Szépség

Mágikus torna cellulitisz ellen

Az egyszerű, ámde hatásos gyakorlatok segítségével eredményesen vehetjük fel a harcot a cellulitisz ellen, méghozzá bárhol és bármikor: az ágyban, a fürdőszobában, az autóban vagy az irodában.


 


 

Feszesítő fenéktrükk

Kezdjük a reggelt az ágyban fekve ezzel az egyszerű gyakorlattal. Feküdjünk kényelmesen a hasunkra. Emeljük fel a fejünket és a mellkasunkat, és támaszkodjunk az alkarunkra. Szorítsuk össze a két lábunkat és tartsuk feszesen a fenekünket. Először rúgjunk felfelé kétszer a bal lábunkkal, a sarkunk közben mozduljon el a fenekünk felé. Utána lassan engedjük vissza a lábunkat. Most ugyanezt ismételjük meg a másik lábunkkal. Ismétlés: mindkét oldalon 10-szer.

 

Tipp: Az algafürdő salaktalanítja a szöveteket. Az ásványi anyagokból, vitaminokból és aminosavakból álló különleges tengeri keverék megszünteti a víz felgyülemlését és feszessé teszi a bőrt.

 

Lassítás: a stressz is elősegíti a cellulitisz képződését, mert hosszú távon kedvező a folyadék felszaporodásához és a zsírsejtek megnövekedéséhez. Tartsunk gyakran egy-egy kis szünetet: vegyünk mély lélegzetet, hunyjuk le a szemünket és gondoljunk valami szépre.

 

Karcsú combok

Lakástakarítás? Akkor biztosan akad egy stabil asztal a közelben, arra lesz szükségünk. Álljunk meg tőle fél méterre összezárt lábakkal, felsőtestünk egyenes háttal hajoljon előre. Mindkét kezünkkel kapaszkodjunk az asztal peremébe. Álljunk a bal lábunkra, kicsit hajlítsuk be a térdünket, és kinyújtott jobb lábunkat lassan emeljük a magasba, amíg párhuzamos nem lesz a talajjal. A hát és a kinyújtott láb képezzen egyenes vonalat. Közben a csípőnket ne fordítsuk el! Tartsuk meg a pózt, majd lassan  engedjük vissza a lábunkat. 10-szer ismételjük mindkét lábbal.

 

 

Formába hozza a felkart

Ez a gyakorlat jól működik az íróasztal mellett, illetve minden asztalnál, amelyhez oda tudunk tolni egy széket. Üljünk le kényelmesen, zárt lábbal, a hátunk legyen egyenes, a karunk párhuzamos a testtel. A tenyerünk nézzen felfelé. Az al- és a felkarunk zárjon be derékszöget. Feszítsük meg a bicepszünket, tartsuk így 10-15 mp-ig, majd lazítsuk el. 10-szer ismételjük.

 

Tipp: Zsírégetés: az izmok erősítése jó a feszes formáknak. A lassú tréning során a zsírsejtek elégnek. Ideális mozgás a gyors séta, a lépcsőmászás, a biciklizés - minden olyan sport, amely a kötőszövetet nem veszi túlzottan igénybe.

 

Tipp: feszesítő leöntések. Reggelente többször tusoljuk le a fenekünket, a csípőnket, a hasunkat és a combunkat először meleg, majd jéghideg vízsugárral. Ez serkenti a vérellátást, aktivizálja a sejtanyagcserét, elszállítja a mérgeket, és a gyorsabban regenerálódó sejtek új energiához jutnak.

 

Fenékformálás

A kedvenc számunk megy a rádióban? Élvezzük úgy, hogy közben elvégezzük ezt a gyakorlatot! Mindkét kezünkkel kapaszkodjunk egy szék támlájába. A két lábunk legyen vállszélességben, a hátunk egyenes, a fenekünk izmait feszítsük meg. Lassan emeljük hátra a bal lábunkat, amíg a lábfejünk körülbelül 20 cm-re lesz a talajtól. Spicceljünk. Ebben a helyzetben lassan mozgassuk a lábunkat oldalra, előre, majd újra hátra, körben. 10-szer ismételjük meg, majd a másik oldalon is tízszer.

 

 Lapos has

Esténként ne heverjünk a kanapén, hanem végezzük el ezt a gyakorlatot, amely gyorsan meghozza a gyümölcsét. Feküdjünk a hátunkra, a zárt térdünket húzzuk a mellkasunk irányába, közben a hasizmainkat feszítsük meg. Kissé emeljük fel a fejünket, mindkét kezünkkel fogjuk át a bal térdünket, és húzzuk könnyedén a mellkasunkhoz. Közben a jobb lábunkat nyújtsuk ki ferdén felfelé. Ebben a helyzetben tartsuk feszesen a hasizmokat 5 mp-ig, majd lazítsunk és váltsunk lábat. Mindkét oldalon 10-szer ismételjük.

 

Tipp: ügyeljünk a ruházatunkra! A túl szoros nadrág akadályozza a vérkeringést és a bőr anyagcseréjét. Jobbak a lazább szabású darabok. A speciális harisnyák erősítik a kötőszövetet. 

 

Ez is erősíti a hasat

Legyünk bár otthon vagy az irodában, ezt a gyakorlatot elvégezhetjük egy szilárdan álló széken. Üljünk a székre, kapaszkodjunk meg jól a szélében, zárjuk össze a lábunkat, és feszítsük meg a hasizmainkat. Emeljük a magasba a lábunkat lassan, amíg derékszöget nem zár be a t estünkkel. Lassan emeljük meg még néhány centit, majd engedjük le. A hasizmaink erejével dolgozzunk! 3-szor ismételjük.

 

Tipp: Vigyázat, napfény! A hosszú hullámú UV-A sugarak mélyen behatolnak a kötőszövetbe, és ott szétrombolják a sejteket. Ezért mindig használjunk magas faktorszámú fényvédőt! A maximális engedélyezett napfürdők száma 50/év, beleértve a szoláriumozást is.

 

A comb edzése

Tipp: anticellulitisz-ételek: mindennap együnk olyan ételeket, amelyek segítik a kötőszövet felépülését. Idetartoznak a sovány tejtermékek, a hal, a szárnyas, az eper és a grépfrút, a lencse és a borsó.

 

Épp szünetet tartunk? Használjuk ki az időt erre az egyszerű, de hatásos gyakorlatra. Támaszkodjunk a hátunkkal és a fejünk hátsó részével a falnak, a karunk lazán lógjon. Óvatosan tegyünk előre néhány lépést. A felsőtestünk ekkor automatikusan lejjebb csúszik. Feszítsük meg a combunkat, hajlítsuk be a térdünket, amíg a lábunk alsó és felső szakasza derékszöget zár be. A pózt 30-60 mp-ig tartsuk meg, ameddig bírjuk. Többször ismételjük.

 

Feszesíti a comb belső részét

Elvégezhetjük a buszon vagy az íróasztalnál is ezt az izometriás gyakorlatot, amely megfeszíti a láthatatlan izomcsoportokat. Mindenhol csinálhatjuk, amíg ülünk. Először feszítsük meg a combunk és a fenekünk izmait, utána szorítsuk egymáshoz a két combunkat. Számoljunk legalább tízig, de tovább is lehet. Utána lazítsunk, majd kezdjük újra. Legalább 10-szer ismételjük.

 

Tipp: Kerüljük el a jojoeffektust! Egészségesebb zsírszegény táplálkozással lassan lefogyni. A sport és a rendszeres mozgás is csökkenti a cellulitiszt. A gyors diéták hatása éppen ellentétes: hosszú távon a hízás-fogyás megviseli a kötőszövetet.

 

Simogatás cellulitisz ellen

A vizsgálatok szerint az anticellulitisz-termékek kétszerte hatásosabbak, ha intenzíven bemasszírozzák azokat.

 

•Először egy kis mennyiségű masszázsolajat kenjünk a fenekünkre és a combunkra. Utána masszírozzuk be alaposan az egész felületre. Ez serkenti a bőr mikrokeringését.

 

•Utána térjünk rá a combra, a csípőtől a térdig mindkét kezünkkel többször masszírozzunk. Mindig alulról felfelé és kívülről befelé haladjunk, azaz a szív irányába.

 

•Az optimális hatást akkor érjük el, ha ökölbe szorítjuk a kezünket.

 

•A has erősítése céljából a tenyerünkkel haladjunk az óramutató járásával megegyező irányban a köldök körül, utána csipkedjük meg a bőrt.

tgym
XIV. évfolyam 3. szám

Címkék: cellulitisz, torna

Aktuális lapszámunk:
2019. november

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.