Szépség

Megszépítő grimaszok


Még ha furcsán néz is ki, tépje le az arcáról a maszkot! Grimaszoljon, fintorogjon és  nevessen, amíg ki nem pirul a bőre! A legjobb mindezt reggel megtenni, ha ugyanis rendszeresen gyakorolunk, az arcunkról egykettőre eltűnnek a szarkalábak és az apróbb ráncok.

 

Reggelente egy kis mimikai gyakorlat valósággal csodát tehet. Nemcsak a kicsi ráncokat tünteti el, hanem még azt is felvidítja, aki csak kedvetlenül mászik ki az ágyából. Az izmok megfeszítése, majd ellazítása ugyanis oldja az arcizmok feszültségét és javítja vérellátásukat. Ennek köszönhetően javul a sejtek oxigén- és tápanyagfelvétele, az anyagcsere salakanyagai pedig gyorsabban kiürülnek. Ha az arc bőre rózsásra pirul, akkor elegendő ideig grimaszoltunk, és ennek meg is lesz az eredménye: az arcbőrünk néhány héten belül láthatóan feszesebb és finomabb lesz.

 

1. Szemtelenül öltsünk nyelvet a tükörképünkre, közben tátsuk nagyra a szánkat, és a garatunk is táguljon ki! Néhány másodperccel később még egyszer nyújtsuk ki teljesen a nyelvünket. Időtartam: 10-20 mp.

2. Szorítsuk össze az ajkunkat, a szánk szélét húzzuk félre. Közben hol vigyorogjunk hol vágjunk durcás képet.
3. Most az alsó állkapcsunkat toljukelőre, mint egy fiókot, majd húzzuk vissza, utána mozgassuk oldalirányban ide-oda többször egymás után.
4. Utána szorítsuk össze az ajkunkat, és fújjuk fel az arcunkat. Néhány másodpercig tartsuk meg a feszültséget.
5. Most többször egymás után csücsörítsünk, mintha csókot akarnánk adni a világnak. Dobjunk néhány csókot a kedvesünknek, ha nincs is ott.
6. Tartsuk egyenesen a fejünket, és kezdjük el forgatni a szemünket. Anélkül, hogy megmozdítanánk a fejünket először jobbra, utána balra, utána fel, majd le. Néhányszor ismételjük meg.

7. Végül hunyjuk be a szemünket és mosolyogjunk befelé. Közben az egész arcunk lazuljon el, és a mosolygásunk hatoljon el egész a szívünkig. Az egész gyakorlatsort 4-8-szor ismételjük meg.

 

 

A rendszeres arcizomtornával a feszültség okozta fejfájás és a fülzúgás is enyhíthető. Az arc és a nyakszirt területén ugyanis számos makacs görcs azért jön létre, mert a rágóizmok teljesen feszült állapotban vannak. Ennek az az oka, hogy stresszhelyzetben és kellemetlen szituációkban öntudatlanul is összeszorítjuk a fogunkat, vagy álmunkban csikorgatjuk őket. Ez azonban valóságos méreg az arc számára, mivel minden egyes görcsbe rándult izom blokkolja a vérellátást és az energiaáramlást. Éppen ezért használjuk ki a reggeli „arcbalettet” arra, hogy újra kifejezést adjunk tiltott érzelmeinknek! A partner végül is nem fogja látni, mit csinálunk. Arcgimnasztika közben szabaduljunk meg a gátlásainktól! Forgassuk felháborodottan a szemünket, öltsük ki a nyelvünket kiállhatatlan kolléganőnkre, és így tovább. Zárásként töltődjünk fel pozitív energiával az egész napra egy hatalmas mosoly segítségével.

- me -
XVIII. évfolyam 1. szám

Címkék: arcizomtorna, szépségápolás

Aktuális lapszámunk:
2019. június

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.