Szépség

Edd magad karcsúra 3. rész

Karcsúsodás a lélegzet erejével


 

Az ősi népeknél a papok, a jógik és a szellemi gyógyítók tanították és használták fel tudatosságnövelő tevékenységükhöz és gyógyításaikhoz a légzés hatalmát. E tanításokat felelevenítve fedezzük fel újra és tapasztaljuk meg mi is a légzés fiatalító hatását és gyógyító erejét. A lélegzet irányításán keresztül felügyelni tudjuk elménket, ami segít abban, hogy megtaláljuk igazi énünket.

 

Sokszor már abból is megállapítható valakinek a lelki és fizikai állapota, hogy miként veszi a levegőt, hiszen a lélegzés a vegetatív idegrendszerhez kötődik, vagyis a légzési mód életmódunk tükörképe is.

 

Hét mély, ritmikus, tudatos légzés elegendő ahhoz, hogy testünk összes sejtjét ellássa oxigénnel és energiával. Lélegezzünk, és próbáljuk meg érzékelni belső világunkat. Türelmesen várjunk, hogy nyugalomba, csendbe kerüljünk.

 

 

Terpeszállás és csípőbillentés előre, hátra. Legalább 4x8-as ismétléssel kell végezni

 

 

A lélek tudatalattijából régóta őrzött emlékképek kerülhetnek elő, melyek különös, furcsa érzetekkel párosulhatnak. Lélegzetünk pontosan oda vezet el, ahová el kell jutnunk, és olyan dolgokat idéz elő, melyekre éppen a legnagyobb szükségünk van. A súlyproblémákkal küzdők például önszuggesztióval a tudatos energialélegzést is alkalmazhatják áhított testalakuk mihamarabbi eléréséhez.

 

 

7 tudatos légzés a fogyásért

Étkezés előtt üljünk le nyugodtan, végezzünk rövid szertartást. Pár percig lazítsunk, majd összpontosítsunk a szabad lélegzet ritmusára. A koncentráció erejével minden belégzésnél tudatosan, mély légzéssel szívjuk magunkba a csit, vagyis az életenergiát. Képzeljük el, hogy a testünkben szétáradó életerő egészséget, szépséget, szeretetet, megújító energiákat juttat minden egyes sejtünkhöz. Vizualizáljuk azt is, hogy a zsírsejteket méregtelenítésre és sejtmegújító átalakulásra készteti minden mély belégzésünk. Kilégzéskor hosszan fújjuk ki a levegőt, és összpontosítsunk arra, hogy az ártó, haszontalan, felesleges méreganyag távozik testünk minden egyes porcikájából, természetesen zsírsejtjeinkből a leginkább. Ezt a gondolatot tudatosítsuk, majd a következő lépésben azt is, hogy az elfogyasztandó ételünk áldott energiákkal táplálja testünket, és egészségünkre válik. Ezt a mélyreható ki- és belégzést táplálkozás előtt hétszer végezzük el.

 

Marad a terpeszállás, ellenben csipőbillentéseket és csípőkörzéseket végezzük jobbról balra, balról jobbra, 4x8-as ismétlésekkel

 

 

Ha az önszuggesztiós és tudatos légzésmódszerekhez némi mozgás is párosul, a hatás még erősebb. A csakrák optimális működése külső-belső harmóniát eredményez. A csi áramlásában bekövetkezett bármilyen zavar kihat rájuk, ami rendellenes testfunkciókhoz vezethet. Mivel a csakrák kapcsolódnak a test hormontermelő mirigyrendszereihez, azok pedig testünk funkcióinak irányítói, szerveink működtetői, a teljes sejtszintű regenerálódás általuk lehetséges.

 

 

Helyben ugrálva koncentráljunk az erőnkre és a harmadik csakránkra 

 

Hét fő csakrát különböztetünk meg, mindegyik más és más tulajdonságokkal rendelkezik, és mindegyik egy-egy hormontermelő mirigy működésére hat. A hét fő csakrán kívül vannak egyéb energiafelvevő központjaink is, melyek fontosságát a különböző energiagyűjtő légzések és gyakorlatok alkalmával hasznosíthatjuk. Az aurán belül a hét fő csakrán a legélénkebb az elektromágneses aktivitás. A kezeken és a lábakon lehet még érzékelni további nagyobb aktivitási pontokat.

 

 
Álljunk terpeszállásba, a karokat emeljük vállmagasságba előre, majd húzzuk hátra, amenyyire csak tudjuk.Hátrahúzáskor a mellkas domborodjon előre, a karokat előrelendítjük, 4x8-szor ismételjük

 

 

A sikeres fogyáshoz rövid, csakraenergetizáló gyakorlatot végezzünk, étkezés előtt vagy evés után legalább 1 óra elteltével. A csakraenergetizáló gyakorlatok akár a munkahelyen is elvégezhetőek.

Az ötödik csakra gyakorlatában fejkörzéseket végzünk, jobbra, majd balra, 2x8-as ismétléssel.Utána billentések előre, hátra, jobbra, balra, 2x8-as ismétlésekkel
 
A hatodik csakra gyakorlata ugyanaz, kiegészítve azzal, hogy lazán törzsdöntéssel előrehajlunk és lógatjuk fejünket, míg jólesik
 

Egy példás fogyókúra eredményei

Feir Krisztina sikeresen elsajátította az önszuggesztiós és vizualizációs technikákat, melyeket a relaxáció gyakorlása közben tanult meg. Táplálkozásában az ízekre összpontosít, lassan rág, így az emésztése sokat javult, az ajánlott menük közül egy hete próbálja a 90 napos elválasztó diétát. Vitalitásáról a táplálékkiegészítőként fogyasztott mikroalgák gondoskodnak.

 

Törökülésben, relaxált állapotban mély légzések közepette és az OM mantra ismételgetésével fejezzük be a gyakorlatot

 

A fent említett légzéssel és gondolatokkal kezdi az étkezést, és a csakraharmonizáló gyakorlatokat is többször elvégzi. Sőt, a barátnőinek már tanítja is! Mozgásprogramjaiban heti háromszor a 7-es intenzív DVD anyagát részesíti előnyben, a köztes napokon pedig kiegészíti más egyéb mozgással (3-as DVD, jóga, hastánc és csi-kung gyakorlatok, 5-ös DVD streching gyakorlatok). Heti háromszor Sulyok Róbert masszőr és aromaterapeuta segítségét is igénybe veszi, aki a súlyleadásban, illetve a cellulitisz csökkentésében ért el nála eredményeket. Büszkén állapítható meg, hogy Kriszti 10 centivel vékonyabb és 10 kilóval könnyebb lett!

 

 

Önértékelése szerencsésen változott, hiszen egyre több sikerélményben van része. Környezetében sokan gratulálnak a láthatóan eredményes átalakulási folyamatához. Nem csupán a fogyókúra, de a még nagyobb lelki harmónia elérése érdekében Kriszti a továbbiakban is folytatni kívánja a könnyen kivitelezhető, egészséges módszert. (x)

Bíró Ica
XV. évfolyam 5. szám

Címkék: Bíró Ica, csakraenergetizáló gyakorlatok, fogyókúra, légzőgyakorlatok, szépségreceptek

Aktuális lapszámunk:
2019. június

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.