Szépség

Immundopping


Aludjon naponta hét-nyolc órát

Egy új klinikai kísérlet bizonyította, hogy immunrendszerünk akkor működik a leghatékonyabban, ha kellő ideig alszunk. Alvás közben immunrendszerünk „akkumulátorai” feltöltődnek. Alváskutatók megállapították, hogy aki keveset alszik, annak kevesebb T-sejt (egy fehérvérsejttípus) kering a vérében. E sejtek nélkülözhetetlenek a vírusokkal szembeni közdelemben. A tény, miszerint fertőzés esetén megnő az alvásigényünk, ezzel a jelenséggel függ össze. Ezen kívül alvás közben több növekedéshormon is termelődik szervezetünkben, ami szintén kedvez az immunitásnak.

 

 

Napi háromszori étkezés – A napközbeni étkezés megvéd a fertőzésektől

Már nagyanyáink is tudták, hogy a rendszeres meleg étkezés az egészséget szolgálja. A legfrissebb kutatások eredményei azt bizonyítják, aki naponta háromszor vesz magához meleg ételt, ellenállóbb a fertőzésekkel szemben. A meleg ételek hatására emelkedik a test hőmérséklete, és minden plusz Celsius-fokkal nő testünk ellenálló képessége. A különféle ropogtatnivalók helyett inkább együnk háromszor meleg ételt.

 

Napfény és friss levegő 

Aki állandóan a szobában csücsül, annak minden bizonnyal gyenge az ellenálló képessége. Immunrendszerünk sejtjeinek oxigénre van szüksége, ezért minden évszakban rendszeresen ki kell menni a friss levegőre. Akinek nincs a lakhelye közelében zöld terület, vegye a fáradságot és keressen egyet. Séta közben szívja be mélyen a friss, oxigéndús levegőt. Ügyeljünk arra is, hogy kellő mennyiségű UV-fényt is kapjon a bőrünk. Akinek a bőrét ősszel és télen kevés természetes napfény éri, annak kimerülnek a D-vitamin-raktárai, ami szintén kedvez a fertőzések kialakulásának.

 

 

Találjon magának kedvenc sportot

A fizikai aktivitás erősíti immunrendszerünket. Aki rendszeresen fut, felére csökkenti fogékonyságát a fertőzésekkel szemben. 40 perces rendszeres terhelés hatására a vérben kb. 30 százalékkal emelkedik az ölősejtek száma, melyek fontos szerepet játszanak a vírusok elpusztításában. Igyekezzen olyan mozgásformát találni, amelyet élvez. De ne vigye túlzásba, az aktivitást igazítsa kondíciójához. Ha túlterheli magát, az inkább gyengíti az immunrendszerét.

 

 

Kerülje a stresszt 

A rendszeres lazítás segít megőrizni vegetatív idegrendszerünk, valamint a hormon- és az immunrendszer egyensúlyát. Mindhárom rendszer részt vesz a betegségek elhárításában. Mivel biológiailag 90 perces ritmus szerint működik a testünk, 80 percnyi aktivitás után érdemes 10 percnyi szünetet tartani. Ilyenkor nézelődjünk az ablakon keresztül, szívjuk be mélyen a levegőt 20-szor, álmodozhatunk a következő üdülésről.

 

 

A probiotikumok szerepe

A bélrendszer, óriási nyálkahártya-felületével és kiterjedt nyirokrendszerével, fontos, sőt központi szerepet játszik a védelemben. Az antitesteket termelő sejtek 80 százaléka a bélrendszerhez asszociált nyirokrendszerben található. Az egészséges bélflóra kellő mennyiségű „barátságos bélbaktériumot” tartalmaz, ezek is segítenek távol tartani a kórokozókat. Fogyasszon rendszeresen probiotikus élelmiszereket (élőflórás joghurt, kefir), évente egy-két alkalommal tartson probiotikumkúrát a gyógyszertárban kapható probiotikus készítmények valamelyikével. Ezek segítenek fenntartani az egészséges bélflórát, ami külön védelmet jelent a fertőzésekkel szemben.

 

 

Wellness – Szauna, masszázs, gőzfürdő

A wellness is segít ellenállóbbá válnunk. A kutatások eredményei szerint egy 45 perces masszázs hatására emelkedik vérünkben a fehérvérsejtek száma. A szauna is erősíti immunitásunkat. Izzadás közben testhőmérsékletünk 39 fokra emelkedik. Ez a „mesterséges láz” elpusztítja a kórokozókat. Az izzadást követő hideg fürdő szintén serkentő hatású immunrendszerünkre. Légzőszerveink nyálkahártyájára a gőzfürdő hat pozitívan. 

 

 

Igyon meg legalább nyolc pohár vizet mindennap

Aki szeretné megerősíteni immunitását, az igyon meg mindennap legalább nyolc pohár vizet. Optimálisnak tekinthető a 3 liter reggel éhgyomorra, majd naponta többszöri kisebb adagokra elosztva, lehetőleg minden étkezés előtt 5-10 perccel. Egy különleges „recept”, mellyel erősíthetjük védelmi vonalainkat: néhány napon keresztül igyunk meg reggel éhgyomorra 1 liter felforralt, meleg, de nem forró vizet, és várjunk a reggelizéssel egy órát.

 

 

Szex – Legyen benne része hetente legalább kétszer

Ezeket a tényeket nem a Playboy publikálta, hanem orvosi szaklapok. Az aktív szexuális életet élő férfiak és nők nyálában magasabb az antitestek szintje. Zürichi kutatók kimutatták, hogy a férfiak vérében közvetlenül az orgazmus után kétszeresére nő az ölősejtek száma. Az USA-ban folytatott hosszú távú kutatások szerint bizonyos antitestek mennyiségét emeli a heti két-háromszori szex.

 

 

Nevessen gyakrabban, és legyen boldog

Klinikai tesztek igazolják a nevetés pozitív hatásait. Az immunglobulin A szintje a nyálban kiadós nevetés után megemelkedik. Ez az antitest fontos védelmet jelent a vírusokkal és baktériumokkal szemben, megvédve bennünket a légúti fertőzésektől. Ha magától nem tud nevetni, nézzen meg egy vígjátékot, amelytől kétrét görnyedve tud nevetni. 

 

 

Vitaminok 

A kellő mennyiségű vitamin, ásványi anyag és nyomelem – méghozzá egész évben – nélkülözhetetlen a jól működő immunrendszerhez. A bennünket védő sejteknek főképp A-, C-, E-, B12-vitaminra, folsavra, koenzim Q10-re, valamint vasra, cinkre és szelénre van szükségük. Mindennap szedjen jó minőségű multivitamin-készítményt. Ne bízzon benne, hogy étrendje kellő mennyiségben tartalmazza a szükséges mikrotápanyagokat.

 

 

Több energia – Erősítse immunrendszerét növényi kivonatokkal

Ha kimerültünk, csökken ellenálló képességünk a kórokozókkal szemben. Néhány növényi hatóanyag, az ún. adaptogén hatású anyagok segítenek eredményesebben megbirkózni a hétköznapi megpróbáltatásokkal. Ilyen növények a ginszeng, az ashwaganda, a tajgagyökér (szibériai ginszeng) vagy a rózsagyökér. Jó minőségű készítményeik a gyógyszertárakban kaphatók.

 

 

Sav-bázis egyensúly – Ne terhelje szervezetét savképző anyagokkal

A holisztikus gyógyászat abból indul ki, hogy az elsavasodás gyengíti immunrendszerünket. A savasító hatású étrend, amely sok finomlisztet, édességet, kávét, alkoholt és húst tartalmaz, negatívan befolyásolja immunitásunkat. A bázikus, azaz lúgosító hatású élelmiszerek, mint a burgonya, a zöldbab, a brokkoli, a spárga, a spenót, az édesgyökérgumó, a zeller, a banán, a saláta, a füge, a szója és az ásványvíz képesek kiegyenlíteni a savasságot. Évente egy-két alkalommal végezhetünk lúgosító kúrát egy gyógyszertárban kapható bázikus készítménnyel is (pl. Basica). Ezt azonban nem szabad közvetlenül étkezéssel vagy röviddel az után beszedni.

 

Gyömbér

Nem véletlenül örvend olyan nagy népszerűségnek a gyömbér az ázsiai konyhában. A csípős zamatú gumó erősíti az ellenálló képességet, baktériumölő és méregtelenítő hatású. Készíthetünk belőle teát, amelyet egész évben ihatunk. 5 g friss gyömbért meghámozunk, durván felaprítunk és 1,5 dl forrásban lévő vízzel leöntünk. 5 perc állás után leszűrve fogyasztjuk.

 

 

Erős potenciák – Az öngyógyító erők aktiválása homeopátiával

Korábban megmosolyogták, mára a homeopátiás gyógymód szilárd helyet biztosított magának a medicinában. A potenciált természetes hatóanyagok olyan stimulust gyakorolnak a szervezetre, hogy az aktiválja öngyógyító erőit. A megfigyelések szerint a homeopátiával kezelt emberek immunológiai konstitúciója jobb. Ha gyakran kiújuló panaszai vannak, forduljon homeopátiás orvoshoz. Összeállíthatunk homeopátiás házi patikát is.

 

Pozitív gondolkodás 

A destruktív gondolatok, az önsajnálat és a félelmek megfosztanak bennünket az energiáktól. A Wisconsini Egyetem kutatói bizonyították, hogy kapcsolat van érzelmek és immunrendszerünk között. Akinek pozitív és építő gondolatai vannak, annak jobban működnek az öngyógyító mechanizmusai. Szakítson tehát a pesszimizmussal, és fordítson hátat a vészmadaraknak. Ne figyeljen oda minden negatív hírre.

 

Hit 

A hit hegyeket képes megmozgatni. Több klinikai tanulmány igazolta, hogy a spiritualitás pozitív hatású egészségi állapotunkra. Akik bíznak egy magasabb rendű hatalomban, erősebb az immunrendszerük. Egy finn tanulmány készítői arra a következtetésre jutottak, hogy a vallásos nők 12 évvel tovább élnek, mint a vallástalanok. Az agykutatás új eredményei azt is valószínűsítik, hogy a természet programozott bennünket a hitre. Méghozzá nem egy bizonyos dogmáról van szó, hanem a teremtésbe vetett alapvető bizalomról.

tgym
XVI. évfolyam 1. szám

Címkék: immundopping, immunerősítés

Aktuális lapszámunk:
2017. november

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.