Szépség

Masszázs a sima bőrért

Nyáron sok bőrfelület marad fedetlenül az ember testén. Az ujj nélküli topok és a miniszoknyák különösen akkor érvényesülnek jól, ha szép sima a bőrünk. Ha a szövetek nem elég erősek, akkor bőrfeszesítő testápolókkal, kifinomult masszázstechnikával és kiegyensúlyozott étkezéssel gyorsan újra formába kerülhetünk.


 

Lábmunka

A testápoló különösen hatékony, ha helyes masszázstechnikával visszük fel bőrünkre. Ossza el tenyereiben a bőrfeszesítő testápolót, majd lábfejétől a combjáig simogató mozdulatokkal vigye fel testére.

 

Nyomás

Befejezésként masszírozza be a testápolót. Mutató-, közép- és gyűrűsujjának ujjbegyeit enyhe nyomással és lágyan körözve csúsztassa bőrén. Közben változtassa az irányt (először az óramutató járása szerint, majd ellentétesen). Masszírozza ily módon mindként lábát a lábfejtől a combtőig. Fontos, hogy a visszereket ne masszírozzuk.

 

Testépítés a karoknak

Következőként vigye fel a testápolót a bal, illetve a jobb karjára és masszírozza be körkörös mozdulatokkal a csuklótól a szív irányába.

 

Teljes testmasszázs

Végül krémezze be a hasát, a dekoltázsát és – ha lehet – a hátát. Enyhe nyomással, köröző mozdulatokkal masszírozza be a krémet.

 

„17-es trükk” a problémás területekre

A különösen petyhüdt testrészeket, mint a comb, a has és a felkarok, érdemes még egyszer jó alaposan átgyúrni. Emelje meg bőrét hüvelyk- és mutatóujjával lágyan és tolja egymás ellen.

   

Tipp: a hideg feszesít

A jéghideg zuhany, illetve a hűtő borogatással vagy mosdókesztyűbe tekert jégkockákkal történő enyhe dörzsölés edzi a véredényeket. A hideg csiklandozás arról gondoskodik, hogy a pórusok villámgyorsan összehúzódjanak. Az eredmény: a bőr feszesebbnek hat.

 

Fitten és csinosan

A petyhüdt bőr arra figyelmeztethet, hogy a test sav-bázis egyensúlya felborult. A helytelen táplálkozás és a stressz miatt túl sok salakanyag kering szervezetünkben, amely testünket az idő múlásával elsavasítja. Lúgos ételek fogyasztásával azonban helyreállítható az egyensúly.

 

Fogyasszon többet a következőkből: krumpli, gyümölcsök, zöldségek, tej, ásványvíz és gyógyteák, mivel ezek tehermentesítik a szervezetet, és szép feszes bőrrel ajándékoznak meg. Az is fontos, hogy sokat igyon, így moshatja ki szervezetéből a salakanyagokat!

 

Mértékkel fogyasszon húst, kolbászt, halat, sajtot, túrót, cukrot, süteményt, csokoládét, kávét és alkoholt, mert ezek is savasítanak és általuk a szövetek rugalmassága lanyhul. Ezen élelmiszerek aránya étkezésünkben maximum 20% legyen.

 

Lehetőleg gyakran mozogjon, mert ezáltal lendületbe hozza nyirokrendszerét, a salakanyagok pedig gyorsabban kiürülnek. A feszes lábakért érdemes elővenni az ugrókötelet, a feszes karokért pedig a minisúlyzókat.


X. évfolyam 8. szám

Címkék: bőr, masszázs

Aktuális lapszámunk:
2018. szeptember

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.