Szépség

Pilates - Szelíd tréning a testünk közepének erősítéséért

Gyakorlatok, amelyek lendületbe hoznak és jókedvűvé tesznek

    A mindennapi stressz és hátfájás ellen, az erős izmokért és a feszes hasért. Tapasztaljunk meg egészen új  testérzést a pilates-gyakorlatok segítségével!


     

    Biztosan már mindenki hallott róla: a pilates az az edzés, amelynek népszerűsége évek óta nálunk is egyre növekszik. És nem ok nélkül. A Németországból származó Joseph Pilates saját fejlesztésű edzésprogramját a 20-as években vitte át az Egyesült Államokba. Az ázsiai küzdősportok, a jógaelemek és a nyugati gimnasztika gyakorlatait kombináló módszer gyorsan népszerűvé vált. Pilates maga kezdetben „contrology” néven emlegette a módszerét.

     

    Amikor az egykori bokszoló és cirkuszi artista megnyitotta a fitneszstúdióját New Yorkban, törzsvendégeit főleg táncosok és színészek jelentették, akik a hivatásukból adódó ízületi vagy hátproblémákkal küszködtek. Hamar felismerték, hogy a módszer hatékonyan és tartósan erősíti a hátat. Ebből a célból Pilates különleges eszközt fejlesztett ki, amely acélrugókból és oldalsó  huzalokból állt. Az eszköz átvette a nehézségi erőt, és szelíden adagolt tréninget tett lehetővé  minden szinten. Az ilyen eszközök még ma is léteznek és a tudomány állásához igazodnak. A Pilates-eszközök azonban eléggé drágák, a kezdőknek viszont nincs rá szükségük, nyugodtan kezdhetik a földön végzett gyakorlatokkal.

     

    A cikk folytatását 2014. februári lapszámunkban olvashatják!

    -nori-
    XX. évfolyam 2. szám

      Aktuális lapszámunk:
      2019. augusztus

      A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.