoztatjuk érzékelőképességünket és képzelőerőnket, annál könnyebben boldogulunk az idő haladtával. Gyakorlás közben képzeljük el, hogy minden csakránk szépen, sorban megnyílik, mint egy virág. Ezáltal képzeletünk beindítja az energiaközpontok aktiválásának és kiegyensúlyozásnak folyamatait. Ezután a lélegzetet és az életerőt a csakrákhoz kell irányítani, majd vizualizálni, hogy a csakra átmérője kitágul, lüktet, forog, áramlik benne a megnövekedett energia. Ezután képzeljük el azt, hogy minden egyes csakra a neki megfelelő színben ragyog, pompázik.

 

A csakra-légzőgyakorlatokat sorrendben az első csakrától a hetedikig végezzük.

 

Az első nap csak az elsőt, a második nap csak az elsőt és a másodikat, a következőkben így haladva tovább, a hetedik nap már mind a hét csakragyakorlat együttesen elvégezhető. A fokozatosság elvét itt is jó, ha betartjuk. A csakraharmonizáló gyakorlatok befejezésekor egy pozitív védelmező gondolattal csakráinkat mindig zárjuk be.

 

A napfonatcsakra gyakorlatai

Fontos!

 

Minden csakralégző és vizualizációs gyakorlat előtt egy arany, ragyogó, mindenható szeretettel átszőtt védelmező burkot vagy piramist kell elképzelni magunk köré, mely minden negatív energiától mentesít. Ez az összes többi meditációs gyakorlatra is vonatkozik. Törekedjünk arra, hogy a csakralégző és vizualizációs gyakorlatunkat minél mélyebben relaxáltan vagy meditációs szinten is át tudjuk élni. Úgy még intenzívebben hat.

 

A vizualizációs csakralégzés jótékony hatásai

A csakralégzés élénkíti az információs energiaközpontokat, ezáltal a fizikai testet és frissíti. Optimális szintre emeli az energetikai rezgést, és oldja a feszültségeket, valamint az energiablokkokat. Képes megnyugtatni és megtisztítani az elmét. Növeli a belső egyensúlyt, a harmóniát és a csendet. Vidámságot ébreszthet, és nagyobb tudatosságot biztosít az itt és most érzékelésére. Elősegíti a nagyobb figyelmet, és a gyakorló középpontjára harmonizálja az idegrendszert, valamint a hormonháztartást, melynek optimális működése fitten, frissen tartja az egész testet.

 

Vizualizációs csakralégzés - csakrameditáció

Üljünk kényelmesen, de egyenes gerinccel, foglaljuk el relaxációs pózunkat, törökülésben vagy széken is ülhetünk, ha úgy kényelmesebb. Lazítsunk, relaxáljunk, csukott szemmel figyeljük légzésünket. Engedjük lélegzetünket természetesen és könnyen áramoltatni, tegyük ezt 14-szer, majd 33-szor egyenletesen, de mélyen, hosszan lélegezzünk, figyelve az energiák áramlását. A relaxáció ezen perceiben a test belső áramlásaira koncentráljunk, próbáljuk meg érzékelni az energiák útját. Ne csináljunk mást, csak élvezzük a létezést.

 

Amikor a testünk átveszi az irányítást, összpontosítsunk legelőször az alsó első csakrára, vizualizáljuk azt, hogy a csakra kinyílik.

 

A torokcsakra gyakorlatai

Három rövid, egy hosszú levegővétellel lélegezzünk tovább, majd a mély lélegzetvétel után folytassuk a természetes ütemű, mély légzést. Képzeletben hagyjuk, hogy csakránk teljesen megnyíljon, mint egy virág, amikor a nap felé fordulva kibontja szirmait. Naponta "lélegezzünk" át a csakrán, és képzeljük el azt is, ahogy belégzéskor a nap éltető energiája és a csi beáramlik csakránk központjába, kilégzéskor minden káros, ártó, haszontalan anyag távozik csakránkon keresztül. Három-öt percig időzzünk egy-egy csakránál, közben pihenjünk egy percet, majd térjünk rá a következő csakrára, így folytassuk alulról haladva a legfelsőig.

 

Ha az utolsó csakrán át is lélegeztünk, akkor képzeljük el, hogy mind saját színében ragyog és a lehető legjobban működik, majd ugyanúgy, ahogy láttuk kinyílni, most zárjuk, csukjuk be csakráinkat. Felülről lefelé haladjunk, méghozzá úgy, hogy meleg, gyógyító fénysugárral vonjuk be mind a hetet. Ezután hagyjuk energiánkat szabadon áramlani.

 

Vizualizációs csakralégzés - csakraregeneráló gyakorlat

Üljünk törökülésben, hüvelyk- és mutatóujjunkkal zárjuk be az energiapályáinkat, és tegyük a térdünkre a kezeket. Aki nem tud törökülésben ülni, egy széken ülve is végezheti a gyakorlatot, így a talpak legyenek egymás mellett a földön. Aki képes követni a különböző testtartásokat, kövesse azokat, mert a csakrákra való koncentrálást és hatást fokozza.

 

Nyitólégzés: mind a hét csakra gyakorlata előtt ismételjük meg!

 


A harmadik szem csakra gyakorlatai

 

Behunyt szemmel lazítsunk, figyeljünk légzésünkre, lazítsunk, engedjük a levegőt könnyedén, szabadon áramolni 2x7-14 lélegzetvételig. Ezután lassan, mélyeket lélegezve végezzük el a csakraregeneráló gyakorlatokat.

 

Gyökércsakra

Maradjunk törökülésben, a kezeket tegyük a csípőnk mellé tenyérrel a talaj felé. Minden belégzésnél emeljük fel a karokat tenyérrel lefelé. Minden kilégzésnél engedjük le a karokat szintén tenyérrel lefelé. Mintha repülni próbálnánk. Közben vizualizáljuk minden belélegzéskor azt, hogy egy vörös fényenergia átmossa, kitisztítja gyökércsakránk lefelé nyíló tölcsérét. Addig vizualizáljuk a vörös fénynyalábbal való „átmosást”, amíg egy csodálatosan tiszta fényű, vörös energiaörvényt nem látunk lelki szemeinkkel a kilégzéskor. Ezzel a gyakorlattal feloldhatjuk a gyökércsakrához tartozó személyes problémáink köreit. Képzeljük el, hogy minden a legnagyobb rendben van velünk, az élet szép. Ezt ismételgessük magunkban, hogy önszuggesztív erőink hatásosak legyenek. Ha elvégeztük a gyakorlatot, gondolatban vagy hangosan kimondva a LAM mantrával megerősíthetjük azt.

 

Szexcsakra

A talpak párhuzamosan a talajon, miközben a két térd közé tett karokkal előrenyújtózva leguggolunk. A tenyereket a padlóra helyezzük, a fejet lazán leengedjük. Most képzeletben egy narancssárga fénynyalábbal mossuk át szexcsakránk első és hátsó tölcséreit. Vizualizáljuk, hogy belégzéskor beáramlik a tiszta, narancsfényű energia a csakránkba, ami kilégzéskor aztán kimossa a szexcsakrához kapcsolódó szervek által fellépő összes problémát testünkből. Addig vizualizáljuk, míg ragyogó, tiszta, csillogó narancsfényt nem látunk lelki szemeink előtt. Ha elvégeztük a második csakragyakorlatot, a VAM mantrával erősítsük meg azt.

 

Napfonatcsakra

Térdeljünk le, és üljünk a sarkunkra. Akinek nem megy, maradhat a széken vagy törökülésben. Mindkét kéz ujjait helyezzük a napfonatunkra (köldök fölött háromujjnyival). Minden kilégzésnél hajoljunk előre, ameddig bírunk, belégzéskor vissza. Most a napsárga fénnyel energetizáljuk, gyógyítjuk magunkat, vagyis mossuk át harmadik csakránk első és hátsó tölcséreit egyaránt. Így képzeletben megtisztulnak a napfonatcsakrához kötődő szervek is, működésük helyreáll. Addig vesszük és fújjuk ki a sárga fénnyel átszőtt képzeletbeli energianyalábot, míg teljesen tiszta nem lesz. RAM mantrával erősíthetjük meg napfonatcsakránkat.

 

 

A szívcsakra gyakorlatai

 

Szívcsakra

Térdelve vagy törökülésben ujjainkat kulcsoljuk össze a szív magasságában, közel a testhez. Belégzéskor gyengén feszítsük meg a fogást, miközben tenyerünket kifordítva könyökemelést végzünk. Kilégzéskor lazítva a fogást, a könyököt a bordákig leengedjük. A szívcsakra átmosása ragyogó zöld fényű energianyaláb vizualizálásával történik - belégzéskor elől és hátul beáramlik a zöld fényű energia, kilégzéskor kimos mindent, ami nem jó, szívünknek nem kedves. Addig áramoltatjuk gondolatban a zöld fényt, míg teljesen tisztán nem ragyog lelki szemeink előtt. JAM mantra erősíti a szívet.

 

Torokcsakra

Üljünk törökülésben vagy egy székre. Érintsük jobb kezünkkel a garatot, a bal kéz mutató- és hüvelykujja összezárva a térden pihennek. Belégzés 2-szer orron át röviden, majd kilégzés 2-szer szájon át röviden. Mintha a mozdony hangját utánoznánk. Közben az égszínkék fényű energiára koncentrálunk, mely a torokcsakra első és hátsó tölcsérén beáramolva tisztítja, átmossa azt. Vizualizáljuk azt, hogy a csakrához kapcsolódó szervek, mirigyek tisztulnak és tökéletesednek, végül ragyogó kék fénysugár áramlik át rajtuk. A HAM mantra ismételgetése erősíti a torokcsakra munkáját.

 

Harmadik szem csakra

Törökülésben vagy széken ülve, a kezeket keresztezzük a fej mögött, pontosan a koponya hátsó alsó bemélyedése fölött. Belégzéskor hátrahúzzuk a könyököket, kilégzéskor előreengedjük. Ibolyalila színű fénysugarat képzeljünk el, mely belégzéskor beáramlik a harmadik szem csakránk első és hátsó tölcsérein. Kitisztít és kimos minden olyat, ami nemkívánatos, haszontalan számunkra. Energetizálja és gyógyítja ez az ibolyafény a csakránkhoz tartozó szerveket, mirigyeket. Addig vegyük a tisztító csakralégzéseket, míg tiszta, ragyogó lila fényt nem látunk ebben a csakrában áramolni. AUM mantra erősíti a harmadik szem csakrát, mondjuk magunkban vagy hangosan.

 

Koronacsakra

Üljünk törökülésben vagy egy székre, a kezeket emeljük magasba, tenyerekkel az ég felé. Lélegezzünk ki és be az orron keresztül, intenzíven, mélyen, hallva a levegő áramlását. Minden kilégzéskor kézzel irányítsuk lefelé az energiát, és imádkozó mudratartásból indítsuk újra a légzést. Figyeljük a belső csendet tudatosan, ezután vizualizáljunk egy csodálatosan ragyogó, hófehér fénynyalábot, mely a koronacsakrát átmossa a felfelé álló tölcsérén keresztül. Az utolsó mély kilégzés után érintsük össze a hüvelykujjunkat a medence előtt. A hetedik csakránkat is teljesen tisztítsuk meg képzeletben, így a hozzá tartozó szervek is tisztulnak, regenerálódhatnak. A koronacsakrát az OM mantrával erősíthetjük.

 

A koronacsakra gyakorlatai

 

Amikor már teljesen tiszta, ragyogó fény áramlik a kilégzéskor is koronacsakránkból, akkor próbáljuk meg egyszerre látni lelki szemeink előtt mind a hét csakrát és a belőlük kiáramló színes, tiszta, örvénylő fénynyalábokat. A vöröset, a narancsot, a sárgát, a zöldet, a kéket, a lilát és a kristálytiszta fehéret.

 

Tudatosítsuk, hogy testi és lelki szinten minden a legnagyobb rendben van velünk, örüljünk ennek a megállapításnak, majd felülről lefelé zárjuk le, csukjuk be mindegyik csakránkat, szépen sorban.

 

Az aktív csakraregeneráló gyakorlatok után maradjunk még ülő helyzetben, a kezeket pihentessük. Figyeljünk befelé, figyeljük érzéseinket, lélegezzünk természetesen, hagyjuk, hogy semmi se történjen. Élvezzük, hogy semmit sem akarunk. Ezután feküdjünk hanyatt, és még jobban engedjük el magunkat. Mielőtt felállnánk, vizualizáljunk gyógyító és frissítő meleg energiát minden csakránk köré, gondoljunk arra, hogy erővel, energiával és szeretettel fel vagyunk töltve. Minden sejtünk és testrészünk új, friss erőt kapott, ezért tökéletesen és egészségesen működik.

 

Szép az élet, szép a nap.

 

Még egy kicsit pihenjünk, majd óvatosan álljunk fel.

Bíró Ica
XIV. évfolyam 6. szám

Címkék: Bíró Ica, csakra, energetizálás, megújulás, szépségreceptek

Aktuális lapszámunk:
2018. augusztus

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.