Szépség

Edd magad karcsúra 2. rész

Élvezd az ízeket és rágj lassan!


Az ízek élvezete segíti a karcsúsodást!

A pozitív gondolkodás, valamint az önszuggesztió és a vizuális képzelőerő alkalmazása sokat segít diétánk, illetve az áhított alakunk megvalósulásában. Akinek sikerült áthangolnia magát a pozitív látásmódra, biztos lehet abban, hogy jó úton halad célkitűzése felé. Tehát, ha mentális szinten gondolataink teremtő erejével segítünk önmagunkon, egyre jobban érezzük, hogy ez a teremtő erő növekszik, és egyre több sikerélményben lesz részünk.

 

Fizikai szinten elsődleges a jól megválasztott, vitális anyagban gazdag ízletes étrend. Kevesen tudják azonban, hogy a jól fűszerezett, kulináris élvezeteket adó ételek, melyeket falatonként minimum harmincháromszor ajánlott megrágni, nagyban hozzájárulnak a karcsúság eléréséhez. Az ízek hosszan tartó élvezete fontos ahhoz, hogy az adott ételek zamatából, összetevőiből a szervezet hírvivő anyagai révén pontosan azokat az emésztőenzimeket érkeztesse a táplálék lebontásához és hasznosításához, amelyek optimalizálják az emésztés folyamatát. A hosszabb rágási idő azért is jó, mert így kevesebb ételtől is jóllakottnak érezzük magunkat, hiszen az agy kb. 20 perc múlva érzékeli a telítettséget. A gyorsan, félig rágott ételekből többszörös mennyiség szükséges, hogy éhségérzetünk alábbhagyjon. A túlzott mennyiség pedig nem a karcsúságot szolgálja. A jó emésztés hatással van a külső-belső állapotunkra egyaránt.

 

 

Az enzimek fontossága

Az enzimek irányítják a kémiai folyamatokat a szervezetben. Minden táplálékot elemi részeire bontanak, és az alkotórészecskék mindegyikét eljuttatják megfelelő rendeltetési helyükre. Úgy intézik a szervezet belső munkálatait, mintha gondolkodni tudnának. A sejtek táplálásában és egészségben tartásában a vitaminok, az aminosavak, a fehérjék, a cukrok, zsírok és a tiszta víz mellett az enzimek meghatározó szerepet játszanak. Vannak saját emésztőenzimeink is, de a nagyobbik hányadot a táplálkozással vesszük magunkhoz. A nyers és friss ételek, gyümölcsök, zöldségek, saláták jelentősége itt kimagasló, mert minél több friss élő enzimet kap a szervezetünk, annál több élettel teli sejt képződhet, regenerálódhat. Ezek pedig több egészséget, energiát, ellenálló képességet, testi-lelki szépséget és helyes mirigyműködést eredményeznek. Mindezek következtében pedig létrejön az egészséges testsúly, a vér illetve a sejtek megtisztulása, a szervezet zavartalan méregtelenítése és salaktalanítása.

 

 

Egy példás fogyókúra eredményei

Feir Krisztina 31 éves, 172 cm magas, 115 kilós hölgy, akit az előző részben megismerhettek az olvasók. Néhány hete a modellkarcsúsító Bíró Ica-menüt fogyasztja. Azonban nagyobb súlyfeleslegtől szeretne megszabadulni, ezért a reggeli gyümölcsfogyasztás után ebédre a menü főételét, vacsorára pedig a levest eszi meg. A főétkezések között friss vegyes salátákkal (ebből bármennyit ehet) csillapítja az éhségét. Nagy hangsúlyt helyez a folyadékbevitelre, amely a test méregtelenítésének az alapja (napi két-három liter folyadék ajánlott: víz, tea, levesek). Táplálék- és vitálisanyag-kiegészítőként mikroalgákat fogyaszt. 

 

Sulyok Róbert masszőr, aromaterapeuta

 

Kriszti hetente legalább ötször, 40 percig intenzíven tornázik (7-es DVD-program). Az önszuggesztiós és vizuális gyakorlatok sikeresen működnek, ezen kívül speciális shaolin csi-kung légző- és energetizáló gyakorlatokba kezdett. Lelki terápiára is szüksége van, hogy elfogadja önmagát és szeresse minden porcikáját. Fontosnak tartotta azt is, hogy a cellulitisz elleni önmasszázsa mellé egy professzionális szakember segítségét is kérje. A Vanilla Day SPA-ban Sulyok Róbert masszőr és aromaterapeuta szakmai tudásához és masszázsmódszere eredményességéhez nem fér kétség. Kriszti az elmúlt egy hónap alatt heti 2 kilót adott le, és ez még csak a kezdet. A modell menüt fogyasztja, de tervezgeti, hogy a nagy súlyfelesleggel bíró embereknek hatékonyabb sikereket ígérő, új 90 napos diétás menüt is kipróbálja. (X) 

 
 

Íme egy példa a heti mintaétrendre:

1. Vargányaleves, orly csirkemell paradicsommártással

2. Zöldségerőleves, tonhalas tojásos jégsaláta

3. Húsleves, főtt marha sóskamártással

4. Cukkínileves, sertéssült párolt bébirépával és brokkolival

5. Rizses parajleves, pulykapörkölt sárgarépás galuskával 

Bíró Ica
XV. évfolyam 4. szám

Címkék: Bíró Ica, diéta, fogyókúra, szépségreceptek

Aktuális lapszámunk:
2019. június

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.