Szépség

Csakraenergetizáló mozgás- és légzésprogram

A megújulás titkai 27. - Bíró Ica szépségreceptje

A következő lazító és frissítő gyakorlatok energiával töltik fel a csakrákat. Végezzük el naponta, és akkor a hatás nem marad el. Az energia finoman épül fel, csakráról csakrára, míg a hetedik csakrának megfelelő gyakorlatnál elbocsátjuk a testből a feles leges erőket. Az első három csakra gyakorlata a mozgásra helyezi a hangsúlyt, a 4-7. csakra gyakorlatai a hajlékonyságra.


Első gyakorlat: a gyökércsakra aktiválása

Álljunk egyenesen, és tudatosan érezzük lábunk alatt a talajt. Lélegezzünk nyugodtan, szabályosan és koncentráltan. A gerinc alsó végére fókuszáljunk, arra a helyre, ahol a gyökércsakránk található. Az egész gyakorlat alatt összpontosítsuk figyelmünket a gyökércsakrára, és ügyeljünk arra, hogy a fenekünk teljesen laza maradjon. Nyújtsuk ki a karokat, és hajoljunk hátra, addig, amíg kellemes. Toljuk előre medencénket. A láb így megfeszül, a sarok is felemelkedik a talajról. Rövid ideig tartsuk meg ezt a pózt, majd óvatosan hajoljunk előre, a tenyereket tegyük le a földre magunk elé. Lépjünk hátra, de a talpak a földön maradjanak. Ideális esetben most egy háromszöget képezünk a talajjal. A fej lazán előrelóg, a térdek egyenesek, lélegezzünk mélyen hétszer, ebben a testhelyzetben. Azután nagyon lassan álljunk fel. Ezt a gyakorlatot háromszor-négyszer érdemes megismételni. Ezután lazítsunk.

 

 

Légzőgyakorlat a gyökércsakrához

Üljünk török- vagy fél lótuszülésbe, földre vagy egy párnára. Hunyjuk le szemünket, hogy jobban tudjunk befelé hallgatózni. Lélegezzünk mélyen és egyenletesen, majd tartsunk rövid szünetet a kilégzés után. Összpontosítsunk gerincünk alsó végére, amely minden lélegzettel egyre jobban és jobban ellazul. Úgy képzeljük el gyökércsakránkat, mint egy gyönyörűen kinyílt vörös virágot. Az orron át belélegzett ragyogó életenergiát szívjuk magunkba, majd gondolattal áramoltassuk gyökércsakránkhoz. Kilégzéskor a már vörös színben távozó fénynyalábot vizualizáljunk, amely egyenesen a "föld szívébe" távozik első csakránkból. Belégzéskor mindig a tiszta és tisztító csire, az életenergiára gondoljunk. Amikor azt kiáramoltatjuk csakránkon keresztül, képzeljük azt, hogy minden rosszat, minden károsat, minden mérgező anyagot magával visz, s azt a föld mélyébe juttatva megtisztítja, átalakítja, sőt hasznossá teszi. Fontosak vagyunk! Életenergiánkat ezzel a tudattal erősítsük.

 

Második gyakorlat: a szexcsakra aktiválása

Feküdjünk lazán, hanyatt, és hunyjuk be szemünket. Húzzuk fel a térdet annyira, hogy a lábfej kényelmesen a földön maradjon. Emeljük meg lassan medencénket, majd ismét engedjük le. Közben a gerinc a lapockáig a talajon marad. Végezzük a gyakorlatot lassan, összpontosítsunk a szexcsakránkra, és képzeljük el, hogy a csakrán keresztül lélegezzük be és ki a tiszta energiákat. Tudatosan lazítsuk el a szexcsakra körüli izmokat. Háromszor emeljük a csípőt, majd maradjunk hanyatt fekvésben, a szemeket hagyjuk lehunyva. Lazuljunk el olyan mélyen, amennyire csak tudunk, és összpontosítsunk a szexcsakránkra. Vegyünk egy mély lélegzetet, és folytassuk a gyakorlatot. Húzzuk fel a térdeket, emeljük fel a lábakat és a törzs alsó részét, emelkedjünk gyertyaállásba. Karjainkkal megtámaszkodhatunk deréknál. Ha már stabilan állunk ebben a jógapózban, ollózzunk lábainkkal 7-szer, és összpontosítsunk végig a szexcsakránkra. Gondoljunk arra, hogy a szexcsakránk örökkön képes megújító energiákkal ellátni szaporítószerveinket. Testünk hajtóereje teljében van. Maradjunk így pár percig, majd ereszkedjünk vissza, és lazítsunk hanyatt fekve.

 

 

Légzőgyakorlat a szexcsakrához

Üljünk le törökülésbe vagy fél lótuszülésbe a földre vagy egy párnára. Hunyjuk be szemünket, csendesedjünk és lazuljunk el, majd összpontosítsunk szexcsakránkra, és képzeletben ezen keresztül lélegezzünk mélyen ki és be. Minden kilégzés után tartsunk szünetet. Nyugodtan és egyenletesen lélegezzünk, közben érezzük, hogy szexcsakránk egyre nyitottabb, melegebb és puhább, olyan, mint egy narancssárga virág. Engedjük gondolatainkat, érzéseinket és fantáziánkat szabadon áramolni, és képzeljük el, hogy a nyugodt, szabályos légzés által teljesen feloldódunk. Orron át lélegezzünk, és minden belégzésnél tisztító fehér csivel teli életenergiát szívjunk magunkba, gondolatban áramoltassuk a szexcsakrán át, mely kilégzéskor ragyogó narancssárga fénynyalábként távozik. Ilyenkor gondoljunk arra, hogy minden negatív, károsító, számunkra haszontalan és mérgező anyag szexcsakránkon keresztül távozik a világmindenségbe, ahol átalakul, feloldódik, hasznosul és termékennyé válik. Ezzel a tudattal növeljük szexuális vonzerőnket.

 

Harmadik gyakorlat: a köldök- vagy napfonatcsakra aktiválása

Feküdjünk a hasunkra, lábaink legyenek kinyújtva és összezárva, a tenyereket helyezzük a váll mellé, a homlok legyen a talajon. Ez a kiindulási pozíció. Irányítsuk figyelmünket a köldökcsakránkra. Amikor úgy érezzük, hogy készen állunk a gyakorlat elkezdésére, akkor lélegezzünk be mélyen, és tudatosan koncentráljunk a köldökcsakránkra. Emeljük fel a fejet és a törzset anélkül, hogy kezünkkel túlzottan segítenénk. Fontos, hogy megfeszítsük a farizmainkat, mivel így nyomást gyakorlunk a köldökcsakránkra. A hát izmaival tartsuk ezt a pozíciót, és legalább hetet lélegezzünk, miközben erőt és energiát vizualizálunk és irányítunk a köldökcsakránkba, majd térjünk vissza kiinduló helyzetbe. Ismét lélegezzünk a köldökcsakránkba, és emeljük fel mellkasunkat, most kezünkkel tolhatjuk hátra testünket. Ismét csak a felsőtest emelkedik, a farizmok megfeszülnek, és a köldökcsakránkra koncentrálunk, ugyanúgy, mint eddig. Hétszer lélegezzünk ebben a pozícióban, majd ereszkedjünk vissza a kiinduló helyzetbe. A kobraállás ezen két pozícióját váltakozva végezzük el egymás után legalább háromszor-háromszor.

 

 

Egy könnyebb gyakorlat a köldökcsakrához: magzatpóz. Feküdjünk hanyatt, hunyjuk be szemünket, és lazítsunk. Érezzük, hogy mélyen, nagyon mélyen ellazulunk. Azután emeljük meg kissé felsőtestünket és lábainkat, kezünkkel kapaszkodjunk a térdünkbe. Gördüljünk a gerincünk mentén fel-le, mintha bölcsőben ringatnának bennünket. Közben lélegezzünk mélyen ebben a pozícióban is, majd ereszkedjünk vissza kiinduló helyzetbe.

 

Légzőgyakorlat a köldökcsakrához

Üljünk le a földre egy kényelmes pozícióba, hunyjuk le a szemünket, és összpontosítsuk figyelmünket a köldökcsakránkra. Tudatosítsuk, hogy ez testünk súlypontja, az erő székhelye. Miután ez megtörtént, megnyugodva próbáljunk meg még jobban ellazulni. Amikor készen állunk, figyelmünket irányítsuk a köldökcsakránkra, melyet sárga virágként vizualizáljunk. Folyamatosan lélegezzünk a köldökcsakránkon keresztül úgy, hogy az orron át felvett csit képzeletben a napfonatcsakrába áramoltatjuk, ami ott ragyogó, napsárga fényként a kilégzéskor távozik. Próbáljuk meg tisztán érzékelni köldökcsakránkat. Amikor ez megtörtént, emeljük karunkat mellmagasságba, és a két kezünk között próbáljunk meg vizuálisan érzékelni egy energiagömböt. Képzeljük azt, hogy a köldökcsakrán át kilélegzett aranysárga fénnyel távoznak agresszív gondolataink, dühünk, mérgünk, melyeket a testünk előtt tartott gömbbe küldünk vizuálisan. Ezt a légzést és gondolatsort végezzük el hétszer, majd dobjuk gömbünket az univerzumba, ahol az átalakul, hasznosul. Ezután térjünk vissza a normál légzéshez, és fejezzük be a gyakorlatot. Tudatosítsuk, hogy erősek vagyunk, célkitűzéseink megvalósítására készek.

 

Negyedik gyakorlat: a szívcsakra aktiválása

Álljunk vállszélességű terpeszbe, és hunyjuk be szemünket. Lazuljunk el, és figyelmünket irányítsuk a szívcsakrára. Vegyünk egy mély lélegzetet, nyomjuk ki a mellkast, és próbáljuk meg tenyerünket összeérinteni a hátunk mögött, körülbelül szívmagasságban. Ha ez sikerült, akkor maradjunk ebben a pozícióban, és koncentráljunk szívünkre. Ezután térdeljünk le, üljünk a sarkunkra, és összpontosítsuk figyelmünket újból a szívcsakrára. Ha már nyugodtak és lazák vagyunk, akkor egyenesedjünk fel ebből a helyzetből, térdelőpozícióba. Próbáljunk meg hátrahajolni, támasszuk meg magunkat karunkkal úgy, hogy megfogjuk a bokánkat. A medencénket csúsztassuk előre, és közben képzeljük el, hogy minden lélegzettel egyre jobban megnyílik a szívcsakránk és egész mellkasunk. Maradjunk ebben a pozícióban néhány lélegzetvételnyi időtartamig. Csináljuk meg ezt a gyakorlatot hétszer. 

 

 

Légzőgyakorlat a szívcsakrához

Üljünk törökülésbe egy párnára vagy egy székre, és hunyjuk be a szemünket, lazuljunk el. Figyelmünket irányítsuk a szívcsakránkra, melyet zöld színű virágnak vizualizálunk. Lélegezzünk mélyen a csakrán keresztül behunyt szemmel, képzeljük el, hogy minden lélegzettel beszívjuk az éltető szeretet energiákat, és szívcsakránkhoz irányítjuk azt. Minden kilégzéskor azt vizualizáljuk, hogy a szívünkből kiáradó zöld fénynyalábbal távozik testünkből minden negatív érzés, ártó gondolat, betokosodott eszme, eljött az ideje annak, hogy feloldódjanak a mindenséget átható szeretetenergiában. Ezentúl könnyűnek, vidámnak és boldognak érezzük magunkat. Gondoljunk erre minden kilégzéskor. Néhány percig maradjunk ebben az állapotban, tudatosítsuk, hogy igenis készen állunk arra, hogy szeressünk és szeretve legyünk.

 

Ötödik gyakorlat: a torokcsakra aktiválása

Feküdjünk hanyatt, kulcsoljuk össze kezünket a tarkónk mögött úgy, hogy könyökünk lazán a talajon pihenjen. Hunyjuk be szemünket, és képzeljük el, hogy egyre mélyebben és mélyebben süppedünk bele a talajba. Amikor már mély nyugalom árad szét bennünk, akkor összpontosítsunk a torokcsakránkra, és ez maradjon így a gyakorlat alatt végig. Kezdjük a gyakorlatot egy mély belégzéssel, és ezzel együtt emeljük fel kezünkkel fejünket úgy, hogy az állunk a mellkasunkig érjen. Így a nyakat jól megnyújtjuk hátul. A vállak maradjanak a talajon. Kilégzéskor lassan engedjük vissza a fejet, és vegyük fel a kiinduló helyzetet. Végezzük el hétszer ezt a gyakorlatot.

 

A gyakorlat második fázisában a kiinduló helyzet ugyanaz marad, a fejet ugyanúgy felhúzzuk, de most az egyik lábat és a térdet, illetve a könyököt összeérintjük. A könyök-térd érintés mindig legyen ellentétes. Jobb térdet a bal könyökhöz, bal térdet a jobb könyökhöz kell érinteni hétszer-hétszer.

 

 

A torokcsakra harmadik gyakorlata: jóga haltartás. Üljünk le törökülésbe, és összpontosítsunk a torokcsakránkra. Amikor készen állunk, támaszkodjunk könyökünkre, és óvatosan hajoljunk hátra. A fejet hajtsuk hátra, amennyire csak tudjuk. Ezután a kezeket emeljük fel, végül csak a fej és a fenék van a talajon. A törzs homorítva a levegőben. Figyelmünket tartsuk továbbra is a torokcsakrán, rövid ideig maradjunk ebben a testtartásban, majd térjünk vissza a kiinduló pozícióba.

 

Légzőgyakorlat a torokcsakrához

Üljünk kényelmesen a földre törökülésbe vagy egy székre. Hunyjuk be szemünket, és próbáljunk teljesen ellazulni. Amikor mély belső nyugalomra teszünk szert, akkor kezdjünk a torokcsakránkra összpontosítani, melyet égkék virágnak vizualizálunk, és lélegezzünk úgy, hogy képzeljük azt, hogy a beáradó tisztító életenergia a torokcsakrában kék fénnyé változik, mellyel minden negatív érzés, gondolat, kommunikációs nehézség megszűnik életünkben. Kilégzéskor a negatív gondolatok a kék fény segítségével távoznak a torokcsakrából. Végezzük el ezt a légzést hétszer, és koncentráljunk arra, hogy torokcsakránk egyre nyitottabbá válik, ragyog, mint egy kék virág. Önbizalommal kommunikáljunk és nyilvánulunk meg a világnak.

 

Hatodik gyakorlat: a homlokcsakra aktiválása

Üljünk kényelmesen, ha lehet, törökülésben, lehetőség szerint egyenes gerinccel. Ezt a gyakorlatot nem tudjuk széken elvégezni. Hunyjuk le a szemünket, és lazuljunk el teljesen. Vegyünk mély lélegzetet, és összpontosítsunk a homlokcsakránkra. Maradjunk így, majd hajoljunk előre, egészen addig, míg homlokunkkal megérintjük a talajt. Végezzük el ezt a gyakorlatot hétszer, lassan, óvatosan koncentrálva a homlokcsakránkra.

 

 

Ennek a gyakorlatnak a második pozíciója, amikor maradunk meditációs ülésben, hátra tesszük karjainkat, ujjainkat összekulcsoljuk úgy, mint az imánál, csak most a hátunk mögött. (Akinek ez nem megy, az kézkulcsolással is végezheti a gyakorlatot. ) Ebben a tartásban próbáljuk meg felfelé tolni a karokat, amennyire csak tudjuk. Ezután hajoljunk előre ugyanúgy, ahogy az előbb. Koncentráljunk a homlokcsakrára. 

 

Légzőgyakorlat a homlokcsakrához

Üljünk kényelmesen, egyenes gerinccel, hunyjuk be szemünket, próbáljunk meg nyugodtan a homlokcsakránkra koncentrálni. Ha már eltölt a nyugalom, akkor összpontosítsunk, és lélegezzünk tudatosan. Képzeljük ibolyaszínű virágnak homlokcsakránkat. Az egész gyakorlat alatt vizualizáljuk azt, hogy homlokcsakránkon, illetve harmadik szemünkön keresztül lélegzünk. Minden belégzésnél beszívjuk a tiszta, éltető energiát, melyet miután homlokcsakránkhoz irányítottunk, kilégzéskor ibolyaszínű fényként árad szét, és vele együtt távozik minden zavaró momentum, negatív gondolat, félelem. A légzés hatására felszabadulhatunk, meghallhatjuk belső hangunkat, harmadik szemünk megnyílik, mint egy ragyogó lila virág. Belső látásunk, hallásunk, intuícióink ezentúl fokozottabban tud majd működni, képes lesz vezetni bennünket a számunkra leghasznosabb dolgok irányába.

 

Hetedik gyakorlat: a koronacsakra aktiválása

A koronacsakra gyakorlata a fejenállás bármelyik formája, illetve a fordított állások. Ehhez a gyakorlathoz mindenképpen tegyünk a fejünk alá párnát vagy egy puha takarót. Térdeljünk le, üljünk a sarkunkra, majd a karokat nyújtsuk előre, fejünket próbáljuk a talajhoz érinteni. Ezután emelkedjünk fel, és tenyerünket tegyük vállszélességben a talajra. A felkar legyen párhuzamos a talajjal. A fej támasztási pontja és a tenyerek egyenes szárú háromszöget képezzenek. Ezután vegyünk egy mély lélegzetet, és a térdeket támasszuk fel a könyökökre. Ez a zsugorfejenállás. A bokák érintsék egymást, de ha tudjuk, akkor a lábszárakat keresztezhetjük is. Akinek ez a gyakorlat elsőre túl nehéznek tűnik, az úgy is elvégezheti, hogy nem térdel fel a könyökökre, hanem lábát kinyújtja, és tartja azt a pozíciót, miközben mélyeket lélegez, és a koronacsakrára koncentrál.

 

 

Légzőgyakorlat a koronacsakrához

Üljünk kényelmesen, laza pozícióban, akár törökülésben, akár egy párnán. Hunyjuk be szemünket, és érezzük, hogy egyre mélyebben és mélyebben ellazulunk. Összpontosítsunk a koronacsakránkra. Ragyogó fehér virágot vizualizáljunk a fejünk tetején. Lélegezzünk először saját, természetes ritmusban, majd rövid szünet után lélegezzünk egyre mélyebben. Koncentráljunk és gondoljunk arra, hogy az univerzum éltető energiája a koronacsakránkon keresztül beáramlik testünkbe minden egyes belégzéssel. Kilégzéskor azt képzeljük el, hogy ragyogó, gyémántcsillogású fénnyel átmossuk koronacsakránkat, melyből minden negatív gondolat, ártó, mérgező tényező távozik minden egyes kilégzés során. Amikor a koronacsakrát átmostuk, és a ragyogó szikrázó fény elárasztja testünket, akkor ezt az energiát lejjebb küldjük a harmadik szem csakrához, ahol ibolyaszínű, tiszta színként ragyog tovább. Majd a torokcsakrához küldjük, ahol égszínkék fényként ragyog tovább, ezután a szívcsakrához, ahol zöld színként ragyog tovább, ezután a köldökcsakrához, ahol sárga fényként ragyog tovább, a szexcsakrához, ahol narancssárga fényként ragyog tovább, végül a gyökércsakrához, ahol vörös fényként ragyog tovább. Képzeletben megforgatjuk csakráinkat, mindegyiket a hozzá tartozó színnel, vörös, narancs, sárga, zöld, kék, ibolya, és újból a koronacsakrára koncentrálunk. Minden csakránkat szinte átmostuk az univerzum éltető energiájával, a bőséges csit tartalmazó éltető erőkkel. Ebben az állapotban veszünk hét mély lélegzetet, tudatosítsuk, hogy bármikor képesek vagyunk arra, hogy csakráinkat megtisztítsuk, és feltöltsük az őket éltető energiákkal.

 

Ezután relaxálunk még egy picit, majd befejezzük ezt a gyakorlatot úgy, hogy mindegyik ragyogó csakravirágunkat bezárjuk a külső negatív energiabehatások ellen. Tesszük ezt szépen sorban mindegyik csakránkkal, felülről lefelé.

 

Az előbbi gyakorlatokkal feltöltöttük csakrarendszerünket, ezáltal hatással voltunk endokrin rendszerünkre is, mely a testfunkciókat irányítja. Arra koncentráljunk ilyenkor, hogy egészségesek, vidámak és boldogok vagyunk. Tudatosítsuk, hogy képesek vagyunk megteremteni magunkat, mindent, ami hasznos, testi, lelki, szellemi szintjeinket egyaránt.

Bíró Ica
XIV. évfolyam 7. szám

Címkék: Bíró Ica, csakrák, energetizálás, megújulás, mozgás- és légzésprogram, szépségreceptek

Aktuális lapszámunk:
2019. október

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.