Szépség

Siacu gimnasztika

Jussunk több energiához!

Ki nem vágyna belső harmóniára és életörömre? Ehhez juthatunk hozzá a japán siacutechnika segítségével. Cikkünk nyolc egyszerű gyakorlatot mutat be. 


Szelíd, de célzott nyomás, intenzív simítás, gondos nyújtás és lazítás – akinek valaha is része volt már alapos és szakszerű siacumasszázsban, tudja, hogy a módszer nemcsak önmagunkra koncentrálni segít és feltölt új energiával, hanem a lelkünket is mélyen megérinti. A japán siacu szó jelentése „ujjnyomás”, jóllehet a terapeuta az ökölbe szorított kezét, a könyökét, a térdét és a lábát is használja arra, hogy feloldja az energiablokádokat testünk energiapályáin, a meridiánokban. 

 

Bár a siacu az érintés ősi japán gyógyító művészete, ma már a szigetországon kívül a világ számos más táján, így nálunk is egyre népszerűbb. 

 

Ez a holisztikus tréning a légzésgyakorlatokat nagyon hatásos meridián-nyújtógyakorlatokkal kombinálja, amelyek serkentik és harmonizálják az életenergia, a csi áramlását. Valamennyi meridián összeköttetésben áll meghatározott szervekkel, és egészen speciális feladatot tölt be. 

 

A cikkünkben bemutatott nyolc gyakorlat középpontjában a tüdő- és vastagbél-meridián, valamint az epehólyag- és májmeridián erősítése áll. Ezek a felelősek többek között az energia felvételéért és elosztásáért, a méregtelenítésért, az immunrendszerért, a döntésekért, a motivációért, a tervekért és víziókért. A gyakorlatokat hetente többször végezzük el, lassan és élvezettel. Közben az orrunkon át lélegezzünk be és ki. A sorozat végén feküdjünk le öt percre, és figyeljünk a testünkre: hogyan érezzük magunkat? Remélhetőleg sokkal jobban, mint korábban!

 

Elengedés, nyugodt légzés, önmagunk középpontjának megtalálása

Ezt adja a gyakorlat: Mielőtt nekilátnánk a siacugimnasztikának, szánjunk magunkra néhány percet, hogy magunk mögött hagyhassuk a hétköznapokat és önmagunkra tudjunk koncentrálni. Ehhez jó támaszt nyújt ez a gyakorlat.

 

Így csináljuk: Álljunk vállszélességű terpeszbe, a lábunk legyen laza. A két karunkat keresztezzük a mellkasunk előtt úgy, hogy a két tenyerünk pont a kulcscsont alatt feküdjön. Húzzuk ki a gerincünket, és néhány percen át tudatosan figyeljünk arra, hogyan áramlik be és ki a levegő az orrunkon át. Közben a szánk legyen kissé nyitva.

 

Harmónia keletkezik, ha egyensúlyba kerül jin és jang energiánk

Ezt adja a gyakorlat: Harmonizálja belső erőforrásinkat, egyensúlyt teremt aktivitás és nyugalom között

 

Így csináljuk: Álljunk terpeszállásba, a lábunk legyen laza. A testsúlyunkat helyezzük a jobb lábunkra (az alsótestünk is mozduljon el arrafelé), miközben a jobb karunkat emeljük fel (aktivitás). Utána a testsúlyt toljuk át a bal lábunkra, engedjük le a karunkat (nyugalom), és emeljük fel a bal karunkat. A váltakozás egészen lassú legyen. Képzeljük el, mintha egy ecset lenne a kezünkben, és azzal festenénk a falat! A gyakorlatot nyolc légvételen át végezzük, kétszer.

 

Eldobjuk a fölösleges terhet, és utat nyitunk az újrakezdésnek

Ezt adja a gyakorlat: Mindenekelőtt erősíti a tüdő- és a vastagbél-meridiánt. Jót tesz a légutaknak és méregtelenít. Szabaddá teszi a gondolatainkat az új befogadására.

 

Így csináljuk: Üljünk a sarkunkra, a két karunkat tegyük a hátunk mögé és fonjuk össze a két hüvelykujjunkat, míg a többi ujjunkat hajlítsuk be. Tegyük a homlokunkat a padlóra, és a két karunkat nyújtsuk fölfelé. A gyakorlatot nyolc légvételen át végezzük, kétszer.

 

A nyíllövés motivál arra, hogy egyenesen a célra törjünk

Ezt adja a gyakorlat: Elsősorban a vastagbelet és ezzel az immunrendszert erősíti. Erőt ad és növeli a kitartást.

 

Így csináljuk: Álljunk vállszélességben, kissé forduljunk balra és a bal karunkat vállmagasságban nyújtsuk ki. A mutatóujjunk felfelé mutat, a hüvelykujjunk jobbra, a többi ujjunkat hajlítsuk be. Most a jobb kezünket vigyük a balhoz, ragadjuk meg és feszítsük ki egy képzeletbeli íj húrját! Közben a jobb karunkat vállmagasságban hajlítsuk be és húzzuk vissza. A feszültséget nyolc légvételen át tartsuk meg, kétszer, majd váltsunk oldalt.

 

A kis teaceremónia egyensúlyt teremt a fejünkben lévő „moziban”, és segít meghozni a fontos döntéseket

Ezt adja a gyakorlat: Új erőt ad az epehólyagnak, a döntési képesség energiaforrásának. Tisztít és stabilizál.

 

Így csináljuk: Üljünk a sarkunkra, a kezünket tegyük a térdünkre úgy, hogy „tálat” alkosson: tenyérrel felfelé fordított jobb kezünk nyugodjon a bal kezünkben. Vegyünk mély lélegzetet, majd lassan emelkedjünk fel. A következő kilégzésnél üljünk le balra a sarkunk mellé. Tekintetünket irányítsuk jobbra a most lassan egymástól eltávolodó kezekre. Mint a gésa, aki teát kínál! Újra lélegezzünk be és emelkedjünk fel, lélegezzünk ki, majd üljünk le a sarkunk mellé jobbra. Nyolcszor ismételjük meg lassan, váltakozva, majd szünet, és ismételjük meg.

 

Aki meglengeti a lábostort, érzi, ahogyan kioldódnak a lelki csomói

Ezt adja a gyakorlat: Segít feloldani a megkeményedett, fel nem dolgozott dolgokat, és elengedni azokat (tüdő, vastagbél).

 

Így csináljuk: Feküdjünk a hátunkra, nyújtsuk ki a lábunkat, a két karunkat pedig nyújtsuk a talajon a fejünk fölé. A két hüvelykujjunkat kulcsoljuk össze, a mutatóujjunkat nyújtsuk ki, a többit hajlítsuk be. Belégzés közben a jobb térdünket húzzuk a mellkasunkhoz, majd a következő kilégzéssel a lábunkat nagy lendülettel lökjük el a testünktől, hogy újra nyújtott tartásba kerüljön, és tegyük vissza a földre. Nyolcszor végezzük el, majd váltsunk oldalt; két sorozat.

 

A medencehintáztatás élménye: ha otthonra lelünk önmagunkban, az kreatívvá tesz

Ezt adja a gyakorlat: Főként a májmeridiánt erősíti. Feloldja bennünk a düh és az agresszió érzését, hajlékonyabbá teszi az izmokat és az inakat. A májenergia a tervek és víziók fejlődéséért is felelős.

 

Így csináljuk: Feküdjünk a hátunkra, a lábunkat nyújtsuk ki lazán, csípőszélességű terpeszben. A két karunkat tegyük a fejünk mellé, a kezünk nyitott tenyérrel, laza ujjakkal nézzen felfelé. Most feszítsük meg a hasunkat és a fenekünket, és a medencénket kissé emeljük meg. Hintáztassuk a medencénket lassan balra – közben a bal csípőt kissé engedjük le –, majd jobbra, ekkor a jobb csípőnk menjen kissé lefelé. A mozgás ritmusára nyugodtan lélegezzünk ki és be. Nyolcszor ismételjük meg. Utána engedjük le a fenekünket, tartsunk rövid szünetet, és még egyszer ismételjük meg.

 

Ébredjünk fel a téli álomból és érezzük meg, hogyan áramlik keresztül a testünkön az új boldogság

Ezt adja a gyakorlat: Stimulálja a szív- és keringési meridiánt, amelynek energiája örömet szerez és véd a stressztől. Ezzel egyidejűleg hat a háromszoros melegítő meridiánra is, amely szabályozza a test hőmérsékletét és segíti az immunrendszer munkáját.

 

Így végezzük: Támaszkodjunk a falnak és álljunk a bal lábunkra. A jobb lábunkat hajlítsuk be és a jobb bokánkat támasszuk a bal térdünkre. A karunkat kulcsoljuk össze a mellkasunk előtt, és nyolc mély lélegzettel nyerjünk önbizalmat. Utána hajoljunk előre a felsőtestünkkel, és még egyszer „merüljünk fel” a téli álomból. Csukjuk be a szemünket, nyolcszor lélegezzünk be és ki, majd ismételjük meg a gyakorlatot.



tgym
XVI. évfolyam 6. szám

Címkék: energetizálás, holisztika, shiatsu, siacu gimnasztika

Aktuális lapszámunk:
2019. június

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.