Szépség

Személyes motivációim 1. rész - Elvek és tapasztalatok

A megújulás titkai 31. - Bíró Ica szépségreceptje


 

Külső-belső énképünk feltétlen épülhet, szépülhet, sokat profitálhatunk abból, hogy egy kicsit jobban odafigyelünk önmagunkra. Sokszor akár az önbizalom hiánya miatt is teljesen másképp viselkedünk, mint amilyenek valójában vagyunk. Emiatt aztán rosszul érezzük magunkat a bőrünkben minden szinten.

 

Úgy gondolom, ezért is fontos azokat a módszereket megismerni, melyek a pszichikai erőinket "megvaskosítják", és képessé tesznek arra, hogy visszaállítsuk a harmóniát, és önértékelésünk ne szenvedjen túlzott hiányt.

 

Nekem ezek a feladatok jelentették a legnagyobb kihívást, mert külső-belső negatív tényezőkkel egyaránt meg kellett küzdenem. Fel kellett vennem a harcot a saját rossz beidegződéseimmel is. Részben sikerült önmagamra találni, de van még tanulnivalóm bőven, főképp a határozottság és az önbecsülés megerősítésének területein.

 

Az biztos, hogy mindenképpen fontos személyiségünk szunnyadó, "titkos" testi-lelki-szellemi erőforrásainak megismerése, fejlesztése. Főleg akkor van rá a legnagyobb szükségünk, amikor nem sikerülnek úgy a dolgok, ahogyan szerettük volna. Ez vonatkozik az élet bármely területére, a magánélettől a karrierépítésig, de a test formában tartásának és a kilók leadásának sikere vagy kudarca is idetartozik.

 

Néha kicsit összeomlik a világ, és úgy érezzük, kicsúszott alólunk a talaj - félelmeink pánikba ejthetnek. Olyankor bizony nem mindig cselekszünk helyesen, sem fizikai, sem mentális, sem gondolati szinten. Tudom, hogy ilyenkor a legnehezebb talpon maradni és fittnek lenni, elűzni a borús gondolatokat és mosolyogni.

 

A legfontosabb talán az, hogy megtanuljunk uralkodni az indulatainkon, érzéseinken is. "Eresszük ki a gőzt", ha bajunk van, sírjunk vagy sikítsunk, de ne hagyjuk elhatalmasodni magunkon a negatív gondolatokat. Legyünk tudatában annak, hogy a test-lélek-szellem egységében az örökké változó mindenségben a saját utunkat járjuk, s önmagunk sorsának igenis urai vagyunk. Csak nézőpont kérdése: mi a jó és mi a rossz.

 

A problémák megoldását erőpróbának kell tekinteni, melyeket azért kapunk, hogy átéljük és emberhez méltóan legyőzzük, majd túllépjünk rajtuk. A test-lélekszellem közös útján a személyiség akaraterejének megmérettetései ezek. "Teher alatt nő a pálma" - tartja egy ősi mondás. Igaz! Csak az képes fejlődni, aki tudatosan építi magát, aki hajlandó változtatni, és mindig cselekvésre képes célkitűzéseinek megvalósítása érdekében. A megfontolt, tudatos önépítés minden szempontból szükségeltetik ahhoz, hogy kiegyensúlyozzuk és harmóniába hozzuk életünket.

 

Ezt azért tudom ilyen hitelesen átadni, mert életem egy nagy periódusát nemrég zártam le, kiszálltam egy tízéves kapcsolatból. Még egy kicsit "sajgok", de tudom, hogy túl kell lépnem a múlton, el kell engednem, és ha úgy tetszik, meg kell bocsátanom mindenkinek: önmagamnak is és volt társamnak is az elhibázott dolgokért. Azért fontos a megbocsátás, mert feloldja a feszültségeket, és józanabbá, indulatmentessé tesz. Képessé tesz arra is, hogy tovább tudjunk lépni az új lehetőségek felé szabadon, és ne kelljen őrizgetni a fájdalmas történéseket a múltból. Nem szabad hagyni, hogy a múltban elkövetett hibák tönkretegyék a jelent, amely a jövő alapját szolgálja.

 

Ez a gondolkodásmód nemcsak a párkapcsolati problémák enyhítésében segít, hanem egyéb sérelmeink elengedésére is hasznos lehet. Ha kell, forduljunk szakemberhez, aki mélyen a tudatalattinkból is képes felhozni az elraktározódott fájdalmakat. A különféle terápiák, relaxációs gyakorlatok és a meditáció alatt is oldódhatnak a problémák.

 

A motiváció a fittség és a kreativitás hajtóereje

Életfilozófiám része, hogy mindig új célokat, vágyainkhoz vezető örömteli feladatokat kell kitűzni és megvalósítani életünk különböző szakaszaiban. Ami a legfontosabb: ahhoz, hogy tovább tudjunk lépni, és ne húzzon vissza a múlt árnyéka, tudomásul kell vennünk, semmi sem tart örökké. Mindig minden változásban van. A mi dolgunk az, hogy megéljünk bizonyos dolgokat, és tanuljunk belőlük. Lehet, hogy amit ma tragédiának élünk meg, később az előrelépésünket szolgálhatja. Ha ezt megpróbáljuk meglátni, akkor sokkal könnyebb lesz az élet nehéz dolgait megélni. Bevallom, nekem is a legfontosabb leckéim között volt az, hogy ne féljek, és merjem önmagam eléggé szeretni olyannak, amilyen valójában vagyok, a hibáimmal együtt is. Elsősorban önmagamnak és a saját elvárásaimnak akarjak megfelelni. Tudatosítsam azt, hogy én, Bíró Ica, igenis éppen olyan fontos vagyok a világnak, mint mindenki más. És ez vonatkozik minden emberre.

 

Aki csak a médiából ismer, talán el sem hiszi, hogy nekem is lehetnek ilyen jellegű problémáim. Pedig igenis, jelentem, én is ugyanolyan emberből vagyok, mint mindenki más. Sőt, a sikerek és a kudarcok talán így szem előtt még jobban és mélyebben érinthetnek, mint azt, aki nem áll rivaldafényben.

 

Önmegerősítő alapprogram

1. Tudatosítsuk önbecsülésünket, határozottságunkat, erősítsük öntudatunkat. Hozzásegítő gyakorlatok: vizualizáció, meditáció, jóga, csi-kung légzés, csakralégzés.

 

2. Merjünk magunknak igazi örömöket szerezni, és elsősorban önmagunknak akarjunk megfelelni. Tegyük mindezt lelkiismeret-furdalás nélkül. Hozzásegítő gyakorlatok: mozgásterápia, természetes étkezés, kozmetikai masszázsok, szín- és illatterápia. Ajándék önmagunknak.

 

3. Ne hagyjuk senkinek, még családtagjainknak se, hogy lerombolják énképünket, saját képességeinkbe vetett hitünket. Hozzásegítő gyakorlatok: vizualizáció, meditáció, energiagyűjtő gyakorlatok: csi-kung, taj-csi, jóga.

 

4. Tűzzünk ki lelkesítő célokat magunk elé, motiváljuk önmagunkat, és induljunk el a megvalósításhoz vezető úton. Hozzásegítő gyakorlatok: mozgás, teremtő és vizuális képzelet gyakorlati alkalmazása, önismeret és ráhangolódás gyakorlatai.

 

5. Fogadjuk el magunkat olyannak, amilyenek vagyunk, és szeressük minden egyes porcikánkat - akkor minden sejtünket változásra tudjuk bírni. Mindenki az, aminek hiszi magát. Hozzásegítő gyakorlatok: mozgás, teremtő és vizuális képzelet gyakorlati alkalmazása, önismeret és ráhangolódás gyakorlatai.

 

6. Koncentráljuk erőinket egy célra. Csak így leszünk képesek csúcsteljesítményre. Hozzásegítő gyakorlatok: vizualizáció, meditáció, tudatos és tudat alatti elménk ráhangolódásának gyakorlatai, jóga, energetizáló gyakorlatok.

 

7. Táplálkozásunkban még akkor is találjunk örömet, ha éppen nem illik bele az életmód-változtatási programunkba. Bármit eszünk, lelkiismeret-furdalás nélkül fogyasszuk! Tudati szinten ne programozzuk sejtjeinknek a negatív üzeneteket: pl. "ettől biztos hízom…" Legyünk nyugodtak, mert ha másnap mozgással és böjtös, méregtelenítő programmal ellensúlyozzuk a kalóriákat, visszaállíthatjuk az egyensúlyt. Hozzásegítő gyakorlatok: zsírégető mozgás, mentális kiegyensúlyozó gyakorlatok, pozitív gondolkodás.

 

8. Részesítsük előnyben a természetes, biológiai értékeket tartalmazó tápanyagokat, melyek fizikumunkat csúcson működtetik, aktiválják a szunnyadó erőforrásokat és a hormontermelő rendszert. Ezek frissességre és kreativitásra késztetnek, egészségessé teszik belső szerveinket, széppé a bőrt, formássá a külalakot. Máris jobban érezhetjük magunkat a bőrünkben. Hozzásegítő módszerek: egészséges táplálkozás, természetes vitaminok és étrend-kiegészítők.

 

9. Derűsen fogjuk fel az életet, próbáljunk meg nevetni a hibáinkon is. Aki önkritikus humorral tud nevetni, annak nyert ügye van, mert mindig képes mindent újrakezdeni és felépíteni! A tánc, a mozgás és a biológiailag értékes élelmiszerek és kiegészítő tápanyagok is erősítik testi-lelki funkcióinkat, pozitívan hatnak a sejtek és a hormonok működésére. Ezzel befolyásolják érzelmeinket, hangulatunkat, ami nagyon fontos tényező. Hozzásegítő gyakorlatok: tánc, lélektesttánc, a mozgás minden formája, csakraharmonizáló gyakorlatok.

 

10. Törekedjünk minden szinten az egyensúlyra. Társas és üzleti kapcsolatainkban a problémamegoldó és lelkiismeretes együttműködés az, ami hosszú távon is eredményes. Talán ez a nyugodt és békés alvás egyik feltétele is. Hozzásegítő gyakorlatok: a koordinált mozgások és az ezzel egybekötött mély légzések, jóga, relaxáció, meditációs gyakorlatok, energetizáló gyakorlatok.

 

Minden mindennel összefügg, talán az sem véletlen, hogy én pont most, itt és ezt írom le. Lehet, hogy aki olvassa, talán pont azért teszi, mert épp erre van szüksége. A biztatásra, hogy érdemes odafigyelni és megtenni önmagunkért mindent, ami rajtunk múlik, mindent, ami örömet okoz, és ami jót tesz testnek, léleknek, és segít elérni a harmonikus életet. Ne szégyelljük kényeztetni önmagunkat! Ez az egyik legfontosabb üzenet. A vágyaink eléréséhez igenis motiváljuk önmagunkat, és merjük megtenni a szükséges lépéseket, melyek előbbre visznek. Csak ebben az esetben nem fogjuk úgy érezni magunkat, hogy lemaradtunk valamiről az életünk folyamán. Ne menjünk el a lehetőségek mellett! Ha kitűzünk egy vágyott célt, teljes erőbedobással lássunk a munkához. A cél elérése után bátran jutalmazzuk meg önmagunkat. MEGÉRDEMELJÜK!

 

Szabadon választhatunk, semmi sem kötelező, de ha tudjuk a helyes irányokat és lehetőségeket, érdemes megpróbálni, hogyan működik az életünkben. Ha kicsit is megérint a sikeres változások íze és ráhangolódunk a pozitívumok beépítésére, akkor remélhetőleg azt tükrözzük tovább a környezetünkben élőknek. Adjuk tovább segítően a hasznos tapasztalatokat. Ezzel saját erőnket is növelhetjük, ezenfelül jó társaságot és barátokat nyerhetünk. A hasonló célokért küzdőkkel együtt folytathatjuk programjainkat, kicserélhetjük tapasztalatainkat, és így talán már minden könnyebben megy.

Bíró Ica
XIV. évfolyam 11. szám

Címkék: Bíró Ica, megújulás, önmegerősítő program, szépségreceptek

Aktuális lapszámunk:
2019. szeptember

A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.