Szépség

Jógamasszázs

    Nincs kedve fárasztó gyakorlatok végzéséhez a fitneszteremben? A jóga egyszerű gyakorlatokkal kínál kellemes alternatívát. Ezek a feladatok a lágy, kellemes nyújtózásokat, a tudatos lélegzést élénkítő masszázzsal kombinálják. Ez a kombináció oldja a feszültséget nyakától egészen a lábáig, legyőzi a mindennapok stresszét és mozgásba hozza a vérkeringését anélkül, hogy izzadnia kellene.


     

    Az idegeket erősítő jógagyakorlat

    Helyezkedjen el törökülésben vagy fél-lótuszülésben. Hátát egyenesítse ki. Nyújtsa előre mindkét karját, a talajjal párhuzamosan, tenyérrel kifelé. Belélegzéskor húzza hátra karjait, amennyire csak tudja, kilélegzés közben pedig nyújtsa ki újra. A gyakorlatot tízszer végezze el.

     

    Masszázs

    Helyezze mindkét kezét mellkasa közepére. Vegyen mély levegőt, közben tenyereit simítsa mellkasán kifelé haladva (lásd a képet). Kilélegzéskor ismét középre haladjon tenyereivel, mintha segíteni akarna a mellkas összenyomásában. Fontos: a be- és kilélegzés egyenletes ritmusban történjen. Kb. 1 percig végezze a gyakorlatot.

     

    A hasat lazító, puffadás, székrekedés ellen hatásos jógagyakorlat

    Feküdjön a hátára és nyújtsa ki mindkét lábát. Vegyen mély levegőt, majd a kilélegzés közben jobb lábát hajlítsa be és húzza fel a melléhez. Kezével kulcsolja össze jobb lábát, és amennyire csak tudja, nyomja le a hasára. Tartsa vissza lélegzetét, és maradjon ebben a pozícióban kb. 4 másodpercig. Ezután ismét lélegezzen, közben nyújtsa ki a lábát és helyezze a talajra. Végezze el a gyakorlatot bal lábával is. A gyakorlatot ötször ismételje meg.

     

     

    Masszázs

    Mindkét kezének mutató- és középső ujjával - egyszerre a jobb és bal oldalon - nyomja a hasát, mintegy kétujjnyira a köldökétől kb. 5 másodpercig (lásd a képet). Majd ugyanígy nyomja a hasát egyujjnyira a köldöke felett és alatt. Többször is megismételheti a masszázst. Teli hassal nem alkalmazható!

     

    Lábízületeket lazító jógagyakorlat

    Üljön a talajra, kezeivel hátul támaszkodjon meg. Nyújtsa ki jól lábait, majd lábujjhegyeit lassan feszítse hátra, tehát a test irányába, majd végezze el ugyanezt az ellenkező irányba. A gyakorlatot felváltva 1 percig végezze. Végül végezzen lábaival néhány körkörös mozgást.

     

     

    Masszázs

    Kopogtassa végig öklével a talpát. Ez meggyorsítja a véráramlást és stimulálja az akupresszúrapontokat. Jót tesz a fáradt lábaknak. Majd hüvelykujjával többször, intenzíven nyomkodja talpa közepét kb. fél percen keresztül (lásd a képet). - itt helyezkednek el a szolár plexus (napfonat) reflexzónái.

     

    A gerincoszlopot nyújtó, lazító jógagyakorlat

    Feküdjön a hátára, karjait helyezze a teste mellé, tenyerei legyenek felfelé. Kilélegzéskor hajlítsa be mindkét lábát, óvatosan húzza a térdeit a feje irányába, majd helyezze a homlokára, miközben csípőjét megemeli. Hátát mindkét kezével támassza meg (lásd a képet). Próbálja meg lábait lassan és óvatosan annyira kinyújtani, amennyire csak tudja. Nem szükséges mindenáron, hogy lábujjhegyével elérje a talajt. Maradjon így néhány másodpercig, majd vegye fel a kiinduló pozíciót. A gyakorlatot kétszer végezze el. Hát- és gerincbetegségek esetén nem alkalmazható!

     

     

    Masszázs

    Feküdjön a hátára, lábait hajlítsa be, majd ujjait a térdhajlaton kulcsolja össze. Fejét emelje a térdéhez, könyökét mindkét oldalon egy kissé emelje meg, majd végezzen enyhe hintázó mozgást a hátán kb. 1 percig.

     

    A nyakat lazító jógagyakorlat

    Egyenes háttal és nyújtott nyakkal üljön le. Belélegzéskor fejét lassan hajtsa előre, miközben a nyakcsigolyákat csigolyáról csigolyára haladva leereszti. Ezután emelje fel a fejét, közben lélegezzen ki. Vegyen újra levegőt, fejét most lassan hajtsa hátra. Kilélegzés közben fejét hajtsa ismét függőleges helyzetbe. A gyakorlatot tízszer ismételje meg könnyed, gördülékeny mozdulatokkal.

     

     

    Masszázs

    Kezét kulcsolja össze a tarkóján, hüvelykpárnáival a nyakcsigolyák felé kívülről befelé haladva masszírozzon kb. 1 percig (lásd a képet)

     

    Az egész testet frissítő jógagyakorlat

    Álló helyzetben vegyen mély levegőt, közben nyújtsa ki mindkét karját felfelé. Álljon lábujjhegyre, és visszatartott lélegzettel maradjon ebben a pozícióban. Lélegezzen ki és ereszkedjen le. A gyakorlatot ötször végezze el.

     

     

    Masszázs

    Vegyen fel laza terpeszállást és öklével kopogtassa végig egész testét. Kezdje a bal lábtól felfelé haladva, maradjon végig a test bal oldalán, majd a fej felett térjen át a jobb oldalra, és haladjon lefelé egészen a jobb lábáig.

    tgym
    XI. évfolyam 11. szám

    Címkék: jógamasszázs

      Aktuális lapszámunk:
      2019. november

      A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.