Szépség

Kényeztessük a lábunkat!

Nyaranta a lábunk nem győzi élvezni, hogy végre kiszabadulhat a szoros, zárt cipőkből, és szabadon gázolhat a tengerpart homokjában. Kényeztessük akkor is, ha már vége a strandszezonnak!  


 

A mezítláb járás természetes talajon nemcsak a lábunknak, hanem az egész szervezetünknek jót tesz. A homokban való gázoláshoz nem kell a legközelebbi tengerparti nyaralásra várnunk, otthon is megteremthetjük a megfelelő körülményeket. Vásároljunk a barkácsboltban finom szemcséjű homokot, és töltsük bele egy kisebb méretű lapos kádba úgy, hogy néhány centi magas felületet kapjunk. Hogy a homok ugyanolyan kellemesen meleg legyen, mint mondjuk a Kanári-szigeteken, állítsuk a kisebb kádat egy nagyobb, meleg vízzel feltöltött kádba, de azt is megtehetjük, hogy a még ki nem nyitott homokzsákot melegítjük át forró vízben, és csak utána töltjük bele a lapos edénybe.

 

Ekkor következik az a pillanat, amikor végre beleléphetünk a homokba. Hunyjuk be a szemünket, és koncentráljunk arra, mit érzünk a lábunkon. Tíz-húsz percen keresztül járjunk egyhelyben, és nagyon intenzíven és tudatosan görgessük a lábunkat, hogy az izmaink igazán mozgásba jöjjenek. Az izmok mozdulatait a felső combunkban és a fenekünkben is érezzük. A helybenfutás kellemes mellékterméke, hogy közben kiürül a lábunkból a fölösleges víz, és a szövetek feszesebbé válnak. A homokban való járás valóságos természetes peeling, de csak akkor, ha az érintett területet utána tovább kezeljük. Erre különösen alkalmas a következő mandulás radír, amely hetente egyszer-kétszer alkalmazva garantáltan finommá teszi a lábat. A joghurtos-mandulás bőrradír tejsavtartalma feloldja a lábon található bőrkeményedéseket, míg a manduladarabkák ledörzsölik az elszarusodott bőrt. A citrom illóolaja a méregtelenítést szolgálja, segíti a víz távozását, csökkenti a láb izzadását, és kellemes illatot hagy maga után.

 

 

Recept: Joghurtos-mandulás bőrradír

Hozzávalók:

• 2 evőkanál natúr joghurt

• 3 evőkanál reszelt mandula

• 2 kávéskanál mandulaolaj

• 5 csepp citromolaj

 

A berepedezett bőr ellenszere a körömvirág- kivonat és -kenőcs

 

A hozzávalókat keverjük össze, kenjük fel a lábunkra, majd masszírozzuk bele alaposan a láb bőrébe. Az elszarusodott területeket néhány percen keresztül masszírozzuk (a legjobb, ha gumikesztyűt húzunk hozzá). Utána langyos vízzel öblítsük le a lábunkat, és kenjük be hidratálókrémmel. A frissítő hatás még intenzívebb, ha simító mozdulatokkal kenjük be a bőrünket hidratálógéllel.

 

 

Lábfürdő fitneszhatással

Jó hatású, ha magasra támasztjuk a lábunkat, vagy ha gyögyöző fürdőbe merítjük. Érdemes beszerezni egy buboréküzemmóddal is működő lábfürdető készüléket. Lábfürdőhöz a kádat 35-38 fokos vízzel töltsük meg, és adjunk hozzá 5-8 csepp illóolajat. A citrom- és grépfrútolaj salaktalanító és vízhajtó hatású, a levendula csökkenti az idegességet, a rózsa harmonizáló. Körülbelül 15 percnyi fürdési idő után (vagy lehet rövidebb is, zárásként hideg leöntéssel) szárítsuk meg és krémezzük be a lábunkat.

 

A frissítő lábfürdő valóságos balzsam a magas sarkú cipőben töltött nap után

 

Ha visszatérő körömágygyulladásban szenvedünk, fontoljuk meg, nem eszünk-e túl sok cukros ételt, mert ez könnyen vitamin- és kalciumhiányhoz vezethet. Ellenszerként a leghatásosabb a kombinált vitamin- és ásványianyag-készítmény, ízétkezésben pedig a savanyú tejtermékek, a növényi olajak és a teljes őrlésű lisztből készült termékek. A túlzott szarusodást csökkentheti az A- és C-vitamin, a kálium, kalcium és cink. Ajánlatos a lábunkat naponta kezelni A- és E-vitaminban gazdag masszázsolajjal, amely jót tesz a durva lábbőrnek és a lábujjak közötti sebeknek.

 

 

Görgessünk köveket!

Legközelebbi sétánkról hozzunk magunkkal két kerek, közepes méretű követ, ők lesznek lábunk jövendőbeli fitneszpartnerei. A lábgimnasztikát végezhetjük a homokban való sétálás után, de máskor is, például tévénézés közben. Mindkét lábunkkal mozgassunk egy-egy követ (a legjobb, ha mezítláb vagyunk), és közben engedjünk szabad folyást a fantáziánknak. A mozgás lehet szinkron vagy körkörös, haladhat alulról fölfelé vagy jobbról balra. Csodálkozva figyelhetjük, milyen tanulékony és érzékeny a lábunk, és milyen hamar megbarátkozik a kövekkel! A gyakorlat ellazítja a szervezetet, a testi, szellemi és lelki feszültségek feloldódnak, relaxált koncentráció alakul ki.

 

A kövekkel végzett lábgimnasztika lazítja és mozgékonyabbá teszi a lábízületeket

 

A kőgimnasztika alternatívája, illetve kiegészítése lehet a dudoros labdával végzett tréning. A labdát először a lábujjainktól elindulva vezessük végig a lábunk belső szegélyén, majd a külső szegélyen át viszsza a lábujjakig. Utána gyengéden köröző ide-oda mozgás következik, hogy a talpunk minden pontja érintkezésbe jusson a labda dudoraival. Ez a gyakorlat ideális módon stimulálja a talp relflexzónáit, így eltűnik a feszültség, az izomgörcs. Ideális megoldás, ha egy hosszabb munkanap után ki akarunk kapcsolni vagy új erőt nyerni.

 

Az olyan lábproblémákra, mint száraz bőr, foltok, repedések, barázdás köröm, megoldást jelentenek a zsírban és nedvességben gazdag kenőcsök és körömolajak. Az olajat naponta kétszer masszírozzuk be a láb bőrébe és a körömbe. A gombásodás megelőzésére és kezelésre szolgál a körömvirágkivonat: az eszenciát a lábfürdő után hordjuk fel a körömre és a körömágyra. Miután felszívódott, krémezzük be a lábunkat körömvirágkenőccsel. Ez utóbbi a durva bőr ellen is hatásos.

 

 

Egyéb lábfit-tipp

Álljunk lábujjhegyre, és egészen lassan eresszük vissza sarkunkat a talajra. A gyakorlatot ismételjük meg többször.

 

Ha vádlink begörcsöl, a következő gyakorlat segít: Egy vastag könyvet vagy követ helyezzünk el kb. 60 cm távolságban a faltól. Egyik lábunkat helyezzük rá, a másikat helyezzük elé. Most dőljünk előre, alkarral és tenyérrel támaszkodjunk a falnak, míg a lábikrában enyhe húzást érzünk. Fél perc után lábcserével ismételjük meg a gyakorlatot.

 

Ha lábaink fáradtak, vegyük le cipőnket és zokninkat, így üljünk le egy székre. A lábfejek olyan távolságra kerüljenek egymástól, hogy térdeinket még éppen egymáshoz tudjuk érinteni. Ekkor emeljük meg a talp külső szélét. Röviden tartsuk ki ezt a helyzetet, majd többször ismételjük meg a gyakorlatot.

 

Jó tanács egy fárasztó gyalogtúra után: mossuk meg a lábunkat, majd egy uborkát aprítsunk fel mixerben, a pépet töltsük zokniba, és a zoknit húzzuk fel. A pakolást tartsuk a lábunkon legalább néhány óráig, lehetőleg egész éjszaka.

 

Ha úgy érezzük, lábunk ég, a jégbe hűtött cseresznyemagzsák valóságos csodát tesz (a reformházakban kapható). A zsákot helyezzük a talajra, mezítelen lábunkkal dörzsölgessük, „markolásszuk” vagy tapossuk. Szintén jó ötlet, ha két üres műanyag palackot a mélyhűtőben alaposan lehűtünk, majd ezeket gurigatjuk meztelen talpunkkal.

 

Nagyon jót tesz a lábnak, ha mezítláb futunk a homokban

 

Ha lábfejünk izomzata gyenge, feküdjünk hanyatt, lábunkat térdben behajlítva támasszuk a falnak, a talpak a falnak simulnak. Lábujjheggyel másszunk felfelé, amíg lehet. Legalább háromszor ismételjük meg.

 

Ha lábaink erőtlenek, ernyedtek, sok mozgásra van szükségük. Mindegy, hogy ülve, állva, talpunkat minél gyakrabban homorítsuk. Szintén jó edzés, ha a földre szórt apró tárgyakat (ceruzát, radírt, üveggolyót) lábujjainkkal igyekszünk felemelni a földről, majd olyan messze elhajítjuk, amennyire csak lehet.

 

Ha lábunk száraz, hálás, ha jojobaolajat vagy aloevera-kivonatot tartalmazó krémmel ápoljuk. Lábfejünk bőre ugyanolyan finom, mint arcbőrünk, ezért ugyanazokkal a kozmetikumokkal kezelhetjük. Kiváló erre a célra az olívaolaj is. Az olajos bedörzsölés után 5 percig áztassuk lábunkat meleg vízbe, majd dörgöljük szárazra.

 

Ha lábunk izzadós, langyos ecetes vízbe áztassuk. A következő, különleges lábfürdőt is ajánljuk: Tegyünk a lábvízbe egy evőkanálnyi tejszínt, majd 2-2 csepp kakukkfű, levendula, árnika és rozmaring illóolajat. Nagyon makacs esetekben tölgyfakéregteában (legfeljebb havonta kétszer!) áztathatjuk.

 

Ha a cipő nyom, szorít, inkább vásároljunk egy számmal nagyobb lábbelit. Ha lábunkban nyomást érzünk, gélzoknit viseljünk.

 

Ha lábfürdőt készítünk, a víz soha ne legyen 16 C-foknál hidegebb, ill. 35 C-foknál melegebb. A lábfürdő élénkítő hatású, tehát soha ne alkalmazzuk lefekvés előtt. Sport és gyalogtúra esetén sem ajánljuk, mert hatására a bőr felpuhul és könnyen kidörzsölődik.

 

 

Wellnesshatású lábfürdő

A következő hozzávalókkal célzott lábápoló hatást érhetünk el:

 

Almaecet

Az ásványi nayagokban és nyomelemekben gazdag almaecet serkenti a vérkeringést, lábfürdőhöz adva segíti a salaktalanítást. Emellett erősíti a bőr védekező rendszerét, az egészséges bőrfunkciót, és megelőzi a lábizzadást és a lábgombásodást.

 

A szép láb mindig magára vonzza az elismerő pillantásokat

 

Tengeri só

A tengervíz magas sótartalma (például a Holt-tengerben) oldja a megkeményedett szaruréteget és simává, bársonyossá teszi a bőrt. A só intenzíven vízteleníti a bőrt, ha a talp felől alkalmazzuk, kiürül a fölösleges folyadék a lábduzzanatokból, és tehermentesülnek az ízületek.

 

Édeskömény

Ha a lábfürdőhöz 5-8 csepp édesköményolajat adunk, sikerrel harcolunk a narancsbőr ellen. A talp reflexzónáin át az illóolaj serkenti a szervezet salaktalanítását, a zsír lebontását, és vizelethajtó hatású. Ezenkívül segít emésztési zavarok, puffadás és hasi görcsök esetén.

-emel-
IX. évfolyam 9. szám

Címkék: láb, lábfürdő

Aktuális lapszámunk:
2019. június

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.