Szépség

Új év új módon

7 ájurvédikus szabály, amely megváltoztatja az életét


     

    Tett már magának szokásos ígéretet – általában új esztendő kezdetén –, hogy új életet kezd? Alábbi tippjeink segítenek önnek, hogy napról napra egészségesebb, magabiztosabb és boldogabb legyen.

     

    1. A helyes napirend

    Az ájurvédában a napirendet „dinacsarja”-nak nevezik (szanszkrit nyelven a dina szó a napot jelenti, az acsarja pedig rutint). Felkelés, tornagyakorlatok végzése, étkezések különböző időpontokban, az anyagcsere fenntartása, és ami mindennél fontosabb, minden szerv és az egész szervezet működésének javítása. A napirend főbb részei: 5.30‒6.00 – ébredés, 8.00 – reggeli, 11.30‒13.00 – ebéd, 18.00‒18.30 – könnyű vacsora, 22.00 – lefekvés, éjszakai alvás.

     

    2. Fizikai aktivitás

    A lustaságot örökre el kell felejteni, fizikai aktivitás nélkül ugyanis kár szóba hozni az egészséget. Miután meghozta a helyes döntést, és bejelentkezett az edzőterembe, az első tíz foglalkozást személyi edzővel kell végeznie. Az edző – az elvégzendő feladatok függvényében – először is összeállítja az egyéni edzéstervet, aztán ellenőrzi a gyakorlatok teljesítését, majd segít „beilleszkedni a rendszerbe”. A reggelt a szükséges gyakorlatokkal kezdjük, hogy felélénkítsük a vérképző rendszert, ami beindítja a reggeli aktivitást (erőteljes karmozdulatok, guggolás, támadások, tolások, segédeszközök használata). A jógában ezek az elemek a „Nap üdvözlése” ászana együtteshez tartoznak. Az úszás és a napi 5-7 km-es gyaloglás kitűnő kiegészítők.

     

    A cikk folytatását a Természetgyógyász Magazin decemberi lapszámában olvashatják! 

     

    tgym
    XXIII. évfolyam 12. szám

      Aktuális lapszámunk:
      2020. január

      A korábbi lapszámaink tartalmának megtekintéséért kattintson IDE.