Szépség

Jónimasszázs

Ismerjük meg a női érzékiség kiapadhatatlan forrását

Tudatosan vagy tudat alatt a legtöbb ember csodálattal áll a "nő misztériuma" előtt. A női szexualitás nagy része mélyen, a sötétben rejtőzve bújik meg, és éppen ez a titokzatosság az, ami a félelmek és spekulációk, ugyanakkor a fantáziák, remények és vágyak számára is nagy teret enged.


A nők - bármely kultúrát vesszük is alapul - a legkülönfélébb szerepeket töltik be. Egyszer bennük látják a kezdeményezőt és a szerelem istennőjét, másszor pedig az ördög eszközének vagy a férfiak játékszerének tekintik őket. Éppúgy megtestesítik a szépséget és a tisztaságot, mint a bűnt és a szégyent. Társadalmunk sajnos szinte minden lehetőséget elzár az elől, hogy a témát a kellő tisztelettel és figyelemmel közelítsük meg. Hogyan is kerülhetnénk kapcsolatba szexualitásunkkal, ha a megismerés lehetőségei ilyen szűk korlátok közé lettek kényszerítve? Ezen a felfedező úton segíthet minket a jónimasszázs.

 

A "jóni" elnevezés a szanszkrit nyelvből származik, jelentése magába foglalja a teljes női nemi apparátust, a vulva külső részeitől kezdve a vagináig, méhig és petefészkekig. Tulajdonképpen a jóni legbenső lényünket tárja fel előttünk. Az a nő, aki felismerte és használni tudja a szex­ualitásában rejlő erőt, annak az életöröme átsugárzik a környezetében élőkre is. Ő testesíti meg a szépséget, és ezt a szépséget szinte mágnesként vonzza magához.

 

A legtöbb latin nyelvben a Hold nőnemű, a Nap pedig hímnemű szó. A nőnem a befogadó- és felvevőképességre utal. Régóta tudjuk, hogy a Hold nélkül nem alakulhatott volna ki a földi élet. A Hold hatással van a bolygónk több mint 70 százalékát borító vízköpenyre, a tengerjárásra (az árapály jelensége), és ehhez hasonlóan minden testnedvünkre is: befolyásolja az érzéseinket, a tudatalattinkat, az álmainkat és a szexualitásunkat.

 

A tantrikus felfogás a világi és spirituális szemléletet egyesíti, így a nő és a férfi rituális egyesülésének központi szerep jut - Siva és Shakti véget nem érő, az egész univerzumot fenntartó nászát jelképezi. A Siva-lingam (a lingam a férfi nemi szerv szanszkrit elnevezése) és a Shakti-jóni ábrázolása és tisztelete egy szent jónikehelybe állított kőlingam alakjában történik. A Siva-lingam a kozmikus alkotóerő és transzcendencia megtestesülése. A jóni az ősi "szent kehely" jelképe, ahol a fogantatás szentsége megtörténik.

 

Az erős spirituális alapokra épülő kultúrák vizsgálatakor rábukkanhatunk olyan tradíciókra, amelyek a nőt hatalommal felruházott szexuális kezdeményezőként ábrázolják és tisztelik. Erről számos ősi görög, egyiptomi, arab, indiai, tibeti és kínai tanítás és írásemlék árulkodik. A kínai költészetben sok olyan lírai kifejezést találunk, amelyet a női nemi szervek megnevezésére használtak (például jádekapu, gyönyörbarlang, misztikus völgy, vörösérc-hasadék). A mai szemléletmódot elnézve azonban a női szexualitás egykori tiszteletének nyomát sem látjuk. Az ókori bölcsek által megfogalmazott tradicionális írások nem tudták áthatni korunk embereinek hétköznapjait.

 

 

A keresztény szellemiség kifejezetten ellenzi a szexualitást, fényében a testi örömök negatív megvilágításba kerülnek. Ez tükröződik nyelvünkben is, hiszen a nemi szervek megjelölésére egyetlen szép és szeretetteljes szavunk sincs. A megvetésnek és imádatnak eme kettősségével kell szembesülnünk akkor, amikor a női szexualitás kérdéseivel foglalkozunk. Az ellentétet mi nők magunkon is tapasztaljuk: fantáziáinkban szinte mindannyian voltunk már olykor örömlányok, de a társadalom felé csak kifejezetten erkölcsös és tisztességes arcunkat mutatjuk.

 

 

Hogy történik a jónimasszázs?

Minden nő végtelenül nagy eksztatikus és érzéki potenciált hordoz magában, és mindannyiunk veleszületett joga az, hogy ezt a kiapadhatatlan, kreatív és hatalmas potenciált teljes mélységéig felfedezzük és kiélvezzük. Az eksztatikus élvezetek csúcsának számító orgazmus tehát nem egy kiváltság, amit egyes nők elérhetnek, mások viszont nem, hanem egy minden emberben meglévő adottság, amely csak arra vár, hogy felfedezzék és kivirágoztassák. A franciák az orgazmust "kis halál"-nak nevezik, nem is alaptalanul, hiszen valóban van valami köze a halálhoz: az orgazmus pillanatában feladod önmagad, az "én" megszűnik létezni.

 

A női szexualitás végtelen tér, amely annál nagyobb, intenzívebb és örömtelibb távlatait fedi fel előttünk, minél mélyrehatóbban foglalkozunk vele. Figyelmesség és tisztelet: ez a két kulcs nyitja a jóni nyújtotta kiteljesedés és az öröm felé vezető út kapuját. Nőiességünk tudatában áthidalhatjuk a köztünk és a férfiak között húzódó mély szakadékot. Nem kell többé védekeznünk vagy türelmetlenül arra várnunk, hogy a férfi kitalálja legrejtettebb kívánságainkat. Mi magunk is tudjuk, mire van szükségünk, és ezt érthetően és szerető gyengédséggel érzékeltetni is tudjuk.

 

 

A jónimasszázs során rengeteg szexuális energiát szabadítunk fel, amelyet aztán a tudat tágítására, a test és a lélek élénkítésére, a nagyobb rugalmasság és kreativitás elérésére fordíthatunk. A feltörő energia a légzés és a képzelőerő révén cirkuláltatható, méghozzá úgy, hogy gondolataink mentén elvezethetjük a test bármelyik részére: ahová szellemünk repül, oda gyűlik az energia, és fokozza az izmok és idegek aktivitását. Minél jobban koncentrálunk, annál több energiát tudunk mozgósítani, és minél inkább aktiválódunk a légzés segítségével, annál magasabb fokú lesz majd a szexuális élmény és élvezet.

 

A lábfejhez, a kézhez és a fülhöz hasonlóan a jóni is rendelkezik különböző szervekkel kapcsolatban álló reflexzónákkal, ezért is van az, hogy a jóni izgatása az egész testben kellemes érzést vált ki. A jónimasszázs során a durva szexuális energia (csing) átalakul finomszerkezetű energiává (csi). A csing szex­uális energia a gerincoszlop alsó végénél "lakik", és folyamatosan termelődik az emberi szervezetben. A masszázs során ezt az energiát felpezsdítjük és felforrósítjuk, így aztán majd a masszázs befejeztével fel tud emelkedni a gerinc mentén, és elöntheti az egész testet. A kis energia-körforgásban végzett tudatos légzéssel alátámaszthatjuk, illetve segíthetjük ezt a folyamatot.

 

A jónimasszázs és ezáltal a belső felfedezőút előfeltétele a védett és biztonságos környezet. A szoba legyen rendezett és szép, hiszen a külső rend belső rendet is teremt. Friss virágok, érzéki illatok, gyertyafény, hangulatos zene és szép kendők pillanatok alatt minden szobát a gyönyör oázisává varázsolnak. Legyen kellemesen meleg (legalább 28 °C), és ne kelljen attól tartani, hogy hirtelen megzavarhatnak. Minden jónimasszázst megelőz a női szépség és a nőiesség dicsőítésének szertartása és egy teljes testmasszázs. A nőiesség (Shakti) és a férfiasság (Siva) előtti térdre borulás a tantra egyik fontos alapmomentuma, amely kifejezi a minden élőlény iránti feltétlen tiszteletet. Ez a nagyrabecsülés megadja a masszázshoz szükséges bizalmat, a teljes testmasszázs pedig megteremti a helyes testérzékelést.

 

 

A harmadik lépésben a masszázs a test érzéki területeit célozza meg, mint a nyak, a mellek, az arc, a lábak közötti rész (nem a jóni!), az ujjak és a lábujjak. A negyedik fázist „a jóni kapuinak megnyitása" névre keresztelték. Ez a szakasz nem a közvetlen stimulálásról, hanem a jóni egészének szemléléséről és ingerléséről szól: kívülről megérintjük és megvizsgáljuk, játékosan körüljárjuk és lüktetésbe hozzuk. A vénuszajkakat megmasszírozzuk. A cél az, hogy erotikus érzéseket keltsünk és a jónit kibontakoztassuk.

 

Az ötödik fázis a "csikló izgatása", amely a csiklóhoz való óvatos közeledéssel indul és végül a közvetlen izgatásával ér véget. Eközben a szex­uális energia nagyon erőtel­je­sen áramolhat. Az elkövetkező szakaszokhoz hasonlóan már itt is nagyon fontos, hogy újra és újra bevonjuk a masszázsba az egész testet. A légzés mélyebb és intenzívebb, a képzelőerő segítségével pedig már megpróbálhatjuk a kis energia-körforgásban cirkuláltatni. A hatodik szakaszban "be­lé­pünk a szentélybe". A jóni belseje minden nőnél felettébb egyedi felépí­tésű: alacsony vagy magas hegyek, szűk vagy tágas völgyek tagolhatják, másmilyen a falak, a bőr, az izmok, a bőrlebenyek tapintása, a hőmérséklet és a nedvesség. A jónimasszázs e különleges szakasza valamivel nyugodtabb, az energia kissé lecsen­desedik és szét­osz­lik a szerve­zet­ben.

 

 

A hetedik fejezet szintén a masszázs egy nagyon intenzív szakasza: a G-pont felfe­dezése és ingerlése következik. Az energia általában itt éri el a csúcspontját. A nyolcadik fejezet a végjáték. A cél az energia lecsillapítása és a masszírozott személy ösztönzése arra, hogy ezt az energiát ismét magához láncolja, ne engedje elillanni. Az energiaszint lassan csökkenni kezd, az energia "megnyugszik" és szétoszlik. A kapuk gyengéden visszazáródnak.

 

Aki úgy dönt, hogy saját szexualitását egy tudatosabb és magasabb szinten kívánja megismerni, az ezt soha nem kizárólag önmagáért teszi. Az elérhető gyógyulás, a saját nemiség és érzékiség kifürkészése akaratlanul is olyan hullámokat vet, amelyek lassan-lassan a körülöttük élő többi emberre is átterjednek. A fejlődés és a kivirágzás felkelti majd a környezete érdeklődését is. Másképpen fogja felnevelni gyermekeit, tudato­sabban, tapasztalatokkal gazdagabban és magától értetődő könnyedséggel és természetességgel világosítja majd fel őket. Fontos, hogy a nagyobb fokú megértés, tudás és egy másfajta szemléletmód segítségével olyan alapokat teremt­sünk, amelyek segítenek az évszázadokon át felhalmozódott bántalmak tudatosabb megközelítésében, és a szebb, boldogabb és szabadabb jövő felé vezető első, bátor lépés megtételében.

Aschenbrenner Eti
XV. évfolyam 5. szám

Címkék: jónimasszázs, női érzékiség

Aktuális lapszámunk:
2020. november

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.